No niin, täällä taas irvaillaan

No, ehkä olen sen tempoiluillani ansainnut ! Corsaan on kyllä tosiaan tarkoitus investoida jakopään ja vaihteistoöljyjen muodossa ja auto on yllättävän mainio ajettava, siisti ja toimiva. Toki jos alkaa alvariinsa temppuilla, lähtee niin kuin kaikki muutkin. Mutta toistaiseksi kun olen markkinoita katsastellut, niin sijoitettu raha vs. auto on erittäin hyvin vaaterissa. Vaikea on alle parin tonnin löytää vastaavankuntoista noilla kilsoilla ja automaattina. Olkoonkin vaatimaton teholtaan ja varttunut iältään.
Accord on vahattu, palkinnoksi huolenpidosta se räsäytti vasemman etuparkin pimeäksi kun peruutin tallista ulos
Meinasin nopeasti vaihtaa. Joopa joo taas. "Jos vaihdat vasemmalle eteen, käännä pyörät täysin oikealle, irrota kaksi muovinastaa ruuvimeisselillä, irrota etulokari blaa blaa blaa blaa.
Ja tosiaankin on niin ahdas paikka, ettei konehuoneen puolelta ole mitään palaa. Ehdin jo ajaa Volvon talliin, joten en jaksanut enää vekslata ja sadettakin taas uhkasi, joten saa olla toiseen päivään. Sarjassamme taas kerran tehdään pikkuhomma hankalaksi.
Corsasta tykkää aina vaan enemmän esim. tuon yllä olevan esimerkin valossa. Kaikki on suoraan käsillä ja tilaa löytyy. Ihana ominaisuus nykyautojen täyteen pakattujen konehuoneiden rinnalla.
Corsan hieman levoton bensamittari (heiluu tankin tyhjentyessä enempi ja enempi mutkien ja mäkien mukaan) alkaa lähestyä tyhjää, saas nähdä mikä on kulutus. Veikkaisin tässä vaiheessa, että taitaa tulla ennätys tässä kokoluokassa, niistä mitä omistuksessa on ollut. Siis sieltä väärästä päästä. Tuo mäkinen kaupunkireissu ei ole ihan ideaali 60-hevosvoimaiselle autolle, jossa on wanhan liiton 4-lovinen automaatti. Joka kerta kun vähänkin tarvitsee vauhtia ylläpitää tai jostain syystä jerkkua, se vaihtaa aika rivakasti kolmoselle. Kaupungissa tuo laatikko/kone toimii erinomaisesti, mutta mäkinen mutkapätkä on noille tehoille myrkkyä. Jos menee alle kasin keskikulutus, olen tyytyväinen, mutta veikkaan, että ei mene.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634