French affair - Renault Megane 2011
Re: French affair - Renault Megane 2011
^Epäilyttävän huoletonta
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: French affair - Renault Megane 2011
Heh. Johan tässä on noin 1,5 vuotta ajeltu menemään.
Kattelin Nettiauton tarjontaa ja reilussa vuodessa Meganejen hinnat ei juurikaan ole heilahtaneet suuntaan tai toiseen. Edelleen jos haluaisin merkkiä vaihtaa niin saisi latoa 1-3k€ lisää välirahaa, jotta saisi jotain vastaavaa. Vaihtaminen vaihtamisen ilosta ei tunnu järkevältä, kun omassa huoltohistoria on tiedossa ja tällä hetkellä näkyvissä korkeintaan etujarrujen uusinta jossain vaiheessa jne.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: French affair - Renault Megane 2011
^Meganeita näyttäisi saavan jopa halvemmalla kuin vastaavanikäisiä 307:ia. Olen aina tykännyt kakkoskorisen Meganen muotoilusta. Ilmeisesti juuri tämä kakkossukupolvi on se huonomaineinen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: French affair - Renault Megane 2011
Megane II on huonossa maineessa, osittain syystäkin. En tosin osaa nähdä sitä huonompana autona kuin esim. vastaavanikäiset Xsarat.
Tämä Megane III on ymmärtääkseni selkeästi parempi, mutta edellisten vuosien ongelmista ja maahantuojan jne. vaihtumisista johtuen myynti Suomessa on ollut aika ohutta.
Tämä Megane III on ymmärtääkseni selkeästi parempi, mutta edellisten vuosien ongelmista ja maahantuojan jne. vaihtumisista johtuen myynti Suomessa on ollut aika ohutta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: French affair - Renault Megane 2011
Xsaraa en kyllä sinä kolmena vuotena, minä sen omistin, pitänyt mitenkään erityisen ongelmallisena, en edes ongelmallisena.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: French affair - Renault Megane 2011
124tkm Meganessa mittarissa ja jouduin ihan korjaushommiin. Jostain vuoti vettä takaluukun rungon sisälle ja asiaa tutkiessa lisäjarruvalon tiiviste lähti irrottaessa pieninä paloina. Ensiapuna laitoin tilalle kodin tiivistenauhaa, joka on paksumpi kuin alkuperäinen, johan loppui vuoto.
Sen verran vesi oli kuitenkin tehnyt tuhojaan, että rekisterikilven ledivalot lakkasi toimimasta. Uudet "umpiot" tuli Kiinasta ja maksoi kokonaista 20€ rahteineen.
Josko näillä mentäisiin taas hetki. Vielä kertaakaan en ole tähän esimerkiksi öljyä lisännyt, joten niiltä osin ei ole tyypillinen pikkuturbo.
Sen verran vesi oli kuitenkin tehnyt tuhojaan, että rekisterikilven ledivalot lakkasi toimimasta. Uudet "umpiot" tuli Kiinasta ja maksoi kokonaista 20€ rahteineen.
Josko näillä mentäisiin taas hetki. Vielä kertaakaan en ole tähän esimerkiksi öljyä lisännyt, joten niiltä osin ei ole tyypillinen pikkuturbo.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: French affair - Renault Megane 2011
Pakko tähän huudella vähän sivusta kun meidänkin taloudessa oli Relluja viime vuosikymmen. Ensin I-korinen 1,9 dTi Laguna, sen jälkeen II-korinen 1,9 dCd Scenic (grand) ja lopuksi IV-korinen 0,9l tCe Clio. Clio ostettiin uutena kun rellut vaikuttivat hintaansa nähden hyviltä peleiltä.
Paljon ei negatiivista jäänyt relluista mieleen, vaan enimmäkseen hyviä kokemuksia. Vaivatonta menoa ja mukavaa kyytiä, hiljastakin.
Tosin autoa ei voi suositella henkilölle joka stressaa jokaisesta vikavalon syttymisestä ja kiikuttaa autonsa merkkiliikkeeseen rahastettavaksi.
Ei sillä, että niitä vikoja olisi juuri ollut normaalia enempää, mutta ainakin Scenic näytti sytyttävän heti maailmanlopun vikavalot mittaristoon turhanpäiväisenkin vikakoodin takia. Cliossa ei sitten vikavaloja näkynytkään, mutta tokihan auto olikin uusi.
