Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Aamusella jätin klo 07.00 Accordin korjaamolle, tai jätin ja jätin, Johtaja heitti meikän töihin tapansa mukaan ja palasi sitten oman sorvin ääreen.
Klo 09.00 tuli soitto, että korjaukset on tehty ja auto on katsastettu. Eipä siinä, tallustelin työpaikkaliikunnan merkeissä 1.5 kilsaa korjaamolle noutamaan auton.
Jälkitarkastus 20 e
Ylätukivarsi 86.5 e
Raidetangon pää 31 e
Työkustannus 112.5 e
= 250e
Xenonien-ja ohjauskulmien säätö sisältyy työkustannukseen. Sillä siitä selvisi. Xenoneissa tosiaan säätötangot toimivat kuten pitää, perussäätö vaan oli keturallaan. Se säätyy ristipää-meisselillä ihan manuaalisesti. Koulutuksen vuoksi minulle näytettiin kohta, mistä säätö hoituu, ensi kerralla osaan itse, jos sellainen kerta tulee.
Nyt en tosiaan tiedä, onko viime leimalla katsottu valoja ollenkaan, eli onko tuo säätö ollut pielessä jo pidemmän aikaa, vai onko vaeltanut alakanttiin vuoden aikana ? Täytyy tarkkailla tässä talven mittaan, elääkö tuo omaa elämäänsä. Pimeällä ajelin kotiin äsken ja aikaisemman 10 metrin sijaan lähivalot näyttivät nyt ainakin viisinkertaisen matkan, hiukkasen eroa...
Muutenkin auto tuntui uudenveroiselta. Täytyy kyllä sanoa, että siihen hintaan kuin tuon kotiutin 14kk sitten, ei ole samanlaisia näkynyt, vaikka haku on päällä koko ajan. Ainakaan tuota viimeistä vuosikertaa seiskasukupolvea, isommalla koneella, automaattina, ilman umpiruostuneita takaloksujen kaaria ja ovien alareunoja. Hilkulla oli tässäkin, mutta onneksi ehdin hätiin.
Nyt kun taas pitkästä aikaa pääsin sillä vähän ajelemaan, niin on kyllä niin leppoisan miellyttävää menoa, että.
Mietiskelin tuossa päivänä muutamana vähän eteenpäin aikaan, jolloin pihassa on auto kaikille perheenjäsenille ja itselle jää ajoon vain yksi. Silloin pitää hieman panostaa omaankin. Automaatti pitää olla ja farkku, kyllähän se kätevin ratkaisu on. Luotettava, ilman ylimääräisiä krumeluureja, konstailematon. Jotain tuollaisia määreitä. Ei hirveän montaa jäänyt jäljelle, kun raakkasin pois.
Jos enempi panostaa, niin:
1. Toyota Avensis, facelift 2015->2019
2. Mazda 6, 2013->, Skyactiv-koneella
3. Nykyinen Hyundai i30, joka on minusta miellyttävästi muotoiltu laite, pitkä takuu
4. Nykyinen Kia Ceed, pienellä varauksella, pitkä takuu
Välimallin ratkaisu:
1. Honda Civic 2014->
Jos vähempi panostaa
1. Honda Accord 2006->
2. Toyota Avensis 2009->
Siihen sitten kylkeen aina joku halpa projekti kun siltä tuntuu tyyliin osto-läpikäynti-myynti. Ehkä. Koska viisi autoa on liikaa pihassa. Toki voihan se olla, että vanhempi kossi häviää jonnekin opiskelemaan tms., mistä sitä ikinä tietää. Tässä olisi tarkoitus nykyistä sentinvenyttämistä harrastaa tosissaan vielä n. 14kk, eli ensi vuoden loppuun, sitten on reilun 5 vuoden rypistyksen jälkeen aika hieman hellittää ja kenties ostaa vaikka uudet kalsarit, kengät ja puhelin. Ehkä
Klo 09.00 tuli soitto, että korjaukset on tehty ja auto on katsastettu. Eipä siinä, tallustelin työpaikkaliikunnan merkeissä 1.5 kilsaa korjaamolle noutamaan auton.
