Miten saa virtalukon irti?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Christian
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 12:11
Paikkakunta: Hyvinkää

Miten saa virtalukon irti?

Viesti Kirjoittaja Christian »

Elikkä olisi semmonen ongelma miten saan virtalukon vaihdettua ? olen jo ottanut keski konsolin irti ja virta lukko on näkyvissä... Missä on 900:ssa virtalukon pohja onko heti virtalukon vieressä?
900 -85 ruisku(Airflow sarja)
900 -87
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Käännät avaimen L ja G-asentojen puoliväliin, niin että avain on kohtisuorassa konsolin kyljessä olevaa tulppatappia vastaan. Sitten painat alakautta lukko/keppikonsolin pohjasta taivutetulla rautalangalla niin, että saat vedettyä lukkosylinterin ulos. Oikeaa avaimen asentoa ja sopivaa rautalangan muotoa joutuu vähän hakemaan, mutta kyllä se sieltä tulee, ei tarvitse porata jos avain kääntyy lukossa. Jos oleat lukkosylinteriä vaihtamassa sen takia, että avain tulee ulos missä vaan asennossa, niin joudut vetämään ulos pihdeillä sylinterin juuresta tarttumalla tai koukulla avaimenreiästä. Periaatteessa homma on tehtävissä irrottamatta lukko/keppikonsolia lattiasta, mutta helpottaa kun ruuvaat sen irti. 10 mm hylsystä otat sahalla tai laikalla joka kolmannen kantin pois, niin sinulla on erikoistyökalu, jolla saat ne mutterit auki.


http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... /album133/
http://saabpics.com:3000/gallery2/d/449 ... emoval.jpg

Virtalukon pohja on siinä lukkosylinterin vieressä. Ne johdot tulevat kiinni siihen virtalukon pohjaan.
Viimeksi muokannut jus, La Syys 08, 2007 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jus taitaa tällä menolla anstaita arvonimen "vuoden saabisti helpdesk". onkohan SAAB-autollakaan koskaan ollut yhtä kattavaa ja perusteellista neuvontaa? :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Näin on, ja ite olen yrittänyt noita ohjeita tallentaa , pahan päivän varalle.
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Joskus toi kyseinen sokan reikä on jätetty poraamatta auki. Iteselläni oli tälläinen tapaus että reijän kohdalla olikin pelkkä valujälki eli sen saattaa joutuu poraamaan.
900 S -90
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

ei ainakaan mulla ollu valujälki vaan alumiininen tulppa, sen sai terävällä puukonkärjellä taltattua auki. liekö siellä sitten jo käyty?
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Voi olla et oli miullakin tulppa, mutta kun ei sovinnolla lähteny ni porasin siihen reijän :twisted:
900 S -90
Vastaa Viestiin