Terve.
Onko kellään antaa tarkistuslistaa mitä erityisesti kannattaa syynätä?
Toki nämä normaalit katto, AC, laatikko, vuodot..
9-3 (-04) automaatti aero cabriota ostamassa
9-3 (-04) automaatti aero cabriota ostamassa
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Re: 9-3 (-04) automaatti aero cabriota ostamassa
Tuosta osion alusta löytyvä FAQ antaa ainakin hyviä vinkkejä.
Pari - ei sinänsä cabrioon liittyvää - seikkaa tulee mieleen mainita tästä pre-facelift eli 03 - 06 mallista:
- siinä on se kuitukytkentäinen poppikone, joka on vaikea paranneltava. Tästä löytyy vitja ihan FAQin alapuolelta
- ohjaamon nappuloiden, kahvojen, yms pintamateriaalina on käytetty jotain kortonkikumia, joka ajan mittaan alkaa kuoriutua pois
- etanoli konversio on neloskoneeseen mahdollinen, mutta siinä pitää vaihtaa myös rautaa. Uudemmissa selviää softaamisella. Kts FAQ
Aika moni Aero cabrio on jenkkituonteja alunperin ja niissä kannattaa tarkistella huolellisemmin historiaa ja onko jotain asetus-, valo, tms muutoksia odotettavissa.
Itselläni on MY08 ja ainakin siinä rättikatto on ollut hyvin huoleton, kunhan sen kyllästää kerran pari vuodessa. Tämän kohteenasi olevan mallin omistajat voinevat kertoa kokemuksiaan. En tiedä onko niissä isoja eroavaisuuksia.
Muutenhan kannattaa tätä osiota lueskella muutama sivu alusta, kyllä siinä aika nopeasti muodostuu kuva mallin "ominaisuuksista". Hyvä auto minusta.
Pari - ei sinänsä cabrioon liittyvää - seikkaa tulee mieleen mainita tästä pre-facelift eli 03 - 06 mallista:
- siinä on se kuitukytkentäinen poppikone, joka on vaikea paranneltava. Tästä löytyy vitja ihan FAQin alapuolelta
- ohjaamon nappuloiden, kahvojen, yms pintamateriaalina on käytetty jotain kortonkikumia, joka ajan mittaan alkaa kuoriutua pois
- etanoli konversio on neloskoneeseen mahdollinen, mutta siinä pitää vaihtaa myös rautaa. Uudemmissa selviää softaamisella. Kts FAQ
Aika moni Aero cabrio on jenkkituonteja alunperin ja niissä kannattaa tarkistella huolellisemmin historiaa ja onko jotain asetus-, valo, tms muutoksia odotettavissa.
Itselläni on MY08 ja ainakin siinä rättikatto on ollut hyvin huoleton, kunhan sen kyllästää kerran pari vuodessa. Tämän kohteenasi olevan mallin omistajat voinevat kertoa kokemuksiaan. En tiedä onko niissä isoja eroavaisuuksia.
Muutenhan kannattaa tätä osiota lueskella muutama sivu alusta, kyllä siinä aika nopeasti muodostuu kuva mallin "ominaisuuksista". Hyvä auto minusta.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: 9-3 (-04) automaatti aero cabriota ostamassa
Tyyppivikoja, etupään jouset, kääntölaakerit ja virtalukko, sekä koiranluut.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 (-04) automaatti aero cabriota ostamassa
Ei ole muutoksia odotettavissa. Käytännössä kunhan ratti on omalla paikallaan eikä repsikan penkillä niin noista ei tarvitse murehtia.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 (-04) automaatti aero cabriota ostamassa
Meillä on kesästä ollut 04-cabbe, mallia Usa, varustetaso on Arc.
Tuo on Aero, paitsi putkiston ja helmojen osalta, ainakin meidän yksilö.
Mitään ihmeellistä ei ole, pari juttua kuitenkin:
- radiokanavat ovat -x5 -päätteisiä, taisi vaihtua x0-päätteisiin Tech:llä
- jos on Xenonit, niin Suomessa pitää olla pesurit, voi olla Suomi-kilvissä ilmankin, mutta
tarkka katsastusmies voi hylätä leiman vaikka olisi Suomeen tuotu ja verotettu, Suomessa kun ollaan ...
- 04 Aeron jarruissa voi olla 302 mm etulevyt, jarrujen kiinnitysjousi on hieman kiven alla, mutta löydettävissä
- kompassi peilissä on hauska, sellainen Usa-autoissa aika usein on paikoillaan
Tuo on Aero, paitsi putkiston ja helmojen osalta, ainakin meidän yksilö.
