Vetoakseleiden sopivuus.
Vetoakseleiden sopivuus.
Käykö 2000-2009 9-5:siin samat vetoakselit, vai onko ”viiruissa” omanlaisensa?
Re: Vetoakseleiden sopivuus.
Boorit on erilaiset noissa alkusarjan autoissa. Vaihtukohan just tuossa 2000 korvilla... Uudemmat pitäis kyllä käydä viiruunkin.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Vetoakseleiden sopivuus.
Ainakin -06 ja -08 viiruissa oli erilaiset mutterit, kierre kyllä oli sama. Vaihdoin meidän -06 viiruun tuollaisen uudemman vetoakselin, käytin sen mukana tullutta mutteria.
Sitä en tiedä, että aiheuttaako muttereiden ja akselien sekoittaminen jotain probleemaa
Sitä en tiedä, että aiheuttaako muttereiden ja akselien sekoittaminen jotain probleemaa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Vetoakseleiden sopivuus.
Onko automaatin ja manuaalin vetoakseleissa eroja?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Vetoakseleiden sopivuus.
Vetareita on ainakin tosi monella eri numerolla eri vuosimalleissa ja vaihteistoissa. Mm. 2005 manuaalissa ja automaatissa on samat, mutta vasen ja oikea ovat ristissä.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Vetoakseleiden sopivuus.
Ei ainakaan uusia ostaessa mainittu että olisi eroja auto/man, saati sitten oik/vas. Yks ja sama pätkä meni kummallekki puolen.
9-5 2.0t biopower wagon -06
Re: Vetoakseleiden sopivuus.
Onko nyt siis kyse vetonivelestä vai akselista?
Akselihan on ainakin eri eri puolilla, apparin puolella kun on pitkä malli kannatinlaakerilla.
Vai olikohan siellä kannatinlaakerin päässä kuppi johon sitten sopii sama vetoakseli kuin kuskin puolelle??
Juuri jumppasin muistaakseni -04 vuotisesta automaatista vetoakselin -06 viirusilmä tomaattiin, meni suoraan ja oli helppo vaihtaa.
Akselihan on ainakin eri eri puolilla, apparin puolella kun on pitkä malli kannatinlaakerilla.
Vai olikohan siellä kannatinlaakerin päässä kuppi johon sitten sopii sama vetoakseli kuin kuskin puolelle??
Juuri jumppasin muistaakseni -04 vuotisesta automaatista vetoakselin -06 viirusilmä tomaattiin, meni suoraan ja oli helppo vaihtaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Vetoakseleiden sopivuus.
MY98-01 on eri ulompi nivel kuin MY02->, kuiten tuo uudempi nivel sopii myös vanhempaan akseliin. Pyöränlaakeri/napa on sama kaikissa MY02-> joten ei siinä vuosimallien välillä voi kamalaa eroa tuossa ulkopään nivelessä silloin olla.
Vasen ja oikea vetoakseli taitaisi muuten olla samanlaisia/saman mittaisia, mutta sisemmän tripodin kupin spoori on erilainen. Jos viitsii naputella sen päälipellin siitä kupista niin, että tripodin saa pihalle niin silloin nuo akselit voisi vaihtaa ristiin.
Vasen ja oikea vetoakseli taitaisi muuten olla samanlaisia/saman mittaisia, mutta sisemmän tripodin kupin spoori on erilainen. Jos viitsii naputella sen päälipellin siitä kupista niin, että tripodin saa pihalle niin silloin nuo akselit voisi vaihtaa ristiin.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Vetoakseleiden sopivuus.
Kannatinlaakerin jälkeen on kuppi, josta akseli irtoaa vetämällä. Eli akselin alkupätkä ja kannatinlaakeri ovat erillisiä osia.mikkoimp kirjoitti: ↑La Tammi 30, 2021 21:10Onko nyt siis kyse vetonivelestä vai akselista?
Akselihan on ainakin eri eri puolilla, apparin puolella kun on pitkä malli kannatinlaakerilla.
Vai olikohan siellä kannatinlaakerin päässä kuppi johon sitten sopii sama vetoakseli kuin kuskin puolelle??
Juuri jumppasin muistaakseni -04 vuotisesta automaatista vetoakselin -06 viirusilmä tomaattiin, meni suoraan ja oli helppo vaihtaa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02