Kaikille kysyjille olen kuitenkin joutunut vastaamaan, että käytetty rellu on minusta selvästi mainettaan parempi auto, jossa hinta/laatu suhteutuu jopa paremmin mitä Saabissa. Parhaiten tuo edullinen hinta ja parantunut laatu näkyy varmasti III-korin Lagunoissa ja Meganeissa. II-koristen myötä laatumaine karisi kovasti ja se painaa vielä noiden uudempienkin hintoja vaikka laatu on parantunut.
Sellainen mielenkiintoinen pointti muuten, ettei käytettyjä relluja kannata oikeastaan tuoda maahan kun ne on täällä halvempia mitä esim saksassa.
Ranskalaisten perussynnit tieten on mukana rellussakin, eli alustan niveliä kuluu paljon. Halpana autona huollot on usein laiminlyöty mikä tietenkin osaltaan laskee sijoitusta katsastustilastoista.
Paljon ei negatiivista jäänyt relluista mieleen, vaan enimmäkseen hyviä kokemuksia. Vaivatonta menoa ja mukavaa kyytiä, hiljastakin.
Tosin autoa ei voi suositella henkilölle joka stressaa jokaisesta vikavalon syttymisestä ja kiikuttaa autonsa merkkiliikkeeseen rahastettavaksi.
Ei sillä, että niitä vikoja olisi juuri ollut normaalia enempää, mutta ainakin Scenic näytti sytyttävän heti maailmanlopun vikavalot mittaristoon turhanpäiväisenkin vikakoodin takia. Cliossa ei sitten vikavaloja näkynytkään, mutta tokihan auto olikin uusi.
Kaikille kysyjille olen kuitenkin joutunut vastaamaan, että käytetty rellu on minusta selvästi mainettaan parempi auto, jossa hinta/laatu suhteutuu jopa paremmin mitä Saabissa. Parhaiten tuo edullinen hinta ja parantunut laatu näkyy varmasti III-korin Lagunoissa ja Meganeissa. II-koristen myötä laatumaine karisi kovasti ja se painaa vielä noiden uudempienkin hintoja vaikka laatu on parantunut.
Sellainen mielenkiintoinen pointti muuten, ettei käytettyjä relluja kannata oikeastaan tuoda maahan kun ne on täällä halvempia mitä esim saksassa.
Ranskalaisten perussynnit tieten on mukana rellussakin, eli alustan niveliä kuluu paljon. Halpana autona huollot on usein laiminlyöty mikä tietenkin osaltaan laskee sijoitusta katsastustilastoista.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: French affair - Renault Megane 2011
Se on juuri näin, että Relluja ja muita ranskiksia pidetään usein huonosti. Joku vanhempi Toyota kestää em. "kovaa ajoa" yllättävän pitkäänkin, toki myös niissä alkanut olla öljynkulutusongelmia jne.
Rellu on tosiaan esim. Ranskassa ja Espanjassa ihan eri hinnoissa. Suomessa saa käytettynä aika paljon nykyaikaisia ominaisuuksia ja varusteita eurolla. Oli tuossa yksi tuttu ottanut uudehkon Espacen, mutta yksityisliisarina. On muuten aika hyvin varustettu ja tilava peli.
Rellu on tosiaan esim. Ranskassa ja Espanjassa ihan eri hinnoissa. Suomessa saa käytettynä aika paljon nykyaikaisia ominaisuuksia ja varusteita eurolla. Oli tuossa yksi tuttu ottanut uudehkon Espacen, mutta yksityisliisarina. On muuten aika hyvin varustettu ja tilava peli.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: French affair - Renault Megane 2011
Ketään tuskin kiinnostaa, mutta päivitetään Rellun kuulumisia.
Tänään kävin leimalla, ei huomauttamista. kilsat 132tkm pyöreästi.
Edellisen päivityksen jälkeen Megsu kävi huollossa, jossa vaihtoivat lisäksi kolisevan raidepään. Myös tuulilasi meni ennen katsastusta vaihtoon, kun oli halki. Itse vaihtelin keväällä etujarrulevyt ja palat.
Eli eipä kovasti raportoitavaa, n. 13-14tkm huoltovälillä ei öljyä ollut kulunut kuin yksi palkki mittariston asteikolla.
Tänään kävin leimalla, ei huomauttamista. kilsat 132tkm pyöreästi.
