No niin. Nyt on tehty raaka ja yllättävä peliliike, saatanan tylsä tosin. Samalla ratkaisu on toivottavasti järkevä ja kustannustehokas. Hynkyllä nimittäin alkaa melkoinen kestotesti.
Vaemon viime joulukuussa alkanut uusi duuni, joka sisältää reilusti ajoa sekä muuttunut siviilielämän tarve (kaakkien vetoa vähempi), aiheutti nyt muutaman päivän pähkimisellä sen, että tavallaan peruskuvio pysyy ennallaan, takuunalaisella ajetaan paljon, Citikalla (tai jollain muulla nelarilla) mun talvet ja molempien vetämiset.
Se mikä muuttui on, että leasing-sopimus katkesi n. 30 minuuttia sitten ja auto siirtyi normaalilla rahoituskuviolla nimiini. Tällä peliliikkeellä kilsarajoitus (25tkm/v) poistui ja autolla voi ajaa sen mitä huvittaa. Autossa on "poikkeuksellisesti" 7 vuoden takuu ilman kilometrirajaa, koska Hyundailla oli 9/2018-7/2020 ostettuihin autoihin normaalia vitosta pidempi kampanja tjsp.
On vielä vaikea ennustaa, paljonko kilsoja alkaa tulemaan, tähän vaikuttaa niin paljon vaemon työajot, mutta vaikka todennäköisesti korona niitä tänä vuonna vähensikin, niin 45tkm saattaa hällä hyvinkin tulla täyteen. Toisin sanoen 50tkm vuoteen voi olla Hynkyllä mahdollinen. Takuun loppuessa autossa olisi mittarissa siis 350tkm maltillinen sisäänajo 1.0-litraiselle bensaturbolle ja 7-vaihteiselle kaksoiskytkentävaihteistolle
Saapa nähdä millainen taival tuosta tulee, mutta JP Vetten (muistanko oikein) rajut suoritteet Astralla jonkin verran kannustivat tähän. Sehän oli huoleton laite ja vastaavassa maantieajossa.
Erityismaininta jälleen Autoverkkokaupan toiminnasta. Ei voi tämän helpompaa asiointi olla, viestintä selkeää ja nopeata. Kaikkiin kysymyksiin osattiin vastata hyvin jne. Varasin tällä viikolla Hynylle myös ekan huollon ja ai, että sekin oli näppärää. Chatissa kateltiin kalentereita ja löytyi heti ens sunnuntaille aika. Heillähän huolto tekee arkisin myös iltavuoroa, muistaakseni 23 asti. On kyllä helppoa työssäkäyvien sovitella tuollaisilla aukioloajoilla.
Seuraavaksi onkin sitten rahanmenoa luvassa rajusti. Avossa etupää naputtaa, vaihteistoöljyt pitäisi vaihtaa, takajarrulevyt ainakin loppu ja siihen "iso" määräaikaishuolto päälle. Citikkakin kaipaisi huoltoa, öljyjen vaihtoa joka paikkaan, jakohihnaa ja taas joku v*tun moottorivalo palaa. En vielä kerennyt tsekkaamaan koodeja.
Ehanaa.
Edit. Citikasta täytyy selvittää tarkemmin mitä on huolloissa tehty aiemmin. Huoltokirjassa vain leimat, mutta Veholta selvinnee. Toivoa sopii, että jakohihna ja vähän muutakin harvemmin huollettavaa olisi tehty ainakin kertaalleen, sitten niillä ei olisi hoppu tänä eikä välttis ensi vuonnakaan.