Rehvid24.ee hinta tänään 205/55R16 Hankook Winter i*cept IZ2 W616 94 XL T rahteineen 292,80 €. Kortti on virtuaalihöylätty, joten kai noilla sitte pari talvea pitäs ruovutella.
^Seuraan tulevia kokemuksianne suurella mielenkiinnolla. Ja odotan kauhulla koska täytyy ottaa Nordman neloset viimeiseksi talveksi alle.
Edit. Jos Nordmanit ovat edellistalvesta huonontuneet, niin pitänee harkita uusia kesken kauden, vaikkakin velattomuusaikataulu paukkuu moisista yllätyseristä. Oli viime talvi jo aikamoista luistonestovalon juhlaa...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saako edes sitikan taikamattoalusta noita Nordmaneja olemaan vähemmän äänekkäät? Jos ei, niin renkaanvaihdolla juhlistuu se ajaminen muutenkin kuin pidon osalta..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Sen verran kommenttina tämän kauden talvirenkaista, kun olen tässä viikon mittaan järjestellyt tutuille uusia renkaita, että kitkarenkaiden kauppa käy kuumana. Paikallinen toimittajani on myynyt hyllyt tyhjiksi kaikista kitkoista, eli tilaustavaraa vain tarjolla tällä hetkellä.
Minä olen myynyt Kumhoa nyt viimeiset sarjat, sopivasti keskihintainen ja asiallinen ominaisuuksiltaan, ihan halvimpia en tutuille suosittele ja toisaalta en halua köyhiä sortaa kalleimmillakaan, kun se on ihan turhaa. Kumho on hyvä kompromissi.
Mutta joo, ei tarvitse ihmetellä kitkojen suosiota, kun olen tässä nyt pari reissua nastoilla rapistellut. Uudet kuukausiennusteet lupaavat tänne etelään samanlaista "talvea" kuin viime vuonna. Täytyy yrittää vaimo aivopestä kitkoihin myös, yhtään nastarengassarjaa en vapaaehtoisesti enää tähän taloon osta. Sen verran snaali kuitenkin olen, etten myöskään vaihda auton mukana tulleita hyväkuntoisia nastarengassarjoja pois vain sen takia, että kitkat olisivat mukavammat. Hammasta purren, saakutti.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Kyllä sitä itsekin piti yksi talvi ajaa auton mukana tulleilla hakkapeliitoilla. Jollakin olis ehkä mennyt vielä yhden (viidennen) talven mutta olis se ollu itsensä kidutusta painaa viimetalvi nastoilla täällä lounaassa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Pakko myöntää, että tänään minäkin kyseenalaistin oman näkemykseni nastarenkailla ajosta. Kuiva päivä tänään ja näkyy selvästi lisääntyneestä pölystä ja tienpintojen ajokohtien väristä, että nastarenkaat syö tietä... Ajonvakautuksella olevaan autoon voisi jopa alkaa harkitsemaan kitkoja, jos nämä talvet on näin surkeita tulevaisuudessa. Muistan vielä hyvin, kun tähän aikaan vuodesta Joensuussa on ollut joinakin vuosina lunta jo yli 30cm. Nyt ei ole muualla, kun Kontiolahdessa ampumahiihtostadionin jäähdytetyllä ladulla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kävin tänään alkuillasta vielä Kuplalla keskustassa ja sen jälkeen ABC:llä laittamassa (kesä)renkaisiin talvisäilytyspaineet. Absin pihassa katsoin että kostea asfaltti kimaltelee nätisti, ja testasin sitten pitoa pysäyttämällä auton vähän tuhdimmalla jarrutuksella. Hiukan lipsui, eli oliskohan nyt uuden lain mukaan tullut sakot jos olis sinivuokot olleet kytiksellä?
Että pitäis kai viimein ne kitkat kiskoa Mitsun alle. Keliennuste näyttää isoa plussaa vielä niin pitkäksi aikaa kuin sääarvauksia julkaistaan. Mut jos noi pinnat vetää plussakelilläkin iltaisin kuuraan, niin vähintään viranomaisten miellyttämiseksi.
Aamusella paikallinen Euromaster laittoi alle uudet 17" Mikelinin nastarenkaat. Jessus miten ovat meluisat kesärenkaiden jälkeen. Kamala jollotus 50 km/h nopeusella, kovempaa en uskaltanu edes ajaa. Enkä uskaltanu ilman kuulosuojia motarillekaan mennä...
Aikaisemmat Mikeliinit oli 16" eikä ne muistaakseni noin meluisat olleet...
Pitäs joskus saada kitkat talvella nykyauton alle ja kokeilla. Meinaan siten että nyt ajelen lumella noilla nastoilla. Sitten varikolle ja kitkat nastojen tilalle. Sitten testaan miltä tuntuu ja jos tuntuu hyvälle niin mikäjottei...
^ Täällä lipsahti liikkuvan tulipaloriskin (a.k.a. Kuga) alle myös Michelin X-Ice North 4 SUV kumit. Koko tais olla 225/60/18 eikä ollenkaan paha ole meteli, mikä niistä lähtee. Toki eron huomasi kesäkumeihin, mutta ei toudellakaan mikään jollotus, vaan oikein sifistynyt ääni niissä. Eli lienee syytä pistää auto vaihtoon johonkin Saappia hiljaisempaan jos Michelinin uudet nastat (ei kai niitä ny niin montaa mallia ole myynnissä) jollottaa kuskin kuuroksi
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos otetaan esimerkiksi NG9-5, niin itselläni on ollut työsuhdeautona BMW 502d xDrive, joka oli ainoa NG9-5:sta hiljaisempi sisätiloissa mm. moottorin käyntiäänen osalta. Tai sitten BMW:n diesel on hiljaisempi kuin tuo Saabin Fiat-pohjainen TTiD
Mutta esimerkiksi lähes saman vuosimallin Skoda Superb:n moottori- ja rengasäänet kuuluivat cabiiniin vielä voimakkaammin kuin NG9-5:ssa