Stability control failure. Contact service
Re: Stability control failure. Contact service
Ei ole vikaa peroaatteessa löytynyt. Tänään teki taas, kun yöllä satoi vettä ja auto oli pihalla.
Kävin vikakoodit läpi ja kaasupolkimen asentoanturista valitti. Sitten löysin ABS:n alta u2105-71 vikakoodin.
Tuon clearaamalla muuttui myös kaasupolkimen asentoanturin vikailmoitus present -tilasta not present -tilaan.
Mullahan oli tosiaan 2.2 2004 tämä auto. Ilmeisesti ECM-yksikössä häikkää? Onko tuo fyysisesti missä?
Kävin vikakoodit läpi ja kaasupolkimen asentoanturista valitti. Sitten löysin ABS:n alta u2105-71 vikakoodin.
Tuon clearaamalla muuttui myös kaasupolkimen asentoanturin vikailmoitus present -tilasta not present -tilaan.
Mullahan oli tosiaan 2.2 2004 tämä auto. Ilmeisesti ECM-yksikössä häikkää? Onko tuo fyysisesti missä?
9-3 2004 SS. 2.2tdi.
Re: Stability control failure. Contact service
Tuo sama u-koodi löytyi minultakin aikaisemmin icar scan lukijalla. Nyt sitä ei vissiin näkynyt.
Veres pettaali on paikallaan, ootellaan räntäsateita miten käy...
Veres pettaali on paikallaan, ootellaan räntäsateita miten käy...
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Stability control failure. Contact service
Millä koneella auto on? Moottorinohjain on dieseleissä oikean etulokasuojan sisässä ja bensakoneissa (4-cyl) koneen etupuolella.myllymik kirjoitti: ↑To Loka 08, 2020 10:01Ei ole vikaa peroaatteessa löytynyt. Tänään teki taas, kun yöllä satoi vettä ja auto oli pihalla.
Kävin vikakoodit läpi ja kaasupolkimen asentoanturista valitti. Sitten löysin ABS:n alta u2105-71 vikakoodin.
Tuon clearaamalla muuttui myös kaasupolkimen asentoanturin vikailmoitus present -tilasta not present -tilaan.
Mullahan oli tosiaan 2.2 2004 tämä auto. Ilmeisesti ECM-yksikössä häikkää? Onko tuo fyysisesti missä?
Kannattaa tutkia kyseinen ABS-anturi ja sen johdotus.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Stability control failure. Contact service
Ei tarvinnu oottaa räntäsajetta. Vika jatkuu petaalin vaihosta huolimatta. Tuolle U-koodille ei vissii löydy selitystä mitä se tarkottaa.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Stability control failure. Contact service
Niin siis minulla on 2.2diesel 2004. Onko tuossa moottorinohjausyksikkö tosiaan oikean etulokarin sisällä?
Minä käytin aikoinaan kaasupolkimen irti ja auki sekä putsasin sen. Ei auttanut. U-koodi viittaa moottorin ohjausyksikköön.
Minä käytin aikoinaan kaasupolkimen irti ja auki sekä putsasin sen. Ei auttanut. U-koodi viittaa moottorin ohjausyksikköön.
9-3 2004 SS. 2.2tdi.
Re: Stability control failure. Contact service
Vanhemmassa 2.2 dieselissä ECU on WIS:n mukaan samassa paikassa kuin uudemmissa 1.9 dieseleissä eli lokasuojan sisällä. Bensamalleissa imusarjan päällä.
Tai tarkemmin ottaen tuo 2.2 yksikkö on sisälokasuojan takana siellä missä hihnatkin, joten 1.9 yksikkö sikäli vähän eri paikassa.
Tai tarkemmin ottaen tuo 2.2 yksikkö on sisälokasuojan takana siellä missä hihnatkin, joten 1.9 yksikkö sikäli vähän eri paikassa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Stability control failure. Contact service
U2105-71 vikakoodia ei löydy, mutta sitä vastoin U2105-00 ja U2105-72 löytyy.
Ensimmäinen tarkoittaa, ettei ABS yksikkö saa tietoa ECU:lta ja jälkimmäinen, että ECU:n tieto on väärä.
Nuo tarkoittavat sitä, että itse ABC(TCS) järjestelmässä tai sen antureissa itsessään ei ole vikaa vaan juuri siellä PSG16 moottorin ohjausjärjestelmässä tai sen johdotuksissa.
Siksi palaa TCS valo, kun ei voi hallita sutimisenestoa puutteellisen tai virheellisen PSG16 tiedon vuoksi. Johtanee myös tapauksesta riippuen itse PSG16 järjestelmän ongelmiin esim. kaasun vaste jne.
Ensimmäinen tarkoittaa, ettei ABS yksikkö saa tietoa ECU:lta ja jälkimmäinen, että ECU:n tieto on väärä.
Nuo tarkoittavat sitä, että itse ABC(TCS) järjestelmässä tai sen antureissa itsessään ei ole vikaa vaan juuri siellä PSG16 moottorin ohjausjärjestelmässä tai sen johdotuksissa.
Siksi palaa TCS valo, kun ei voi hallita sutimisenestoa puutteellisen tai virheellisen PSG16 tiedon vuoksi. Johtanee myös tapauksesta riippuen itse PSG16 järjestelmän ongelmiin esim. kaasun vaste jne.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Stability control failure. Contact service
Mitä tarkottaa ja tekee psg16 . Onko ecu rikki ja/tai johdoissa häikkää. Vika ollut 4 vuotta. Jos joku hinkkauma johtosarjassa nii eikö ois jo poikki.
Jos lähtee vaihtamaan ecun ni jostain vissii samalla numerolla ja pitää techillä liittää ?
Jos lähtee vaihtamaan ecun ni jostain vissii samalla numerolla ja pitää techillä liittää ?
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Stability control failure. Contact service
Tuota koodia muiden muassa on joku ihmetellyt C-Vectrassa:
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=246031
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=246031
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Stability control failure. Contact service
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Stability control failure. Contact service
Lähestyin merkkikorjaamoa tuon asian kanssa, että heidän lukemansa vikakoodi, eli kaasupettaalissa häikkää, ei pettaalia vaihtamalla korjaantunut.
Keskusteltiin sitten eri vaihtoehdoista. Ecuja ei kuulema saabista mene. Mutta jos ecun vaihtoon päädyttäisiin niin ainoa vaihtoehto on blanco ecu eli uusi tai elimenluovuttaja-autossa paikallaan ollessa tyhjennetty ecu.
Neobrothersissa kertoivat myyneensä tyhjentämättä lukemattomia ecuja kunhan numero on just sama ja liitäntä tehdään techillä.
Missähän nyt mennään ??
Keskusteltiin sitten eri vaihtoehdoista. Ecuja ei kuulema saabista mene. Mutta jos ecun vaihtoon päädyttäisiin niin ainoa vaihtoehto on blanco ecu eli uusi tai elimenluovuttaja-autossa paikallaan ollessa tyhjennetty ecu.
Neobrothersissa kertoivat myyneensä tyhjentämättä lukemattomia ecuja kunhan numero on just sama ja liitäntä tehdään techillä.
Missähän nyt mennään ??
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Stability control failure. Contact service
Eikö sulla nyt ollut se 1.9 TiDpetromies kirjoitti: ↑La Loka 10, 2020 10:00Lähestyin merkkikorjaamoa tuon asian kanssa, että heidän lukemansa vikakoodi, eli kaasupettaalissa häikkää, ei pettaalia vaihtamalla korjaantunut.
Keskusteltiin sitten eri vaihtoehdoista. Ecuja ei kuulema saabista mene. Mutta jos ecun vaihtoon päädyttäisiin niin ainoa vaihtoehto on blanco ecu eli uusi tai elimenluovuttaja-autossa paikallaan ollessa tyhjennetty ecu.
Neobrothersissa kertoivat myyneensä tyhjentämättä lukemattomia ecuja kunhan numero on just sama ja liitäntä tehdään techillä.
Missähän nyt mennään ??
Ilmeisesti kai näistä nyt ei niitä ECUja varsinaisesti menekään vaan sen johtosarjan viat riesana. En tiedä, mutta saattaa samassa mennä myös ECUn puolen liitinkin. Ne, joilla on ollut korjattaavaa tämän kanssa, tietänevät tarkemmin hapertuuko vain johtosarjan piuhat ja liitin.
Tätä ECUa ja sen johtosarjaa ei ilmeisesti tarkistettu siellä merkkikorjaamolla? ... eli paikkakunnan mukaan Åström.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Stability control failure. Contact service
Onpa noista dieselin ecuista ihan kuoriakin syöpynyt puhki kun on moiseen paikkaan tungettu. Kannattaa kurkata miltä siellä sisälokasuojan edessä näyttää, jos siis kyseessä 1.9 diesel. Helpottaisi kun auto ois mainittu allekirjoituksessa niin ei tarttis aina penkoa taaksepäin mistä autosta olikaan kyse.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Aero"
- Viestit: 392
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Stability control failure. Contact service
Ng9-3 osio, eli 2.2 TiD on PSG16 ohjaimella, joka integroitu pumpun päälle. Sinne tulee 2 liitintä, jos ne sais irti-kiinni, vois auttaa: on todettu kontaktivikoja.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Stability control failure. Contact service
Minä vastaavasti "petromieheltä" kyselin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)