Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Vaihtotyö tyssäsi, kun pultit ruosteessa, eikä avainta saa kunnolla kantaan. Mikä konstiksi; pitääkö apurunkoon kajota?
Re: Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Työ helpottuu, kun apurungon takareunaa laskee alaspäin. Paljon rost offia ja malttia. Kun saat pultit liikkumaan, niin käännä välillä kiinni ja sitten taas auki jne. On nimittäin ikävämpi homma, jos ne katkeaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Mitä kaikkea muuta pitää irroittaa, että saa apurunkoa laskettua?
Re: Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Olin vain Vesalle apupoikana, mutta muistaakseni vain se pakoputken alapuolella oleva poikittain tuki, joka on neljällä pultilla. Sitten pakoputken kannakkeita, jotta putki antaa periksi. Jaa, mutta pitikös moottorin yläkannake kuitenkin myös.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Ohjausvaihde pitää myös irroittaa ratin akselista
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Saako pulttien kantaan kuumaa? Siskonpojan hjundai kupeeseen vaihettiin käsijarruvaijerit. Ekan napsautin poikki, loput läks ehjinä kun anto kuumaa pikkusella butaanitoholla.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Niin tässä, kuin muissaki remonteissa ennakointi kannattaa, eli sumutella sitä "rost-offia" kierteisiin hyvissäajoin ts. muutamana päivänä ennen varsinaista h-hetkeä. Sitten ennen kasausta pulttien kierteiden rasvaus, niin seuraavat kerrat helpompia...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Apurungon etupultit löysälle sivupultit ja takapultit pois, tunkki alle. Koneen takaa takatuennan 16mm mutteri jatkovarren kera auki ja pois. Rattiakselin liitos kuskin jalkatilasta auki. Kone ja laatikko jää autoon, apurunko laskee, sitten pultit auki kunnon räikällä.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Kallistuksenvaimentimen kumien vaihto eteen.
Kiitos neuvoista.