Elikkäs. kytkinasetelmassa sylinterin päässä oleva painelaakeri tjsp rallattaa jonkin verran. Kytkin itsessään tuntuu toimivalta. Kuinka helppo vaihtaa ja mistä varaosat?
Lisäksi jarrut on varsin toimivat, mutta poljintuntuma kovin pintajäykkä. Mistähän tätä vikaa lähtisi haarukoimaan? Vai onko edes vika? Edellinen omistaja oli näppärästi ainakin pitänyt nestesäiliötä reilusti liian täynnä...
mä tein kerran yhteen omaan satkuun kytkin rempan tyyliin ei kiire minnekkään.. loma oli 3 viikkoa ekalla viikolla purin keskimmäisellä hain osat ja käytin vauhtipyörän koneistamolla ja vika viikolla kasasin perinteisesti myöhään su iltaan meni ja ma aamuna takas töihin .. heh.
joku varmaan kohta kirjoittaa ohjeajan kytkimen vaihdolle.. .
mut kysytään missä päin "potilas" on ... jos joku pystyy esim auttamaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
no anna naukua kyllä se painelaakeri sitten tekee topin kun on sen aika, voi vielä mennä 10000 km ongelmitta
kun välttämäti ei tarvi kuin sen painelaakerin, joskus laatu oli niin huonoa että seuraavana vuonna tai jopa alle sen alkoi taas kitiseen.
haku toiminolla hyviä ohjeita itse korjaukseen löytyy kyllä.
mikäli avannetta tehdessä huomaa että nät king cole vaatii päivitystä voi senkin sinne heittää kasausvaiheessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
No jos on tarkoituksena teettää jossain korjaamolla niin kannattaa ottaa sellanen jolla on kokemusta vanhoista Saabeista, mikään ihmeellinen homma ei satkun kytkimen purku ole, olen muutaman korjannut itse, vauhtipyörää en ole koneistanut kun ei niissä ole ollut luistoon viittaavaa eikä muutenkaan mitään vikaa. Kaiken A ja O on puristaa asetelma kasaan ja lukita se jousien väliin aseteltavalla langalla, sieltä välistä ne sitten tulee kaikki könttänä, työsylinteri, painelaakeri, asetelma ja levy. Jos on tarkoitusta pitää auto itsellä niin ite uusisin kaikki mitä tuohon väliin tulee + stefat jos näyttää paikat kosteelta, ajallisesti parin tunnin homma (korkeintaan) jos siellä ei mikään vastusta (työsylinterin 6kolo pultit kun myljää nii saa taikinoida). Kannattaa pyytää tarjous, niin silloin se on se hinta mikä on sovittu.
Sinällään itse tuon kernaasti tekisin, mutta kytkinhommista ei aikaisempaa kokemusta. Lähinnä mietityttää meneekö tuossa päivä (erikois)työkaluja metsästäessä/valmistaessa... Riittävästi keskeneräisiä projekteja pihapiiri jo valmiiksi täynnä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
ei taida tarvita kun luin ilmon:
Edellinen omistaja väitti vaihdattaneen kytkimen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Joo tosiaan ilmeisesti toi kytkin on uusittu jossain vaiheessa. tuo ehti viimeisimmällä olla kai 1,5 vuotta. Muttamutta, tuo hieman ääntävä kuvassa näkyvä laakeri siis ei vaaraksi ole?
Entäs onko jarruihin kommentoitavaa? Kaikki nurkat pitää hyvin ja jarrut muuten siis toimii, mutta melko voimalla saa poljinta painaa jotta mitään tapahtuu. Ei sinänsä haittaa mitään, mietin vaan voineeko tuo pahentua tuosta/kuinka katsastussetä suhtautuu tuohon?
Toimiiko ABS-valo ja jarrun varoitusvalo? Eli syttyvät kun virrat kytkee päälle ja sammuvat, kun ABS-pumppu saa paineenvaraajaan pumpattua paineet? Pumpun käydessä pitäisi pumpun ääni olla kuultavissa ainakin moottorin ollessa sammuksissa.
Jos ABS on pimeänä, jarrutehostusta ei ole, eikä takajarruissa juuri tehoja.
Mitä tapahtuu, kun hiekkatiellä jarrutat niin, että pyörät pyrkivät lukkiutumaan?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00