Tontusta valot pois 0-asennossa?
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Mun autossa kun kääntää ton valokatkasimen 0-asentoon eli sinne vasemmalle, niin autosta sammuu JOKA IKINEN ulkopuolelle näkyvä valo.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Asian vierestä sivuten!!
tuli tossa yks ilta mieleen ku mökillä yritin pimeässä kompuroida ovellepäin, että joskus on jossain Saabin mallissa ollut ns. saattovalo....muistanko oikein ja saako tota ominaisuutta tonttuun?
Eikös se ollu niin, että ajovalot paloi jotain 30 sek. ja sit sammuu automaattisesti?


Eikös se ollu niin, että ajovalot paloi jotain 30 sek. ja sit sammuu automaattisesti?

Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Pakko tulla keskusteluun mukaan.
Ennen olen pakkasella startatessa laittanut valot keskiasentoon siis parkit palaa ja 16 asteen pakkasella jännite auton mukaan tippunut ~7.8volttiin. Eilen aamulla taas pakkasta se 16 ja käänsin valokatkaisimen vasemmalle eli ei mikään valo palanut ja startatessa jännite laski 8.8 volttiin, joten vaikutusta tuntui olevan!
Ja tuontitonnari kyseessä.


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Aika OT:n puolelle tämä keskustelu... -> jatkanpa samaan malliin: Ainakin meidän CS:ssä selvä ero ajovaloissa, riippuen onko kytkin vasemmalla vai oikealla. 0-asennossa palavat alennetulla jännitteellä... ilmeisesti tarkoittaa mainittua huomiovalotoimintoa??
Ja vielä ajovalojen käytöstä päivällä:
Enpä kyllä keksi mitä haittaa ajovaloista voisi päiväsaikaan olla
mutta hyöty on kiistaton. Muutaman kerran on meinannut risteyksessä jäädä pimeä auto huomaamatta, varsinkin jos on sopivasti pienikin katve sattunut kohdalle!
Ja vielä ajovalojen käytöstä päivällä:
päivällä niistä on vastaantulijoille enemmän haittaa kuin hyötyä
Enpä kyllä keksi mitä haittaa ajovaloista voisi päiväsaikaan olla

Ei pidä paikkaansa: meillä on 9000 Turbo -89 ja siinä on saattovalo, viiveaika n.30 sek9-5T kirjoitti:Tonnariin ei saa kuin rakentamalla, 9-5:ssa vakio ja säädettävissä oleva aika on 20-55s(ehkä vain 50)Barney74 kirjoitti:Asian vierestä sivuten!!tuli tossa yks ilta mieleen ku mökillä yritin pimeässä kompuroida ovellepäin, että joskus on jossain Saabin mallissa ollut ns. saattovalo....muistanko oikein ja saako tota ominaisuutta tonttuun?
Eikös se ollu niin, että ajovalot paloi jotain 30 sek. ja sit sammuu automaattisesti?
Joo noin on mullakin vm 1994, eli se alennettu jännite, luulin joksikin parkkivaloiksi. Turha on tapella valoasiasta, halusin vain säästää akkua parkissa ja startatessa.SAABMikko kirjoitti:Aika OT:n puolelle tämä keskustelu... -> jatkanpa samaan malliin: Ainakin meidän CS:ssä selvä ero ajovaloissa, riippuen onko kytkin vasemmalla vai oikealla. 0-asennossa palavat alennetulla jännitteellä... ilmeisesti tarkoittaa mainittua huomiovalotoimintoa??
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jep, sama täällä. Jänniteenallennin näkyy olevan tuossa munkin kotterossa.ng900aero kirjoitti:Joo noin on mullakin vm 1994, eli se alennettu jännite, luulin joksikin parkkivaloiksi. Turha on tapella valoasiasta, halusin vain säästää akkua parkissa ja startatessa.SAABMikko kirjoitti:Aika OT:n puolelle tämä keskustelu... -> jatkanpa samaan malliin: Ainakin meidän CS:ssä selvä ero ajovaloissa, riippuen onko kytkin vasemmalla vai oikealla. 0-asennossa palavat alennetulla jännitteellä... ilmeisesti tarkoittaa mainittua huomiovalotoimintoa??
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
niin no mielummin ite ainaki käännän valot pois ollessani parkissa tuossa keskustassa, ja silleen... (tietenkin sammutan auton ennenkuin se sallittu raja ylittyy... NOT) ja on se nyt kivempi olla virkavaltaa piilossa valot kokonaan pois, kuin parkit päällä aina muistuttamassa, että kauankohan toikin on jo käynyt tyhjäkäyntiä.SAABMikko kirjoitti: Ja vielä ajovalojen käytöstä päivällä:päivällä niistä on vastaantulijoille enemmän haittaa kuin hyötyä
Enpä kyllä keksi mitä haittaa ajovaloista voisi päiväsaikaan ollamutta hyöty on kiistaton. Muutaman kerran on meinannut risteyksessä jäädä pimeä auto huomaamatta, varsinkin jos on sopivasti pienikin katve sattunut kohdalle!

Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Onkos näissä tonnareissa sitä ICE-keskuselektroniikka boksia?
NG:ssä saattovalo toimii näin:
Auto sammuksissa ja kuskin on auki, väläytä kaukovalovilkkua ja sulje ovi 30 sekunnin sisään. Nyt pitäisi lähivaloreleen olla maadoitettuna 30 sekunnin ajan.(eli valot palaa)
Mene vähän OT, mutta kokeilkaapas.
NG:ssä saattovalo toimii näin:
Auto sammuksissa ja kuskin on auki, väläytä kaukovalovilkkua ja sulje ovi 30 sekunnin sisään. Nyt pitäisi lähivaloreleen olla maadoitettuna 30 sekunnin ajan.(eli valot palaa)
Mene vähän OT, mutta kokeilkaapas.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
mul ois viperin hälyttimes valmiina toi toiminto mutta ku laiskana en jaksanu kytkee sitä9000CD23T kirjoitti:Ja sitten eikun virittelemään....
http://www.halytin.com/index.php?module ... on=162:162

BMW 525iA Touring Executive
eipä vielä oo tullu tilannetta jossa mokomaa varustetta tarttis
kotona nokka edellä talliin, työpaikalla/koulussa ollessa aina niin valosaa että ei tartte.
ehkäpä kytken tuon ens kesänä samalla kun laitan kaukokäynnistyksen kiinni, jäi sekin hyllylle syksyllä ku laiskana en jaksanu asennella

kotona nokka edellä talliin, työpaikalla/koulussa ollessa aina niin valosaa että ei tartte.
ehkäpä kytken tuon ens kesänä samalla kun laitan kaukokäynnistyksen kiinni, jäi sekin hyllylle syksyllä ku laiskana en jaksanu asennella

BMW 525iA Touring Executive