Jakohihna
Re: Jakohihna
Just sain tarjoukset paikallisilta merkkihuolloilta ja käyttöpyörillä 1000€, ilman niitä (eli vesipumppu+jakohihnasarja+moniurahihna) 900€.
Tuntuu kyllä aika suolaiselta kun valtakunnallinen monimerkkiketju tekee homman reiluun 500€ sisältäen vielä öljynvaihdon.
Tuntuu kyllä aika suolaiselta kun valtakunnallinen monimerkkiketju tekee homman reiluun 500€ sisältäen vielä öljynvaihdon.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Jakohihna
Maksaako apulaitehihna oikeasti 400e Jos kerran jakopään saa ~500e niin 900-500=400 eikä apulaitehihnan vaihdossa tule muuta lisätyötä kuin ottaa se uusi paketista.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Jakohihna
Ei kai apulaitehihnan rullissa olekaan kyse siitä, että onko ne kestäneet 100tkm vaan siitä, että kestääkö ne vielä toiset 100tkm. Eli kun vaihdetaan kerralla, ei tartte viedä 20-80tkm päästä hoitoon erikseen niitä varten.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna
Tätä minäkin ihmettelen
Nyt kun tarkkaan muistelen, niin en ole koskaan vaihdattanut NG9-5:een jakopään hihnaa, koska sillä ei ole ajettu vielä lähellekään 200 000 km.
Mutta TiD Cabben hihna, vesipumppu ja kiristimet vaihdettiin Holmbergilla vähän alle vuosi sitten. Se kustansi muistaakseni joku 450 €.
Olisiko sitten niin, että TTiD:n jakopään hihnan vaihtaminen kaikkine "mausteineen" maksaa tuplat verrattuna TiD:hen? Tuplaturbo = tuplahinta
Siinä tapauksessa kannattaisi hommata vain TiD ja laittaa siihen esim. Hirschin tai JC:n softa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Jakohihna
Hihnan vaihtoväli ei olekaan 200tkm vaan 120-150tkm riippuen mitä suositusta uskoo. Osat on samat 1.9 Tids ja TTid. 2.0-koneisiin vaihtuu osanumerot, mutta samat palikat ne on tarvikkeena ja sopivat hyvin ristiin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Jakohihna
Ei varmasti maksa. Ja vain satasen lisähinnalla toki vaihdattaisin käyttöpyörätkin, jos siis tuo lähtöhinta olisi järkevä.
Eikös jakopäärempasta ole ollut usein siinä Saab Partsin lehtisessäkin mainos, 499€ tms. Kai se sitten vaan on special price, ja marmorin normaalihinta tuo about 800 + 50€ moniurahihna (joka toki Gatesina muualla maksaa sen 20€)...
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Jakohihna
Niin, yhä se jakopään normiremppa marmorilla vesipumpulla oli sen noin 500€, siis se perus hinta. Sen lisäksi pistettiin kaikki muutkin pyörivät hilppeet sieltä vaihtoon. Valitettavasti huoltorapsa ja lasku on auton uudella omistajalla joten jos hän jaksaa katsella kuitit läpi niin pystyy kertomaan mitä vaihdettiin ja paljonko todellisuudessa maksoi. toin mun 900€ oli muistista, kalliiksi se tuli ja varmaan olis yhden 90-100tkm enemmän varmaan samoilla osilla menty vielä. Sen muistan että osa vaihdettavista pyöristä oli kuulemma olleet turkasen tiukassa joten olivat joutuneet kunnolla tekemään hommia että kaikki vaihtui.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Jakohihna
Pyynnöstä tarkastin; Huoltotyö on sisältänyt myös perushuollon, eli öljyt, jäähdytysnesteet ja suodattimet on vaihdettu, lisäksi on tutkittu eberiä..
Jakopään vaihdossa on vaihdettu ainakin kolme ratasta, kiristimet, hammashihna, hihnapyörää, vesipumppu ja useita ruuveja.
Työn osuus laskusta 736€, osien 524€.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: Jakohihna
No noinhan se olikin. Ihanan kallista
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna
Aika helvetin kallista
Juttelin eilen T. Holmbergin kanssa, kun cabben pakoputken irronnut lämpölevy laitettiin paikalleen. Kyselin, että kun porukka täällä ilmoittaa TTiD:n jakopään + muiden vermeiden vaihtohinnaksi 900 €, niin pitääkö paikkansa.
Holmberg sanoi minulle, että 500 € on huomattavasti realistisempi hinta, jolla hän on tehnyt niitä. On aavistuksen verran kalliimpi (noin 50 €) kuin TiD, mutta ei hirveästi.
Taitaa tuo 900 € olla "marmoritiskin" hinta, jolla noita tehdään. Ainakin yhden Saabeja ennen myyneen ja vielä nykyäänkin huoltavan firman tuntiveloitushinta on päälle 100 €. Kyllä siinä tuolla hinnalla tulee laskua
Juttelin eilen T. Holmbergin kanssa, kun cabben pakoputken irronnut lämpölevy laitettiin paikalleen. Kyselin, että kun porukka täällä ilmoittaa TTiD:n jakopään + muiden vermeiden vaihtohinnaksi 900 €, niin pitääkö paikkansa.
Holmberg sanoi minulle, että 500 € on huomattavasti realistisempi hinta, jolla hän on tehnyt niitä. On aavistuksen verran kalliimpi (noin 50 €) kuin TiD, mutta ei hirveästi.
Taitaa tuo 900 € olla "marmoritiskin" hinta, jolla noita tehdään. Ainakin yhden Saabeja ennen myyneen ja vielä nykyäänkin huoltavan firman tuntiveloitushinta on päälle 100 €. Kyllä siinä tuolla hinnalla tulee laskua
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Jakohihna
Mikä muuten tekee hintaeroa TTiD ja TiDn välille?
Osat näyttää olevan samat, mutta mitä sellaista on mikä aiheuttaa noinkin paljon enemmän työtä vaihdossa?
Osat näyttää olevan samat, mutta mitä sellaista on mikä aiheuttaa noinkin paljon enemmän työtä vaihdossa?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Jakohihna
Taisi olla kaikkiin Saabin diisseleihin tuo jakohihnan+vesipumpun vaihtotarjous vuoden vaihteessa kun itse vaihdatin tuon 499€
800-900€ about teki kun vaihdettiin myös laturin hihna rullineen.
Moniurahihnasarjalle jäi hintaa se ~250€
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
Re: Jakohihna
Onko jollekulle siis yllätys, että merkkihuolto tekee hyvän tarjouksen jostain niinkin ahdistavasta asiasta kuin jakohihnan vaihdosta, ja sitten lisätöillä tehdään hommaan kate?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Jakohihna
Yhä siis tossa mun casessa vaihdettiin koko jakopää TIDiin, ja noin 900€ oli hinta. se perus jakohihna ja vesipumppu on yhä sen noin 450€ marmorilla ja varmasti TTID:hen saa saman noin 500-550€ hintaan. Sit kun laitetaan vaihtoon sieltä muutkin rullat, kiristimet jne. niin hinta tuplaantuu...Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Syys 09, 2020 05:58Holmberg sanoi minulle, että 500 € on huomattavasti realistisempi hinta, jolla hän on tehnyt niitä. On aavistuksen verran kalliimpi (noin 50 €) kuin TiD, mutta ei hirveästi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihna
Minä ymmärsin kyllä Holmbergin puheista, että tuo 500 € sisältäisi työt ja tarvikkeet (hihna, vesipumppu, kiristimet).tturku kirjoitti: ↑Ke Syys 09, 2020 09:45Yhä siis tossa mun casessa vaihdettiin koko jakopää TIDiin, ja noin 900€ oli hinta. se perus jakohihna ja vesipumppu on yhä sen noin 450€ marmorilla ja varmasti TTID:hen saa saman noin 500-550€ hintaan. Sit kun laitetaan vaihtoon sieltä muutkin rullat, kiristimet jne. niin hinta tuplaantuu...Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Syys 09, 2020 05:58Holmberg sanoi minulle, että 500 € on huomattavasti realistisempi hinta, jolla hän on tehnyt niitä. On aavistuksen verran kalliimpi (noin 50 €) kuin TiD, mutta ei hirveästi.
Ymmärtääkseni hän asentaa kerralla kaikki em. tarvikkeet, ja aikaa menee noin pari tuntia.
Mutta itsellä ei ole kokemusta TTiD:n jakohihan + tykötarpeiden vaihdattamisesta vielä, koska ostin auton 162 500 km ajettuna, ja nyt sillä on ajettu 186 500 km.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007