Jälkitarkastus 20 e
Ylätukivarsi 86.5 e
Raidetangon pää 31 e
Työkustannus 112.5 e
= 250e
Xenonien-ja ohjauskulmien säätö sisältyy työkustannukseen. Sillä siitä selvisi. Xenoneissa tosiaan säätötangot toimivat kuten pitää, perussäätö vaan oli keturallaan. Se säätyy ristipää-meisselillä ihan manuaalisesti. Koulutuksen vuoksi minulle näytettiin kohta, mistä säätö hoituu, ensi kerralla osaan itse, jos sellainen kerta tulee.
Nyt en tosiaan tiedä, onko viime leimalla katsottu valoja ollenkaan, eli onko tuo säätö ollut pielessä jo pidemmän aikaa, vai onko vaeltanut alakanttiin vuoden aikana ? Täytyy tarkkailla tässä talven mittaan, elääkö tuo omaa elämäänsä. Pimeällä ajelin kotiin äsken ja aikaisemman 10 metrin sijaan lähivalot näyttivät nyt ainakin viisinkertaisen matkan, hiukkasen eroa...
Muutenkin auto tuntui uudenveroiselta. Täytyy kyllä sanoa, että siihen hintaan kuin tuon kotiutin 14kk sitten, ei ole samanlaisia näkynyt, vaikka haku on päällä koko ajan. Ainakaan tuota viimeistä vuosikertaa seiskasukupolvea, isommalla koneella, automaattina, ilman umpiruostuneita takaloksujen kaaria ja ovien alareunoja. Hilkulla oli tässäkin, mutta onneksi ehdin hätiin.
Nyt kun taas pitkästä aikaa pääsin sillä vähän ajelemaan, niin on kyllä niin leppoisan miellyttävää menoa, että.
Mietiskelin tuossa päivänä muutamana vähän eteenpäin aikaan, jolloin pihassa on auto kaikille perheenjäsenille ja itselle jää ajoon vain yksi. Silloin pitää hieman panostaa omaankin. Automaatti pitää olla ja farkku, kyllähän se kätevin ratkaisu on. Luotettava, ilman ylimääräisiä krumeluureja, konstailematon. Jotain tuollaisia määreitä. Ei hirveän montaa jäänyt jäljelle, kun raakkasin pois.
Jos enempi panostaa, niin:
1. Toyota Avensis, facelift 2015->2019
2. Mazda 6, 2013->, Skyactiv-koneella
3. Nykyinen Hyundai i30, joka on minusta miellyttävästi muotoiltu laite, pitkä takuu
4. Nykyinen Kia Ceed, pienellä varauksella, pitkä takuu
Välimallin ratkaisu:
1. Honda Civic 2014->
Jos vähempi panostaa
1. Honda Accord 2006->
2. Toyota Avensis 2009->
Siihen sitten kylkeen aina joku halpa projekti kun siltä tuntuu tyyliin osto-läpikäynti-myynti. Ehkä. Koska viisi autoa on liikaa pihassa. Toki voihan se olla, että vanhempi kossi häviää jonnekin opiskelemaan tms., mistä sitä ikinä tietää. Tässä olisi tarkoitus nykyistä sentinvenyttämistä harrastaa tosissaan vielä n. 14kk, eli ensi vuoden loppuun, sitten on reilun 5 vuoden rypistyksen jälkeen aika hieman hellittää ja kenties ostaa vaikka uudet kalsarit, kengät ja puhelin. Ehkä
Viimeksi muokannut IC1970, Ke Marras 04, 2020 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Lepuutan salkkuani, näihän mää ennustelinkin.IC1970 kirjoitti: ↑Ke Marras 04, 2020 18:44Xenonien-ja ohjauskulmien säätö sisältyy työkustannukseen. Sillä siitä selvisi. Xenoneissa tosiaan säätötangot toimivat kuten pitää, perussäätö vaan oli keturallaan. Se säätyy ristipää-meisselillä ihan manuaalisesti. Koulutuksen vuoksi minulle näytettiin kohta, mistä säätö hoituu, ensi kerralla osaan itse, jos sellainen kerta tulee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^Meillä tuo kvintetti on vielä sen verran nuorta, 9-13 vuotiaita, että valitettavasti ei vielä pääse nettiautoa sillä silmällä selaamaan. Harmi, kun se kevytauto-kuvio taisi kosahtaa, olisi päässyt selailemaan jo vuosia aiemmin.
