Isä opetti, kuten siskon ja veljenkin. Autona punainen 900 GL, joka sittemmin joutui paloitelluksi. Opetus aloitettiin syksyllä iltojen pimettyä ja talviajoakin tuli kiitettävän runsaasti.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Nyt täytyy vastata ettei kummallakaan tavalla. 16 vuotiaana jenkeissä kortti ja kun täytin 18 sai kortin "vaihtaa" suomalaiseen korttiin käymällä kirjallisissa ja inssissä. Eikä tarvinut käyttää 80 lätkää kuten muut ikätoverit. Jenkeissä kortti maksoi muistaakseni 160 taalaa ja suomessa tuli nuo inssi ja kirjallisten maksu päälle. Kaiken kaikkiaan matkat amerikkaan, 1kk elely ja kortti tuli halvemmaksi kuin autokoulu suomessa.
Luvillahan sitä tuli ajettua. Kilometrejä tuli varmaan 5-10tmk ennen korttia ja osasin jopa oikeesti ajaa autoa kun sain kortin.kertaakaan ei tullut käytyä vartavasten ajamassa vaan aina oltiin menossa johonkin. Järkystys oli suuri kun jouduin kavereiden kyytiin jotka oli ollu autokoulussa, eihän ne osannu ajaa paskaakaan ja pelotti olla kyydissä. Rahaakin sääty varmaan yli 5 tonnia.
Autokoulussa. Kirjallinen ekalla läpi, B-inssi tokalla, ei olis pitäny mennä aukoon päätä inssille, tuli pitkää miinusta joka töpistä. C-inssi yhdellä virheellä läpi ja inssi laittoi sen muodon vuoksi ettei ole puhdas lappu, sanoin et älä laita mutta laitto silti.
Ja jäljestäpäin on liukasta harjoiteltu aika aktiivisesti jääradalla
Isän nykyinen naisystävä opetti ratakireällä mitsubishi lancerilla, muistaakseni tuli vieläpä pirun halvaksi.. maksoin tuon kortin työllä ja hitsasin, huolsin ja katsastin kyseisen opetuskulkineen korjauskäsikirjan opastamana
Ja peruuttelemaan on tullut opeteltua erinäisillä rotteloilla ja nykyään menee jo vauhdikkaasti postitransportterin/viton penkillä
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI