Viikatemies vaanii saabistia
Viikatemies vaanii saabistia
Jep.Nyt vituttaa.Olin eilen tallilla hommissa ton -79 900:sen kimpussa.Tarkoituksena oli änkeä turbokone paikalleen.No oli sitten b-moottori riippumassa moottorinostimessa jonka kaverini isä on hieman huonosti rakentanut aikoinaan.Olin rälläköimässä paineasetelman kynsiä poikki kun emäntä huutaa että varo!Seuraavaksi tajusin että moottori ja nostin olivat kaatuneet päälleni ja rälläkkäkin huutaa kohti kasvojani.En oikein päässyt karkuun kun oli seinä tiellä.Moottori nostimen haarukka meni hieman ohi päästäni rikkoen mm.virranjakajan turbokoneesta joka oli vieressä maassa.Sen verran sieppasi että lähdin kotiin ja potkin vielä vissiin tulpatkin katki tuosta turbomoottorista.No,täytyy tänään lähteä katselemaan vaurioita,toivottavasti turbokoneelle ei käynyt sen vakavampaa.
Hyvähän tuo on ettei sulle tomaatti itelles käyny mitään vakavaa. Ei edes käsi poikki tms. tai pahimmillaan se rälläkkä naamaan uponnut.
Auton osia saa kuitenkin helpommin, kuin uudet kasvot tai käden.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No niin nyt on vauriot paikallistettu.Eli ainakaan päällisin puolin vilkaistuna ei ole muu saanut kipeää kun toi virranjakaja ja pari tulppaa itseni takia.Hyvä näin.Ukkoa nyt hieman kolottaa sieltä täältä mutta henkiin jäädään.Emäntä tuosta pelästyi kovasti,hieman itkeä tirauttikin.Ja kuulemma ei saa enää yksin tollasia hommia lähteä tallille tekemään.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Onneksi selvittiin säikähdyksellä. Olen itsekin miettinyt, että pitäisi olla aina kaveri mukana, mutta lähes aina kuitekin yksin näitä remontteja tulee tehtyä. Muistan vieläkin, kun Uno tipahti tunkilta ihan vain renkaita vaihtaessa. En muista miksi se tipahti eikä sen väliä, mutta tuollaisessa tilanteessa voi hyvinkin jäädä alle ja puristuksiin.tomaatti kirjoitti:Emäntä tuosta pelästyi kovasti,hieman itkeä tirauttikin.Ja kuulemma ei saa enää yksin tollasia hommia lähteä tallille tekemään.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Heheheheecarimat kirjoitti:Olipas kokemus kerrassaan, joo ollaan kans kaverin tallilla hommissa ollessa monta kertaa mietitty et ain tarvis olla kaveri isommissa remonteis mukana. Itselle sattunu, tosin tää on tarkotettu hieman kevennykseks...eli -78 99 CC konepellistä olin poistanut ne paksut jouset, jostakin syystä???, laskin konepeltiä alas ja pidin hanttarin puolelta takareunasta "molemmin käsin"??? kiinni. Pelti ala-asennossa sehän lopussa "kiilautuu" paikalleen jolloin reuna menee rintapeltiä lähemmäs...kyllä, niinhän se teki kuin kuuluikin ja mulla 8 nakkii siinä peltien puristuksissa välissä![]()
![]()
. Mitä enemmän koitti irrottaa käsiä, sitä kovemmin puri kiinni pellin reuna.Miten tähän taas tultiin, jaa-a....onnex siiton jo yli kymmenen vuotta
.Oli siinä hassu ilme kun koitin katsella että josko joku tulis nostaan pellin ylös. Tapahtuma paikkana kerrostalon piha, eli varmaan sata ihmistä katseli ikkunoista tätä näytelmää ja ulvoi naurusta.Noni taas tuli tehtyä itsestä lisää pelle, millonhan raja tulee täyteen
.

Tosin ei saattanu naurattaa silloin.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Olen joutunut meneen paikalle , jossa auto tippunut tunkilta ja mies jäänyt alle , valitettavasti mitään ei ole ollut tehtävissä enää, viikatemies kerkes ennemmin.
Eli ollaan varovaisia , laitetaan pöllejä tms. alle jos mennään auton alle ei pelkän tunkin varassa , ja yritetään ottaa joku kaveriksi, apu tulee nopeammin jos jotain sitten sattuukin.
Ja ennen kaikkea ollaan varovaisia.
Eli ollaan varovaisia , laitetaan pöllejä tms. alle jos mennään auton alle ei pelkän tunkin varassa , ja yritetään ottaa joku kaveriksi, apu tulee nopeammin jos jotain sitten sattuukin.
Ja ennen kaikkea ollaan varovaisia.
On sitä tullu auton alla huomattua, että ne pukitkin menee joskus huonosti ja sitten on pitäny oman turvallisuuden takia hollata niitä paremmin alle ettei auto heilu. Normaalisti olen pitänyt autoa mahd. alhaalla mutta joissain remonteissa pitää auto olla korkeammalla.
Mutta hyvä tosiaan ettei käynyt mitenkään pahasti, kun noita jakajan kansi ja tulppia saa aina uusia.
Mutta hyvä tosiaan ettei käynyt mitenkään pahasti, kun noita jakajan kansi ja tulppia saa aina uusia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7777
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No nyt menee hiukan off topicksi....mutta
Hydrauliikka puolellakin sattuu ja tapahtuu...
Nuo kuorma autot ja niitten kipit on pahoja juttuja, kippi ylös ja sitten
letkua vaihtamaan, no se lavan tuenta on sitten unohtunut tms...
se lava tulee sitten lujaa alas.
Noin kymmenkunta vuotta sitten kaksi ammattitaitoista hydrauliikka
asentajaa ryhtyi korjaamaan kauhakuormaajaa täällä Jyväskylässä.
Kauha ylös, ja molemmat asentajat olivat siinä alapuolella, toinen irroitti
paineletkuja sillä seurauksella että kauha tuli molempien päälle.
Ambulanssilla ei ollut tämän jälkeen kiirettä, paikalle tilattiin kaksi ruumis
autoa....
Hydrauliikka puolellakin sattuu ja tapahtuu...

Nuo kuorma autot ja niitten kipit on pahoja juttuja, kippi ylös ja sitten
letkua vaihtamaan, no se lavan tuenta on sitten unohtunut tms...
se lava tulee sitten lujaa alas.
Noin kymmenkunta vuotta sitten kaksi ammattitaitoista hydrauliikka
asentajaa ryhtyi korjaamaan kauhakuormaajaa täällä Jyväskylässä.
Kauha ylös, ja molemmat asentajat olivat siinä alapuolella, toinen irroitti
paineletkuja sillä seurauksella että kauha tuli molempien päälle.
Ambulanssilla ei ollut tämän jälkeen kiirettä, paikalle tilattiin kaksi ruumis
autoa....

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Olipa kerran mullakin hengenlähtö lähellä. Olin juuri saanut parsittua 99 turbomme takapotat kasaan, ja lähdit työntämään akutonta turboamme taaksepäin. Takaviistossa oli kuormaauton perä ilman laitoja. Lavan kulma suunnilleen rinnankorkeudella. Noh, yhtääkkiä huomasin, että auto lähti valumaan taaksepäin enkä saanut sitä pysäytettyä kun kuskin oviaukossa seisoin ja oli juuri ponnistellut että sai auton pienestä kuopasta ylös. Onneksi älysin vetää ovea salamannopeasti kiinnipäin siten, että oven karmi otti kuorma-auton lavaan kiinni. Itse mahduin juuri ja juuri oven ja auton väliin. Ois meikäläisestä tullut kyllä vieläkin ohkasempi, rakoa kun auton ja lavan kulman väliin jäi ehkä 10 senttiä. Turbon karmi meni solmuun, mutta siinä tilanteessa ei se kyllä harmittanut yhtään, eikä harmita vieläkään. Ainoa mikä harmittaa on se, että on niin tyhmä että tuollaisia tilanteita pääsee syntymään.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)