Mitään ihmeellistä ei ole, pari juttua kuitenkin:
- radiokanavat ovat -x5 -päätteisiä, taisi vaihtua x0-päätteisiin Tech:llä
- jos on Xenonit, niin Suomessa pitää olla pesurit, voi olla Suomi-kilvissä ilmankin, mutta
tarkka katsastusmies voi hylätä leiman vaikka olisi Suomeen tuotu ja verotettu, Suomessa kun ollaan ...
- 04 Aeron jarruissa voi olla 302 mm etulevyt, jarrujen kiinnitysjousi on hieman kiven alla, mutta löydettävissä
- kompassi peilissä on hauska, sellainen Usa-autoissa aika usein on paikoillaan
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 (-04) automaatti aero cabriota ostamassa
Plus se, että erittäin kovalla sateella motarilla ajettaessa vesi saattaa alkaa tippumaan (pienissä määrin) sisään peilikoteloiden kautta. Niitäkin pystyisi varmaan itse tiivistämään, mutta eipä ole tullut tehtyä sillä yhtään mitään
Kannattaa myös tsekata sivulasien välissä olevan tiivisteen (kiinni takasivulasissa) kunto. Jos on huonossa kunnossa, niin uusimaan alan liikkeessä tai sitten vaihtamaan koko lasi (iso duuni, mutta käytettyjä laseja saa suht kohtuuhintaan esim. briteistä).
Takavalojen toiminta kannattaa katsoa läpi (mm lisäjarruvalon kunto), auton alusta ja se, että moottori käy suht tasaisesti, eikä sieltä kuulu mitään ihmeellisempiä sivuääniä.
Jos autossa ei ole xenoneita, kannattaa laittaa autoon LEDit. Techillä kerrotaan autolle, että siinä on kiinni xenonit, jonka jälkeen LEDit toimii ihan OK. Katsastukseen niillä ei kannata mennä, jos LEDeistä ei löydy tyyppihyväksyntää tieliikenteeseen
Minä tsekkasin ekaksi meidän cabbesta (haettu 18.10.2019) vikakoodit, ennen kuin lähdin edes koeajamaan autoa. Kun mitään ei löytynyt, niin koeajoon vaan
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-3 (-04) automaatti aero cabriota ostamassa
Tarttuiko matkaan sattumalta tämä yksilö:
https://m.nettiauto.com/saab/9-3/11724070
Itsekin tuli tuota mielenkiinnosta, en ostoajatuksin, katseltua, oli mielestäni edullinen. Ja kuvien perusteella siistikuntoinen. Onnittelut siis!
Mulla on siis samanlainen, vuoden uudempi, mutta satkun enempi ajettu ja grafiitin harmaa. Sisusta on samanvärinen kuin tuossa ja sinänsä hauskaa, että myös mulla on avoon varsin harvinaiset varusteet eli lohkari ja vetokoukku. Nappivaihteet minulta puuttuu ja tehtaalta tullessa ei ollut vakkaria, mutta yhdeltä klubilaiselta ostin viiksen ja toiselta asennuksen. Sähköjakkarat myös puuttuu, muuten taitaa autossani olla kaikki varusteet mitä on saanut.
Edit. Ja talvi on avoautojen ostosesonkia. Muistaakseni viime talvena pelkästään täällä raportoitiin marras-maaliskuu välillä ainakin neljä avon hankintaa lisäkseni.
https://m.nettiauto.com/saab/9-3/11724070
Itsekin tuli tuota mielenkiinnosta, en ostoajatuksin, katseltua, oli mielestäni edullinen. Ja kuvien perusteella siistikuntoinen. Onnittelut siis!
Mulla on siis samanlainen, vuoden uudempi, mutta satkun enempi ajettu ja grafiitin harmaa. Sisusta on samanvärinen kuin tuossa ja sinänsä hauskaa, että myös mulla on avoon varsin harvinaiset varusteet eli lohkari ja vetokoukku. Nappivaihteet minulta puuttuu ja tehtaalta tullessa ei ollut vakkaria, mutta yhdeltä klubilaiselta ostin viiksen ja toiselta asennuksen. Sähköjakkarat myös puuttuu, muuten taitaa autossani olla kaikki varusteet mitä on saanut.
Edit. Ja talvi on avoautojen ostosesonkia. Muistaakseni viime talvena pelkästään täällä raportoitiin marras-maaliskuu välillä ainakin neljä avon hankintaa lisäkseni.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05