Mutta olen mä jo herkutellut ajatuksella, että pääsen opettamaan niitä ajamaan, ehkä jo lähiaikoina vähän pellolla ja sitten ihan ajokorttiakin. Voi olla, että ajatukseni on pahoin romantisoitunut ja ensimmäinen 10 minuuttia ensimmäisen skidin kanssa johtaa soittoon autokouluun
Mutta olen mä jo herkutellut ajatuksella, että pääsen opettamaan niitä ajamaan, ehkä jo lähiaikoina vähän pellolla ja sitten ihan ajokorttiakin. Voi olla, että ajatukseni on pahoin romantisoitunut ja ensimmäinen 10 minuuttia ensimmäisen skidin kanssa johtaa soittoon autokouluun
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Minen jaksa tunareita kattella ratissa, en töissä, enkä muutenkaan. Siksipä autokoulu on ainoa vaihtoehto. Kun olen tämmöinen äreä vanha setämies jo. Mopohommat opetin kummallekin, mutta se riitti sitä sorttia.
Ai niin, Corsalle on tilattu lääkäriaika 1.12.2020, aiheena jakopäähän tarvittavat hilut + vesipumppu, ynnä automaattivaihteiston öljynvaihto.
Ai niin, Corsalle on tilattu lääkäriaika 1.12.2020, aiheena jakopäähän tarvittavat hilut + vesipumppu, ynnä automaattivaihteiston öljynvaihto.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Porvoossa tykätään selkeästi vapaasti hönkivistä ja kiertävistä Japapanialaisista. Vai onko Korean turbot vaihtoehto?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onhan tuo Volvo piristävä poikkeus noihin jaappanin vehkeisiin.
Pakko myöntää, että aiempi lähes periaatteellinen japanilaisten vastustelu on tämän vitjan ansiosta vähentynyt. Tuskin olisin taannoin edes harkinnut liisari-Yarista tai käytettyä CR-V:tä ilman tätä hekumointia.
Toisaalta. Vähän sama koski Relluja ja korealaisiakin, liisari-leikki on avannut silmiä.
Ja kyllähän mä salaa noita 2000-luvun puolen välin sedan-Accordeja olen ihaillut aina. Jos ei olisi vetoautotarpeita, niin moinen tai NG93 SS tai SC bensa-automaatilla olisivat todella vahvoilla talviautoksi, jos max 10ke hintaluokkaa miettisi.
Pakko myöntää, että aiempi lähes periaatteellinen japanilaisten vastustelu on tämän vitjan ansiosta vähentynyt. Tuskin olisin taannoin edes harkinnut liisari-Yarista tai käytettyä CR-V:tä ilman tätä hekumointia.
Toisaalta. Vähän sama koski Relluja ja korealaisiakin, liisari-leikki on avannut silmiä.
Ja kyllähän mä salaa noita 2000-luvun puolen välin sedan-Accordeja olen ihaillut aina. Jos ei olisi vetoautotarpeita, niin moinen tai NG93 SS tai SC bensa-automaatilla olisivat todella vahvoilla talviautoksi, jos max 10ke hintaluokkaa miettisi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Pitääpä huomenissa pyöritellä omastakin pari naksausta valoja ylöspäin, maltilla toki ettei häikäise. Viikonloppuna on luvassa pimeässä maantieajoa 200km päivään. Vaihtoehtona ois lähtä jazzilla mutta kyllähän accortin nimenomaan leppoisa houkutus vie voitonIC1970 kirjoitti: ↑Ke Marras 04, 2020 18:44
Xenonien-ja ohjauskulmien säätö sisältyy työkustannukseen. Sillä siitä selvisi. Xenoneissa tosiaan säätötangot toimivat kuten pitää, perussäätö vaan oli keturallaan. Se säätyy ristipää-meisselillä ihan manuaalisesti. Koulutuksen vuoksi minulle näytettiin kohta, mistä säätö hoituu, ensi kerralla osaan itse, jos sellainen kerta tulee.
Nyt en tosiaan tiedä, onko viime leimalla katsottu valoja ollenkaan, eli onko tuo säätö ollut pielessä jo pidemmän aikaa, vai onko vaeltanut alakanttiin vuoden aikana ? Täytyy tarkkailla tässä talven mittaan, elääkö tuo omaa elämäänsä. Pimeällä ajelin kotiin äsken ja aikaisemman 10 metrin sijaan lähivalot näyttivät nyt ainakin viisinkertaisen matkan, hiukkasen eroa...
Nyt kun taas pitkästä aikaa pääsin sillä vähän ajelemaan, niin on kyllä niin leppoisan miellyttävää menoa, että.
Välimallin ratkaisu:
1. Honda Civic 2014->
Ääni välimallin ratkaisulle ilman muuta, tässähän on vanhasta ranskisfanista kuoriutunut lähes täysverinen honduuisti En käy kieltämään etteikö tällä topsulla olisi osuutta asiaan.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^^Juurikin näin. Ovat katoava luonnonvara, joita aion omassa käytössäni vaalia vielä pitkään. Jos nyt pitäisi pitkä sentti latoa autoon, niin varmaan tommosen Mastan Kutosen laittaisin, tykkään, että on todella komia peli. Vapaasti hengittävä tekniikka on jalostettu pitkälle ja ymmärtääkseni vielä luotettavaan ja suhteellisen vähän kuluttavaan muotoon.
Viimeinen facelift Avensis on sopivilla varusteilla myös linjakkaan näköinen sukkula ja kelpaisi mainiosti, hinnat ovat vaan aivan poskettomia, vähän kuin Hiacet pahimmillaan. Nuo korealaiset ja Civic myös vähän tökkivät, ehkä se oma idea on, että farkun tarvitsee olla tuota Avensis ym. kokoluokkaa.
Perinteiset hybridit ei enää kiinnosta, tarpeeksi monta oli, kunnon plugari tai täyssähkö sitten jos valtio veropolitiikallaan ym. pakottaa hylkäämään nämä perinteiset jossain vaiheessa.
Mutta kaikki nämä skenaariot ovat kaukaisessa tulevaisuudessa. Juuri tällä hetkellä minun on kovin vaikea ajatella, että laittaisin autoon kovinkaan paljon rahaa. Ainoa hakukone mikä jyllää Nettiautossa on Accord 2006-> automaattina, max. kilsat 265000 km, bensiini, ei muita rajoitteita. Jaksan uskoa, että se oikein hinnoiteltu, kohtuullisesti ajettu ja asialliset pellit omaava Yksilö vielä tulee esiin jostain lähettyviltä. Ei ole kiirettä.
Tänään minulta itse asiassa kysyttiin, mitä maksaisin og ysisatkusta. Siitä samasta hopeanvärisestä neliovisesta kaasarivehkeestä, joka meni toissa vuonna sivu suun. Tulee nyt kuulemma saataville, kun omistaja on ostanut itselleen kaasu-Skodan. Kattoverhoilu justiinsa uusittu. Se oli ja on suht vähän ajettu ja pellit olivat hyvät, mitä lienee nyt. Taas, kun talvi lähestyy ja piha on täynnä. Hyvät ajoitukset. Voishan sitä tietysti vilkaista.
Olihan mulla kuva, eli toi ->
Viimeinen facelift Avensis on sopivilla varusteilla myös linjakkaan näköinen sukkula ja kelpaisi mainiosti, hinnat ovat vaan aivan poskettomia, vähän kuin Hiacet pahimmillaan. Nuo korealaiset ja Civic myös vähän tökkivät, ehkä se oma idea on, että farkun tarvitsee olla tuota Avensis ym. kokoluokkaa.
Perinteiset hybridit ei enää kiinnosta, tarpeeksi monta oli, kunnon plugari tai täyssähkö sitten jos valtio veropolitiikallaan ym. pakottaa hylkäämään nämä perinteiset jossain vaiheessa.
Mutta kaikki nämä skenaariot ovat kaukaisessa tulevaisuudessa. Juuri tällä hetkellä minun on kovin vaikea ajatella, että laittaisin autoon kovinkaan paljon rahaa. Ainoa hakukone mikä jyllää Nettiautossa on Accord 2006-> automaattina, max. kilsat 265000 km, bensiini, ei muita rajoitteita. Jaksan uskoa, että se oikein hinnoiteltu, kohtuullisesti ajettu ja asialliset pellit omaava Yksilö vielä tulee esiin jostain lähettyviltä. Ei ole kiirettä.
Tänään minulta itse asiassa kysyttiin, mitä maksaisin og ysisatkusta. Siitä samasta hopeanvärisestä neliovisesta kaasarivehkeestä, joka meni toissa vuonna sivu suun. Tulee nyt kuulemma saataville, kun omistaja on ostanut itselleen kaasu-Skodan. Kattoverhoilu justiinsa uusittu. Se oli ja on suht vähän ajettu ja pellit olivat hyvät, mitä lienee nyt. Taas, kun talvi lähestyy ja piha on täynnä. Hyvät ajoitukset. Voishan sitä tietysti vilkaista.
Olihan mulla kuva, eli toi ->
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ensimmäinen hiukka kylmempi keli ja treeneistä lähtiessä Superb oli herjannut vaimolle avaimen patterista, joka alkaa olla lopussa.
En tiedä, oliko kyseessä vain kylmän avaimen syndrooma, mutta Googletin nopeasti proseduurin kun se on kaikissa aina erilainen ja vaihdoin kokeeksi yhteen vara-avaimeen, sitten vaihdoin muihinkin. Johan se nyt 9kk kesti käyttöä ! Täytyisi vissiin kerran puoleen vuoteen kierrättää aina avain kerrallaan käyttöön, niin "kuluisivat" tasaisesti.
En tiedä, oliko kyseessä vain kylmän avaimen syndrooma, mutta Googletin nopeasti proseduurin kun se on kaikissa aina erilainen ja vaihdoin kokeeksi yhteen vara-avaimeen, sitten vaihdoin muihinkin. Johan se nyt 9kk kesti käyttöä ! Täytyisi vissiin kerran puoleen vuoteen kierrättää aina avain kerrallaan käyttöön, niin "kuluisivat" tasaisesti.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kulutustavaraa ovat. Omissa on noin vuoden pelanneet ennen kuin pitää vaihtaa. Tein vaggifoorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan ja laitoin 2025 patterin sijaan 2032:n, mahtuu juuri ja juuri ja kestää vähän pidempään.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Työkaverilla on suht tuore Octavia ja ajatteleva avain, kuulemma ei haittaa jos puolen vuoden välein vaihtaa pariston, kun herjaa jatkuvasti muuten. Täytynee ottaa tavaksi, eipähän tommonen 2032 paljoa maksa, mitä nuo kaket syö. Pääavain on "hienompi" metallisine kehyksineen, samalla vähän raskaampi ja helpommin huomioitavissa taskun pohjalla yms., niin saa olla käytössä, nuo pelkästään muoviset kakkos-ja kolmosavaimet ovat sen verran kevyitä, että saavat olla varakäytössä.
PS. En jaksanut alkaa työstää tuota Saabia, ei vaan kaasari ja manuaali nyt hotsittanut, eikä pihassa ole tilaa, olen tyytyväinen tämän hetken kalustoon, eikä ole tarvetta säätää.
PS. En jaksanut alkaa työstää tuota Saabia, ei vaan kaasari ja manuaali nyt hotsittanut, eikä pihassa ole tilaa, olen tyytyväinen tämän hetken kalustoon, eikä ole tarvetta säätää.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Sattuu ja tapahtuu. Sen voi sanoa, että tällä hetkellä peurat ja hirvet liikkuu, havaintoja päivittäin. Olkaahan tarkkana.
Niin, naapuri teki tuttavuutta peuran kanssa äsken. Ei henkilövahinkoja, mutta Auris otti siipeensä ja lähti hinurilla Toyotalle. Nopean diagnoosin tein pihassa hinurin lavalla, riippuen alustan vaurioista, on lunastus aika lähellä. Eikä kaskossa tietenkään sijaisautoa, joten otin varmuuden vuoksi Corsan avaimen taskuun ja sinne siirtyi Corsa naapurin talliin, että pääsee aamulla starttaamaan Helsinkiin.
Ehkä vähän karumpaa ja vaivalloisempaa kyytiä kuin Auriksella, mutta eiköhän tuo nyt sentään jalkapatikan voita. Kaveria ei jätetä, eikä naapuria. Aina aika ajoin siitä on hyötyä, että on pihassa autoja +1 säännöllä.
Muuten ei ihmeitä, autot ovat likaisia ja liikkuvat eestaas kaupungin ja kodin väliä. Volvosta kurkkasin tänään nesteet, kun jo 1.5 kk on takana yhteistä matkaa. Kaikki kunnossa, öljyn pinta tasan ylärajalla. Ilmeisesti ei siis öljy maistu, miksipä se noilla kilsoilla maistuisikaan Ihan spekseihin sopivaa öljyä siellä ei koneessa ole, edellinen huoltomies oli laittanut Fordin FE 5w-30 öjyä, vähän sinnepäin, mutta ei kuitenkaan. Näyttää kuitenkin pysyvän koneessa. Jos tämä mulla pidempään on, niin Comman Volvo-öljyt menee koneeseen seuraavaksi, eikä mitään random-kuraa mitä sattuu käsiin, kuten nyt.
Niin, naapuri teki tuttavuutta peuran kanssa äsken. Ei henkilövahinkoja, mutta Auris otti siipeensä ja lähti hinurilla Toyotalle. Nopean diagnoosin tein pihassa hinurin lavalla, riippuen alustan vaurioista, on lunastus aika lähellä. Eikä kaskossa tietenkään sijaisautoa, joten otin varmuuden vuoksi Corsan avaimen taskuun ja sinne siirtyi Corsa naapurin talliin, että pääsee aamulla starttaamaan Helsinkiin.
Ehkä vähän karumpaa ja vaivalloisempaa kyytiä kuin Auriksella, mutta eiköhän tuo nyt sentään jalkapatikan voita. Kaveria ei jätetä, eikä naapuria. Aina aika ajoin siitä on hyötyä, että on pihassa autoja +1 säännöllä.
Muuten ei ihmeitä, autot ovat likaisia ja liikkuvat eestaas kaupungin ja kodin väliä. Volvosta kurkkasin tänään nesteet, kun jo 1.5 kk on takana yhteistä matkaa. Kaikki kunnossa, öljyn pinta tasan ylärajalla. Ilmeisesti ei siis öljy maistu, miksipä se noilla kilsoilla maistuisikaan Ihan spekseihin sopivaa öljyä siellä ei koneessa ole, edellinen huoltomies oli laittanut Fordin FE 5w-30 öjyä, vähän sinnepäin, mutta ei kuitenkaan. Näyttää kuitenkin pysyvän koneessa. Jos tämä mulla pidempään on, niin Comman Volvo-öljyt menee koneeseen seuraavaksi, eikä mitään random-kuraa mitä sattuu käsiin, kuten nyt.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mun sydän ekan kappaleen kohdalla pamppaili, että mitähän kalustoa on tullut tilalle, mutta ei. Harhautuksesi onnistui.
Nelijalkaisia kyllä piisaa nyt. Omilla normaaleilla ajoreiteillä ei näy, mutta vaino kyllä raportoi, että liikehdintää on, kuten kuvasta näkyy.
Nelijalkaisia kyllä piisaa nyt. Omilla normaaleilla ajoreiteillä ei näy, mutta vaino kyllä raportoi, että liikehdintää on, kuten kuvasta näkyy.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Naapuri soitteli, kyllä se pahasti näyttää siltä, että Auris menee lunastukseen. Alustava korjausarvio on minun laskujeni mukaan n.82-85% auton "listahinnasta". Lunastus% on yleensä 60-80%, riippuen yhtiöstä ja tapauksesta. Joutunee siis etsimään vastaavan tilalle lähiaikoina, ellei outoja tapahdu.
Corsa kuulemma toimii hienosti ja jatkaa lainassa ainakin pari päivää vielä, kunnes saavat järjesteltyä asioita. Eipä siinä, saapa olla yöt lämpimässä tallissa, luksusta sillekin
Corsa kuulemma toimii hienosti ja jatkaa lainassa ainakin pari päivää vielä, kunnes saavat järjesteltyä asioita. Eipä siinä, saapa olla yöt lämpimässä tallissa, luksusta sillekin
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
IKEAn Plattboj CR2032 8 kpl 1,99 €.
Mulla on tuollainen aski jemmassa NG9-5:n ratin vasemmanpuolisessa tavaralokerikossa ihan siltä varalta, että kakesta loppuu patterit.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007