vääntömomentin vaihtelu 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Eikös "Firon":lla ole juuri tuollainen -93 LPT 150hp, ja muistaisin, että autossasi on magneettivena ihan tehtaalta lähtöisin. Siinähän oli DI/APC, mitä taas 94-> matalapaineisissa ei enää ole?!
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Jos minä myisin lastutetun auton liikkeeseen ja poistaisin lastun ennen myyntiä, olisin aivan hiljaa koko lastun olemassaolosta.
Tai jos autokauppias yhtään ymmärtää asian päälle niin hoksannee ettei esim. välijäähdyttimestä ja magneettivenasta ole haittaa, päivastoin kuten myös alkuperäisestä täyspainesoftasta, etenkin jos auto on muutoskatsastettu sille.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

joo kyllä tossa ainakin DI on, apc .stä en ole varma mutta kuvittelisin olevan kun sillä voi ajella 95 tai 98 bensoilla
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minä en ainakaan ajele 95:lla, tuntuu jotenkin takkuiselta se meno.
98 mielestäni on se ainoa oikea... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Onko kyseessä orkkis suomiauto? Ainakin 9000cc:tähän oli tarjolla 9000S-malli, jossa oli B202-pohjainen S-kone, mikä ei siis ole sama kuin VM96:een tullut, 2,3i:n korvannut 2,0t. 2,0t:ssä ei ole mankkuvenaa, tuossa S:ssä se voi olla.

Noita S:siä taisi olla samoihin aikoihin kuin og900S:siä, siis jo ainakin -90. Pystykeuloina niitä ainakin olen nähnyt. Jos autossa on DI+APC, vaikuttaisi se olevan tätä perua, eli "vanhempaa tekniikkaa", myöhemmissä matalapaineissahan oli Trionic.

S taisi olla US-vientimalli tms., ainakaan Suomessa sitä ei uutena myyty? En tiedä pitkäänkö sitä tehtiin, voi olla että jopa vuoteen -93.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

Kyseessä on juuri tuo edellä mainittu cse versio .autossa ei ole trionic vaan bosch moottorin ohjaus järjestelmä, ohjausyksikkö jouduttiin uusimaan vaeltelevan tyhjäkäynnin takia .auto on suomi auto minulla on sen ensirekisteriote kun scan auto rekisteröi sen 24.6.-93silloin vielä itselleen, mutta täytyy kokeilla sitä 98 bensaa myös ,tuntuu vaan maksavan tuo liikkuminen ihan tarpeeksi sillä 95 kin
cse 9000
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 14:12

Viesti Kirjoittaja cse 9000 »

Tuntuu vaikuttavan aika lailla moottorin toimintaan kun olen nyt ajanut 98 bensalla , alakierrosvääntökin on mielestäni parempi vai voiko se olla pelkkää kuvittelua .Eikös muillakin ollut saman suuntaisia kokemuksia .Se ei kai ala nakuttaan niin helposti
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

cse 9000 kirjoitti:Tuntuu vaikuttavan aika lailla moottorin toimintaan kun olen nyt ajanut 98 bensalla , alakierrosvääntökin on mielestäni parempi vai voiko se olla pelkkää kuvittelua .Eikös muillakin ollut saman suuntaisia kokemuksia .Se ei kai ala nakuttaan niin helposti
Loppujen lopuksi: Eikös se jo riitä jos edes tuntuu paremmalta? :D

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin