Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kyllä ne autot taisi olla ennenkin keskeneräisiä kun ne markkinoille päästettiin. Ekan vuoden tuotanto oli lastentautinen, ja ne korjattiin sitten takuuseen jos aihetta oli. Silloin ei vaan vaadittu niin kovasti asioiden korjaamista, kun laatu ja kestävyys oli muutenkin mitä oli. Nykyisin korvataan osittain valmistajan piikkiin moottori josta porsii jakopää 150 tkm kohdalla, ennen 100 tkm oli koko moottorin kestoikä, missä kohtaa autoon myytiin uusi vaihtomoottori, jos vain kori oli sellaisessa kunnossa että siihen enää viiden vuoden ja 100 tkm kohdalla kannatti mitään polttimoja kalliimpaa asentaa. Tässä kohtaa tietenkin automerkeissä isoja eroja, Mersut, Saabit ja Volvot oli kestävyydessä eri luokassa kuin Fordit, Volkkarit ja Rellut, itäautoista nyt puhumattakaan.
Nykyisin kaikilta tulee vanhaan aikaan suhteutettuna hyvää laatua, poislukien tietenkin nämä selkeät suunnitteluvirheet varsinkin nykyaikaisissa bensaturboissa ja esim. kaksoiskytkilaatikoissa. Mutta yleisesti laatuerot on tasaantuneet, ja sen takia preemiumhintalisä tienataan brändillä ja ulkoisilla seikoilla eikä enää sillä että merkin autoilla ajetaan puoli miljoonaa kilsaa ilman koneremonttia.
Petroketjuun kommentoin joku aika sitten Petro-Talbotin TM:n 50 tkm kestotestin tuloksia. Kone oli täysin finaalissa, söi rtukasti öljyä ja laakerit puhkikuluneet. Siinä oli sen ajan standardeinkin ajateltuna keskeneräisenä markkinoille päästetty tuote, ja tuottajana meidän ihan oma Saab-Valmetimme.
Että ei tämä nyt niin uutta ole. Uutta on sen sijaan se, että näitä korjataan sekä viranomaisten toimesta että valmistajat oma-aloitteisesti nykyisin. Ennen vain myytiin uusi vanhan tilalle ja todettiin että vuoden takuu eikä sen jälkeen mitään vastuita mistään. Oli kuluttajasuojakin vähän erilainen ennen.
Nykyisin kaikilta tulee vanhaan aikaan suhteutettuna hyvää laatua, poislukien tietenkin nämä selkeät suunnitteluvirheet varsinkin nykyaikaisissa bensaturboissa ja esim. kaksoiskytkilaatikoissa. Mutta yleisesti laatuerot on tasaantuneet, ja sen takia preemiumhintalisä tienataan brändillä ja ulkoisilla seikoilla eikä enää sillä että merkin autoilla ajetaan puoli miljoonaa kilsaa ilman koneremonttia.
Petroketjuun kommentoin joku aika sitten Petro-Talbotin TM:n 50 tkm kestotestin tuloksia. Kone oli täysin finaalissa, söi rtukasti öljyä ja laakerit puhkikuluneet. Siinä oli sen ajan standardeinkin ajateltuna keskeneräisenä markkinoille päästetty tuote, ja tuottajana meidän ihan oma Saab-Valmetimme.
Että ei tämä nyt niin uutta ole. Uutta on sen sijaan se, että näitä korjataan sekä viranomaisten toimesta että valmistajat oma-aloitteisesti nykyisin. Ennen vain myytiin uusi vanhan tilalle ja todettiin että vuoden takuu eikä sen jälkeen mitään vastuita mistään. Oli kuluttajasuojakin vähän erilainen ennen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Joo, osittain noinkin. Mutta ei heti tule mieleen yhtä fataaleja källejä vanhoilta ajoilta, mitä nyt on. Usealla merkillä ja toistuvasti. Minä sanoisin, että ominaisuuksia (turhiakin) on tullut paljon lisää, mutta ei se laatu välttämättä ole parantunut. Tämä siis havaittavissa muuallakin kuin autoteollisuudessa.
Laatua minulle on se, että ei tartte vehkeitä kuskata takuuremppaan, vaikka se "ilmaista" onkin. Hankinnat tehdään sitä varten, että niillä täytetään joku tarve. Millä sen tarpeen täytät, kun kilkkeet korjaamolla. Eikö voisi kerralla tehdä kunnollista? Jotkut kuitenkin osaa tai ainakin on osanneet.
Ei siinä, tekevälle sattuu, mutta viime aikoina on sattunut aika monelle. Ja vielä about samassa asiassa. Jotenkin tuntuu, että ollaan vasta polun alku päässä...
Laatua minulle on se, että ei tartte vehkeitä kuskata takuuremppaan, vaikka se "ilmaista" onkin. Hankinnat tehdään sitä varten, että niillä täytetään joku tarve. Millä sen tarpeen täytät, kun kilkkeet korjaamolla. Eikö voisi kerralla tehdä kunnollista? Jotkut kuitenkin osaa tai ainakin on osanneet.
Ei siinä, tekevälle sattuu, mutta viime aikoina on sattunut aika monelle. Ja vielä about samassa asiassa. Jotenkin tuntuu, että ollaan vasta polun alku päässä...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Mitäs ne vaihtomoottorit makso sillo 70-luvulla?
Suhteessa taisivat olla halvempii mitä nykyrempat...
Ei kai noi pelkästään akkuvalmistajan piikkiin mee jos autosuunnittelija ei ole osannu varmistaa poteroon riittävää jäähdytystä/tuuletusta.
Suhteessa taisivat olla halvempii mitä nykyrempat...
Ei kai noi pelkästään akkuvalmistajan piikkiin mee jos autosuunnittelija ei ole osannu varmistaa poteroon riittävää jäähdytystä/tuuletusta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Foorumin turkulaiset, ootteko nähneet Pansiontiellä PHEV Kugaa parkissa viime aikoina? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/da55 ... 6f51ca4feb
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ei siihen patteriautoa tarvita, nää hölmöt polttelee kyläpahastaan ihan itte.
Turku on palanut historiansa aikana ainakin 31 kertaa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Turun_palo
Turku on palanut historiansa aikana ainakin 31 kertaa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Turun_palo
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tarkoitit kai: latauksessa ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Enpäs kuikuillut pihalle kun ajoin ohi tänään aamulla
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Hallelujaa! Ford Suomi on noussut kuolleista! Tai siis ainakin niiden tiedotuskanava on aktivoitunut. Tai jos ei maahantuoja itse, niin ainakin Lasipalatsi, josta Kugani hain!
Tänään räpsähti kyrv....korvanappiin autoliikkeen myyjältä tiedote (emailitse), että A) älkää ladatko ja käyttäkää vain EV-Auto tilaa. B) Korjauksen maaliinvienti vie todennäköisesti vielä kuukausia C) Autoja ei luovuteta enää asiakkaille ennen kuin korjaus on tehty D) Hyvitykseksi tästä lähetämme Kugan hankkineille 750€ polttoainekortin E) Olemme kovin pahoillamme tästä hässäkästä.
Njoo, ja eilen alkoi netissä "kiertää villit huhut" siitä, että The Korjaus olisi nyt saatu kehitettyä ja että se The Korjaus olisi akuston uusiminen. Uusimisen aikataulu (Saksa / UK akselilla ainakin) olisi tarkoitus saada maaliin Q1/2021 aikana.
Tänään räpsähti kyrv....korvanappiin autoliikkeen myyjältä tiedote (emailitse), että A) älkää ladatko ja käyttäkää vain EV-Auto tilaa. B) Korjauksen maaliinvienti vie todennäköisesti vielä kuukausia C) Autoja ei luovuteta enää asiakkaille ennen kuin korjaus on tehty D) Hyvitykseksi tästä lähetämme Kugan hankkineille 750€ polttoainekortin E) Olemme kovin pahoillamme tästä hässäkästä.
Njoo, ja eilen alkoi netissä "kiertää villit huhut" siitä, että The Korjaus olisi nyt saatu kehitettyä ja että se The Korjaus olisi akuston uusiminen. Uusimisen aikataulu (Saksa / UK akselilla ainakin) olisi tarkoitus saada maaliin Q1/2021 aikana.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kugailuhan on kuin koronaviruksen jännittämistä. Korjaus/rokote on kovasti työn alla, mutta kukaan ei tiedä varmaksi saadaanko kunnollista sellaista koskaan aikaiseksi. Kukaan ei myöskään varmaksi tiedä koska korjaus/rokote olisi saatavilla. Ja oikeastaan itse ongelma ei ole suurimmalle osalle ihmisiä edes kovin vaarallinen, mutta se kelle osuu mustapekka, siltä voi lähteä henki.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Toveri AZP. Maassamme on yleisesti vankka usko siihen, että rokote valmistuu, useat ovat jo ennalta ilmoittautuneet vapaaehtoisiksi eli luotto on kivenkova. Eiköhän Kugankin ostajat usko lyövänsä vielä töpseliä seinään ja Voortia piuhan jatkoksi.
Ei siis pidä kylvää epäilyksen siemeniä täällä, kyllä järjestelmä pitää huolen kanssatovereistaan.
Ei siis pidä kylvää epäilyksen siemeniä täällä, kyllä järjestelmä pitää huolen kanssatovereistaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
No katsotaan kumpi näistä globaaleista megaongelmista saadaan ensin kuntoon ja paljonko ruumiita ehtii sitä ennen tulla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Halvan kuuloinen remppaa tulossa, jos koko paristorivistö meinataan veivata uusiksi. Saattaa sen suunnitelleiden kehitysinsinöörien seuraavassa tuloskeskustelussa olla hyviä kirjauksia kohdassa "miten kehittäisit työtäsi?"
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Voisi olla vähän naiivia kuvitella, että itse Henry Ford ja kumppanit olisi kehittänyt akkuteknologian kyseiseen tuotteeseen. Aiemmin oli linkattu artikkeli, jossa oli mainittu mm. LG ja Samsung. Eiköhän siellä ole hakattu otsia yhteen niin, että pakottaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tää kuka näyttää olevan ihan nimensä mukanen: Fix Or Repair Daily. Se aikaisempi Focus olikin sitten vain laatupoikkeama vähine ongelmineen...
Voisin kuvitella, että akuston suunnittelijoilla on ollut painetta pysyä aikatauluissa ja yleensähän lopputulos on juuri tälläinen. Hyvä, että Ford on kuitenkin reagoinut asiaan viimeinkin.
Voisin kuvitella, että akuston suunnittelijoilla on ollut painetta pysyä aikatauluissa ja yleensähän lopputulos on juuri tälläinen. Hyvä, että Ford on kuitenkin reagoinut asiaan viimeinkin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Niin, perinteisesti Ford on tarkoittanut juuri tuota, mitä edellä mainittiin.
Onko Kuga sitten Kuka uskaltaa guanolla ajaa ?
Onko Kuga sitten Kuka uskaltaa guanolla ajaa ?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...