Edellisen päivityksen jälkeen Megsu kävi huollossa, jossa vaihtoivat lisäksi kolisevan raidepään. Myös tuulilasi meni ennen katsastusta vaihtoon, kun oli halki. Itse vaihtelin keväällä etujarrulevyt ja palat.
Eli eipä kovasti raportoitavaa, n. 13-14tkm huoltovälillä ei öljyä ollut kulunut kuin yksi palkki mittariston asteikolla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: French affair - Renault Megane 2011
Sellasta se on tuo relluttelu. Ei ollenkaan niin tapahtumarikasta mitä uudella premiumilla autoilu. Työmaalla aina kahviossa kaikki kyselivät naureskellen miten rellu on pelannu ja onko ollu vikoja. Siitä sitten siirryttiinkin keskustelemaan saksalaisten kärkimerkkien erinäisistä ongelmista.
Tokihan niitä poikkeuksiakin löytyy.
Tokihan niitä poikkeuksiakin löytyy.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: French affair - Renault Megane 2011
Mikäs Rellu mikella on?mike kirjoitti: ↑Ti Elo 18, 2020 22:02Sellasta se on tuo relluttelu. Ei ollenkaan niin tapahtumarikasta mitä uudella premiumilla autoilu. Työmaalla aina kahviossa kaikki kyselivät naureskellen miten rellu on pelannu ja onko ollu vikoja. Siitä sitten siirryttiinkin keskustelemaan saksalaisten kärkimerkkien erinäisistä ongelmista.
Tokihan niitä poikkeuksiakin löytyy.
Joo, 33tkm/2,5v pyöreästi tullut itsellä ajoa ja suht vähän on ollut vielä varsinaisia korjauksia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: French affair - Renault Megane 2011
Ei ole tällä hetkellä relluja. -00 Laguna, Grand Scenic -04 ja Clio -15 on ollu. Clio ainoa bensa. Kymmenisen vuotta ehti olla relluja pihassa.
Seuraavaksi voisi sitten vaikka Zoen laittaa kun hinnat tippuu tarpeeksi.
Seuraavaksi voisi sitten vaikka Zoen laittaa kun hinnat tippuu tarpeeksi.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: French affair - Renault Megane 2011
En olisi uskonut, mutta ihan näillä näppylöillä tulee 3 vuotta yhteistä taivalta Rellin kanssa, mittarissa aika tarkalleen 135tkm.
Tämän vuoden huolto- ja korjaustyöt rajoittuvat seuraaviin:
- 1kpl perushuolto, lisätöinä takajarrujen herkistely ja raidepään vaihto
- etujarrulevyjen ja -palojen uusinta (tämä oli minulta vähän ennakoivaa huoltoa)
- akun uusinta
Eli kokeilu jatkuu. Rellun nettoarvo lienee n. puolet vastaavan Astran tai Focuksen pyynnistä, joten ei inspaa vaihtaa pihakoristetta kalliimpaan.
Tämän vuoden huolto- ja korjaustyöt rajoittuvat seuraaviin:
- 1kpl perushuolto, lisätöinä takajarrujen herkistely ja raidepään vaihto
- etujarrulevyjen ja -palojen uusinta (tämä oli minulta vähän ennakoivaa huoltoa)
- akun uusinta
Eli kokeilu jatkuu. Rellun nettoarvo lienee n. puolet vastaavan Astran tai Focuksen pyynnistä, joten ei inspaa vaihtaa pihakoristetta kalliimpaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: French affair - Renault Megane 2011
Aika tapahtumaköyhää relluilua kyllä ollut kun tarinaa on kertynyt foorumille vain sivun per vuosi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: French affair - Renault Megane 2011
Tapahtumaköyhää on. Tankattu on ja kerran elvytetty takaluukun mikrokytkin. Mittarissa ehkä n. 137500km.
Naapurin mukaan -13C on Ranskiksien pakkasraja, jonka alle eivät lähde enää käymään. Vetreästi kyllä tänäänkin lähti -15C, mutta viileää kyytiä on kyllä. Yli 10km sai ajella reipasta marssivauhtia, että lämmöt nousi normaaliin ja ei Rellussa silti hiki tule.
Naapurin mukaan -13C on Ranskiksien pakkasraja, jonka alle eivät lähde enää käymään. Vetreästi kyllä tänäänkin lähti -15C, mutta viileää kyytiä on kyllä. Yli 10km sai ajella reipasta marssivauhtia, että lämmöt nousi normaaliin ja ei Rellussa silti hiki tule.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00