Eski
Noi Barumit taitavat olla tehty Tsekeissä? Laitoin tuollaiset tilaukseen tuolta rengas24:stä, tosi pitkä toimitusaika niillä, 3 viikkoa. Kolkissa on nyt alla Continental PremiumContact 5:et, niissä ei ole ollut muuta vikaa kuin todella nopea kuluminen, pintaa on nyt alle 2mm, eivätkä ole edelleenkään äänekkäät tai huonot ajaa. Vesilammiikkoon ajaessa nousevat nyt kyllä aika helposti, mutta se johtuu vaan kulumisesta.Kaide kirjoitti: ↑Pe Touko 15, 2020 22:55
Hieman voisin kyseenalaistaa noita " saippuakumeja" , koska 285€ / sarja saa ihan contin valmistamaa Made in Germany laatukumia. Noi on nimittäin oikeasti HYVÄT ! https://www.rengas24.com/fi/rengas/BARU ... R17/125950
JA .. pari euroa lisää niin saa sitten aika kovaa laatukamaa: https://www.rengas24.com/fi/rengas/BRID ... R17/104717
Itse asiassa vaihdoin jo maksetun tilauksen Barumeista Nokian Powerproofeihin, hintaeroa tuli yhteensä 35,92e. Vaikea tietää ovatko paremmat vai jopa huonommat, mutta ainakin Mika Häkkinen niitä mainostaa niin se on jo riittävä syy valita sellaiset, kulumis-indikaattorimerkintöjen lisäksitturku kirjoitti: ↑Ma Syys 07, 2020 13:45Yhdet Barumit olleet aikanaan autossa juurikin tuossa 225/45R17 koossa noin 10 vuotta sitten, Oli bravuris jotain, ehkä kakkoset? Ja ihan kelpokumit olivat. Ei mitään valittamista. Märkäpito oli monin kerroin parempi kuin silloin suosituilla Kiinan Nangangeilla.
Nykyiset renkaat, niiden runkorakenteen vuoksi, kuluvat keskeltä oli paineet liian isot tai pienet. Sivujen kuluminen kielii väärästä auraus- tai camber kulmista.
Mulla oli saabissa pari tuollaisia kun ostin. Sateella liukkaat kuin saippuaa olisi tiellä. Automaatti-femma suti helposti kaasulla liikkeelle lähtiessä ja motarin rampilla märällä asfaltilla. Esim Goodyearin pari senttiä kapeammilla kitkoilla ei vastaavaa ongelmaa. Voi olla että vuosien varrella on kehitystä tapahtunut, mutta itse en ostaisi.hei9n kirjoitti: ↑Pe Syys 11, 2020 20:45Rotalla´a ajattelin kokeilla koossa 235/45r18
Hyvä polttoainetaloudellisuus ja kohtuu hiljainen jos ymmärsin oikein. Jarrutusmatkassa lienee parannettavaa, mutta hinta naurettava 55eur kotiin/rengasliikkeeseen kiikutettuna.
Olisi mukava tietää onko tälläinen halpiskökkö uutena parempi kuin vaikka hankookki neljäntenä vuonna?