Öljyvuodoista
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Öljyvuodoista
No niin B234 pata ja öljypohja on märkä, olen yrittänyt kuivailla ja
pestä että näkisin vuotokohdan, epäilys kohdistuu kampiakselin stefaan.
Kun olen katsellut konehuoneeseen ( ylhäältä päin ) niin apukuskinpuolella
oleva moottorin kumityyny ( etummainen ) siinä on sellainen syvennys,
Tämä syvennys täyttyy aina öljystä...???
Mutta onko jollakin kokemusta näistä vuotokohdista..?
Miten se öljynpuhdistajan jalan alla oleva o-rengas..?
Mistä automaatti laatikko yleensä on vuotanut...?
pestä että näkisin vuotokohdan, epäilys kohdistuu kampiakselin stefaan.
Kun olen katsellut konehuoneeseen ( ylhäältä päin ) niin apukuskinpuolella
oleva moottorin kumityyny ( etummainen ) siinä on sellainen syvennys,
Tämä syvennys täyttyy aina öljystä...???
Mutta onko jollakin kokemusta näistä vuotokohdista..?
Miten se öljynpuhdistajan jalan alla oleva o-rengas..?
Mistä automaatti laatikko yleensä on vuotanut...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Saabin kone on aina sen näkönen kuin se vuotas niin perkerkeleesti öljyä mutta esim tää nykyinen kulkineeni ei kuse alleen yhtään,vaikka kone on öljynen päältään.
Öljy on halvinta remontia,sanoi eräs vanha asentaja kaveri,ei pikku vuotojen kanssa kannata kauheesti painia.
Okei jos on joku vika niin kai se kannattaa korjata,usein ne on aika helppoja juttuja.
Öljy on halvinta remontia,sanoi eräs vanha asentaja kaveri,ei pikku vuotojen kanssa kannata kauheesti painia.
Okei jos on joku vika niin kai se kannattaa korjata,usein ne on aika helppoja juttuja.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Mulla tuli kans samanlainen kone pajalta jossa sanoivat että kampiakselin stefa oli pullahtanut pois ja vaihtoivat sen, mitä lie tarkoittivat, olisiko ollut öljypumpun luota. Joka tapauksessa sanoivat että jollei nyt loppunut niin syyllinen on vauhtipyörän takana oleva stefa, tuohon en usko koska silloin se sotkisi kytkinkopan ja öljyä lentäisi ylös asti, näin teki ainakin og900.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Stefasta kyllä pouhuivat, auton korjannut asentaja ei ollut paikalla kun hain auton pois, joten selvyyttä asiaan ei tullut, kun vein auton sinne niin käskin tarkistaa sen o-renkaan.
Täytyy tarkkailla loppuiko vuoto vai ei, enää ei kumminkaan haise palaneelle öljylle, ennen käryytteli katalysaattorin luona kun valui sen päälle.
Täytyy tarkkailla loppuiko vuoto vai ei, enää ei kumminkaan haise palaneelle öljylle, ennen käryytteli katalysaattorin luona kun valui sen päälle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
öljyvuotoja
Mulla eka tonnari tiputteli aika vauhdillla öljyjä ja taas eräs paikallinen huolto ei saanut hommaa selvitettyä, olis pitänyt ensin pestä moottori yms. yms., oli vähän vaikeen tuntuista hommaa...
Ajelinpa sitten silloiseen Hämeenlinnan Länsiauton Saab-huoltoon, josta apu löytyikin pikahuollon kautta. Siellä eräs vanha känsäkoura kertoi heti, mistä homma(öljy) kusee. Ei muuta ku öljykello vaihtoon (siinä öljynsuodattimen lähellä B202 -koneessa) ja vuoto oli paikattu alle vartissa.
Eikä tarvinnut erikseen maksaa 150 silloista markkaa moottorin pesusta.
Työt ja osa maksoivat muistaakseni alle sata markkaa ja olinkin asiasta melkein hämilläni, että eihän tästä näin halvalla voi selvitä !!!
Tässä tapauksessa (9000CD23T) vuoto oli ilmeisesti kuitenkin lohkon etupuolella ?
No, ajattelinpa kertoa kuitenkin noin niinku infoksi muillekkin, vaikka on tätä aihetta varmaan aikaisemminkin pähkitty...
Ajelinpa sitten silloiseen Hämeenlinnan Länsiauton Saab-huoltoon, josta apu löytyikin pikahuollon kautta. Siellä eräs vanha känsäkoura kertoi heti, mistä homma(öljy) kusee. Ei muuta ku öljykello vaihtoon (siinä öljynsuodattimen lähellä B202 -koneessa) ja vuoto oli paikattu alle vartissa.
Eikä tarvinnut erikseen maksaa 150 silloista markkaa moottorin pesusta.
Työt ja osa maksoivat muistaakseni alle sata markkaa ja olinkin asiasta melkein hämilläni, että eihän tästä näin halvalla voi selvitä !!!
Tässä tapauksessa (9000CD23T) vuoto oli ilmeisesti kuitenkin lohkon etupuolella ?
No, ajattelinpa kertoa kuitenkin noin niinku infoksi muillekkin, vaikka on tätä aihetta varmaan aikaisemminkin pähkitty...
Omassa 9000:ssa oli joskus ostettaessa myöskin öljyvuoto, jota me sitten ihmeteltiin päivä jos toinenkin ja päädyttiin sitte vaihtamaan öljypumpun o-rengas ja hihnapyörän stefa. Vaan ei vuoto loppunut. Vika löytyi sitten hetimmiten.. öljykellohan se oli joka vuosi. Vaihdettiin se (9€) ja vuoto katosi.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kertokaas onko se öljykello ( B234 ) koneessa lohkon takapuolella keskellä moottoria, jos moottoria katsotaan edestäpäin..?TeePee kirjoitti:Omassa 9000:ssa oli joskus ostettaessa myöskin öljyvuoto, jota me sitten ihmeteltiin päivä jos toinenkin ja päädyttiin sitte vaihtamaan öljypumpun o-rengas ja hihnapyörän stefa. Vaan ei vuoto loppunut. Vika löytyi sitten hetimmiten.. öljykellohan se oli joka vuosi. Vaihdettiin se (9€) ja vuoto katosi.
( siis auton keulasta päin )
Tämä voisi selittää tuon öljyn vuotamisen pakoputken päälle..?
Olisko jollain kuvia lohkosta jossa öljykello on paikallaan..?
Jaa olisi pitänyt tutkia asiaa enemmän.
Siellähän se on missä epäilinkin..!
Saas nähdä miten tuon vaihto onnistuu..?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... dbb65a4edd
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#