Farkku femma hankinnassa
Farkku femma hankinnassa
Moro!
Onko nuo femma aerot noin halpoja vai mikä noissa on hintahaarukka?!?!?
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11518447
Onko nuo femma aerot noin halpoja vai mikä noissa on hintahaarukka?!?!?
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11518447
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Farkku femma hankinnassa
Tunnen omistajan ja auton, tosin omistajan paremmin kuin auton mutta en yhtään epäile etteikö olisi ollut hyvissä käsissä. Pitkän linjan Saabisti, tätä ennen kaverilla oli 9000 Aero.
On jokaisen oma asia hinnoitella mitä on myymässä, joitakin viikkoa sitten oli 9-5 Aero farkku 2004, päälle 300 tkm ajettu, samoin hyvällä huoltohistorilla ja sekin hyvin pidetty, hinta alle 3000 €.
Joten voitaneen pitää halpana? Tämän ikäiset ovat kaikki yksiöitä, kunnoltaan ja hinnoiltaan.
Ruotsista ei kannata enää hakea, ottaen huomioon verot, matkakustannukset, ensirekisteröintimaksut ym.
On jokaisen oma asia hinnoitella mitä on myymässä, joitakin viikkoa sitten oli 9-5 Aero farkku 2004, päälle 300 tkm ajettu, samoin hyvällä huoltohistorilla ja sekin hyvin pidetty, hinta alle 3000 €.
Joten voitaneen pitää halpana? Tämän ikäiset ovat kaikki yksiöitä, kunnoltaan ja hinnoiltaan.
Ruotsista ei kannata enää hakea, ottaen huomioon verot, matkakustannukset, ensirekisteröintimaksut ym.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Farkku femma hankinnassa
Mielestäni asiallisesti hinnoiteltu auto. Jos kunto on oikein hyvä, niin tietysti voisi maksaa enemmänkin sillä käyttöarvo on korkea. Saabeissa saa todella hyvän auton halvalla. Sen kun vaan jaksaa muistaa, että Saabit ovat turbollisia autoja ja vaativat vastaavasti huolenpitämistä. Kilometrejä kun tulee, niin kaiken maailman asiat alkavat pikkuhiljaa rapistua. Samoin tietenkin kuin muissakin autoissa, mutta turbolliset ovat paljon herkempiä kaikenlaisille oireille, jotka eivät vapaasti hengittävissä edes välttämättä aiheuta mitään huomattavaa.
Itse olen tehnyt kylmästi niin, että olen aika-ajoin vaihtanut ihan ok toimivia osia uusiin. Ei sitten ole tiedossa mitään tienattua pommia kun 300tkm on täynnä kun vähän kaikki alkaa olla lopussa. Voi kuulostaa hullulta, mutta noin minä toimin. Seurailen ebaysta kun tulee sopivan hintainen osa vastaan ja pistän tilaukseen. Tästä syystä minulla on hyllyssä jonkin verran täysin toimivana purettuja osia. Sitäpaitsi suuri osa Saabin osista on niin halpoja, että noitahan vaihtelee vaikka vähän huvikseenkin. Aina se juopottelemisen voittaa.
Itse olen tehnyt kylmästi niin, että olen aika-ajoin vaihtanut ihan ok toimivia osia uusiin. Ei sitten ole tiedossa mitään tienattua pommia kun 300tkm on täynnä kun vähän kaikki alkaa olla lopussa. Voi kuulostaa hullulta, mutta noin minä toimin. Seurailen ebaysta kun tulee sopivan hintainen osa vastaan ja pistän tilaukseen. Tästä syystä minulla on hyllyssä jonkin verran täysin toimivana purettuja osia. Sitäpaitsi suuri osa Saabin osista on niin halpoja, että noitahan vaihtelee vaikka vähän huvikseenkin. Aina se juopottelemisen voittaa.
Re: Farkku femma hankinnassa
Tuo on aika halpa kuntoonsa nähden, mutta niin sen pitää ollakin jos haluaa että joku sen pihasta hakee. Kysynnän ja tarjonnan suhteen näissä on nyt melkoiset ostajan markkinat, joten mielestäni aika rauhassa voi katsella itselleen mieleisen. Joka kuukausi tulee paljon hyviä yksilöitä tarjolle, ja joku niistä aina vähän alakanttiin hinnoiteltuna.
Re: Farkku femma hankinnassa
No onhan siinä melkein tuhannen euron edestä renkaita ja vanteita että siinä mielessä edullinen paketti. Varmaan löytyy kalliimpiaki jos epäilyttää mutta tosiasia on että OG femmat on jo wanhoja, ne tuoreimmatkin, mikä näkyy hinnoittelussa. En tiedä mikä mallin maine on tietämättömien ja Esson baarin pöydässä mutta kymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa että tuohon hintaan et muilta merkeiltä löydä vastaavin ominaisuuksin autoa jota ei tarvi kynsiä jatkuvasti. Ehkä joku syrjitty (onko niitä muunlaisia ) ranskis?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Farkku femma hankinnassa
Jep...tuo minunkin femma on jo 400tkm rullattu eikä mitään vikoja tekniikassa, taidanpa myyjälle soitella ja sopia kaupoista ellei joku ole jo ehtinyt
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Farkku femma hankinnassa
Tämä näissä osaltaan kysyttävyyttä vähentää: ”takapyöräaukoissa ja ovien alareunassa ruosteen alkua”
Liian usein tämä tarkoittaa sitä, että helmat vaativat uutta peltiä ja takalokarimuovien alla voi muhia millainen reikä tahansa. Osaavia peltiseppiä onneksi löytyy, jotka saavat nämä kohtuuhinnalla kuntoon, mutta touhutonnin saa äkkiä upotettua jo muovien alta paljastuvien reikien paikkuuseen Harraste/käyttöharrasteautoinahan näissä on mukavasti puuhasteltavaa ja varsinkin toimiessaan huikeita vehkeitä.
Liian usein tämä tarkoittaa sitä, että helmat vaativat uutta peltiä ja takalokarimuovien alla voi muhia millainen reikä tahansa. Osaavia peltiseppiä onneksi löytyy, jotka saavat nämä kohtuuhinnalla kuntoon, mutta touhutonnin saa äkkiä upotettua jo muovien alta paljastuvien reikien paikkuuseen Harraste/käyttöharrasteautoinahan näissä on mukavasti puuhasteltavaa ja varsinkin toimiessaan huikeita vehkeitä.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Farkku femma hankinnassa
Rumuus on katsojan silmässä. Meidän Femmassa oli ilkeä lommo takaovessa, kun ostettiin. Sitä moni kauhisteli. Nyt n. kuuden vuoden jälkeen niitä parkkipaikalla ovella tehtyjä vekkejä on tullut vähitellen lisää. Silti Femma kulkee hienosti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Farkku femma hankinnassa
Taitaa hitsattavaa olla jo Viiruissakin, joten on ihme jos ei noissa vanhemmissakin. Omassa MY05 Aerossa takaluukku oli jo aika hyvässä ruosteessa ja kynnyksetkin pääsee seuraava hitsaamaan, jos ei ole jo näin tehnyt.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Farkku femma hankinnassa
Joo, minäkin rohkaistuin viimein tänään repimään MY02:sta pois nuo takalokarimuovit, usein on käynyt mielessä, mutta on hirvittänyt ajatus mitä sieltä alta paljastuu. No ruskeetahan sieltä löytyi runsaasti molemmin puolin, mutta onneksi ei ollut kuin sormenpään kokoinen reikä kuskin puolella. Noista onneksi vielä selviää pakkelilla, ruosteenmuuntoaineella, Ferrexillä ja pohja- ja pintamaalilla, ei ollut ihan niin paha kuin kuvittelin. Helmat fiksasin jo kolme kesää sitten, olis kannattanut silloin tehdä myös nuo helmakoteloiden päät. Ne muuten on hankala saada ehjänä irti ne muovimutterit, napsahtavat helposti poikki.
Re: Farkku femma hankinnassa
Viirut ruostuu nopeammin kuin nämä vanhemmat. Mun 2000 vuoden aerolla oli ajettu yli 460 tkm, kun takalokarien muovit oli auki. Ei siellä ollut reikiä, eikä hitsattuja paikkoja. Myöhemmin tosin varapyöräkotelon pohja piti vaihtaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Farkku femma hankinnassa
Väärän tiedon levittäminen on foorumin säännöissä kielletty. Mistä sä keksit tälläistä hölynpölyä? Turboauto ei ole yhtään sen vikaherkempi, kuin vaikeastihengittävä. Voit vaikka aloittaa Saabin tapauksessa Talladegan long- ja short rundeista.PaulMuadDib kirjoitti: ↑Pe Elo 07, 2020 10:17Sen kun vaan jaksaa muistaa, että Saabit ovat turbollisia autoja ja vaativat vastaavasti huolenpitämistä. Kilometrejä kun tulee, niin kaiken maailman asiat alkavat pikkuhiljaa rapistua. Samoin tietenkin kuin muissakin autoissa, mutta turbolliset ovat paljon herkempiä kaikenlaisille oireille, jotka eivät vapaasti hengittävissä edes välttämättä aiheuta mitään huomattavaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Farkku femma hankinnassa
No itellä -02 facelift farkku, jonka ruosteita saa tulla tutkimaan. Mm. takaluukun pohja täysin ruosteeton ja sitä rataa. 265 tkm rullattu. Tää on dieselkoneella, joten liekkö noilla pakokaasuillakin jotain vaikutusta tuohon takaluukun ehjyyteen...
Tästä yksilöstä voisin luopua sopivaa korvausta vastaan.
Tästä yksilöstä voisin luopua sopivaa korvausta vastaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Farkku femma hankinnassa
Vaparina 9-5 olisi varmaan paras ruostumaton Saab, jos turbo on vikojen perimmöinen syy.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Farkku femma hankinnassa
Vaparista kai harvoin sulaa männät ja seoksenkaan kanssa ei ole niin tarkkaa, turbokoneita saa todellakin huoltaa tarkemmin. Merkistä riippuen mahdollisten tuhojen laajuus sitten vaihtelee, Saabilla on onnistuttu luomaan niinkin hieno systeemi että viallisella maffillakin saadaan jo kone hajalle....
Ruostumiseen ei taida turbo vaikuttaa
Ruostumiseen ei taida turbo vaikuttaa
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470