Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
- Aquamarine99
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vielä toinen kysymys. Mikä on B202 lohkossa sen EGR "termostaatin" kierteen koko? Egr järjestelmä muilta osin jo poistettu joten aattelin kyseisen osan tilalle pelkän normi pultin.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Toimivatko muut alipaineservojen ohjaamat läpät OK? Säilyykö alipaine järjestelmässä moottorin sammuttamisen jälkeen, saako läppiä kääntymään vielä säiliöön jääneellä alipaineella? Jos alipaine ei säily, jostain vuotaa, eikä välttämättä ole edellytyksiä saada läppiäkään toimimaan suuntauskatkaisijan ohjaamalla tavalla.Aquamarine99 kirjoitti: ↑Ma Marras 30, 2020 14:38Niin juu aivan On kiinni. Kuten jo mainitsin niin ilmiö esiintyy suuntauskatkasijan asennosta riippumatta.
http://www.jus.liitin.net/heating_and_ventilation5.jpeg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- Aquamarine99
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Läpät tuntuu toimivan normaalisesti. Alipaine säilyy järstelmässä sammutuksen jälkeenkin, eli pystyy säätämään läppiä auto sammuksissakin.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tommosia hankalia tapauksia on ratkottu ottamalla nippa mukaan hydrauliikkaliikkeeseen. Ainakin täällä susirajalla on löytynyt mallin mukaan tulppa tilalle.Aquamarine99 kirjoitti: ↑Ma Marras 30, 2020 15:46Vielä toinen kysymys. Mikä on B202 lohkossa sen EGR "termostaatin" kierteen koko? Egr järjestelmä muilta osin jo poistettu joten aattelin kyseisen osan tilalle pelkän normi pultin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- Aquamarine99
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Näin täytyy tehä. Onko se yhteyessä vesitilaan vai onko siellä takana pelkkä onkalo tms.?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Kaasarin säätöä Rovaniemi
Pitäs Pierburg saada säätöihin, korjasin sen kumilaipan kaasarin ja imusarjan välistä, niin nyt saa sitten soppaa liikaa, katsastuksessa näytti kevyttä 5.2 lukemaa, ei ole itellä enään Colortune tulppia kun ei kaasariautoja ole ollut aikoihin ja pitäs tosiaan saada soossit kohdilleen. Jos jollain on tiedossa hyvää ammattimiestä Rovaniemellä jolla olis vielä mittari niin olis parempi kuin sata jänistä. Toki voihan sitä summassa vääntää mutta se on vähän arpapeliä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
kylän vanhin korjaamo usein se osuvin paikka käydä kyselemässä..
toki oishan sen varmaan saanu konttorillakin säätää kerta mittari kiinni oli...
toki oishan sen varmaan saanu konttorillakin säätää kerta mittari kiinni oli...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Kaasarin säätöä Rovaniemi
No joo, Malinen sääti kaasarin, Evakkotie 75 löytyy Malisen paja 20€ kustansi ja samalla sai myös lapun, ammattimies voin suositella.Kalmiston Janne kirjoitti: ↑To Joulu 17, 2020 16:49Pitäs Pierburg saada säätöihin, korjasin sen kumilaipan kaasarin ja imusarjan välistä, niin nyt saa sitten soppaa liikaa, katsastuksessa näytti kevyttä 5.2 lukemaa, ei ole itellä enään Colortune tulppia kun ei kaasariautoja ole ollut aikoihin ja pitäs tosiaan saada soossit kohdilleen. Jos jollain on tiedossa hyvää ammattimiestä Rovaniemellä jolla olis vielä mittari niin olis parempi kuin sata jänistä. Toki voihan sitä summassa vääntää mutta se on vähän arpapeliä.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
3 sarjan Scania sähköliittimet 900 sopivuus.
Tulipa tapanin ajelulle hommaa kun käynnistyksen yhteydessä ei latauksen merkkivalo syttynytkään, no siitä hallille ja katsoin että lamppu kyllä maadoittuu hiilen kautta kokeillessa ja sulake ehjä, siis merkkivalon piuha poikki. Vikapaikka löytyi hyvin pian kun huomasin että merkkivalon johto oli vaan kääräisty liittimen ympärille, vaihdoin uuden liittimen ja homma alkoi rokkaamaan jälleen. Ainoa harmitus oli kun ei ollut oikeanlaista liitintä, tiedän että Scania on käyttänyt 3 sarjan autoissaan ihan samoja liittimiä mitä 900 ja varmaan niitä saa yhä sieltä, muistaakseni myös Scanian turbon suodatin kävi ainaki B201 öljyfiltteriksi (tuli käytettyä kun joskus olin kys talossa töissä).
Mutta muistaako kukaan löytyykö sedanin takavalojen liitinkamman liittimiä Scaniasta, kun itsellä ainakin on tiedossa takavalonpohjien ja liitinkampojen kunnostus.
Mutta muistaako kukaan löytyykö sedanin takavalojen liitinkamman liittimiä Scaniasta, kun itsellä ainakin on tiedossa takavalonpohjien ja liitinkampojen kunnostus.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Saab 90 vetoakselit pitäis irroittaa, akselit lähti mutta "maljat" jäi kiinni...näyttivät olevan pulteilla kiinni mutta kuskin puolella meni varmaan nopeusmittarin vaijeri sinne. Pirun hankala irroittaa kun autoa ei saa kunnolla ylös, eikä meinaa mahtua alle ja sen lisäksi pihditkin kovin kömpelöt. Ei ainakaan tuntunut "malja" paljoa liikkuvan vaikka pultit irti, tosin öljyä alko tulemaan eli pitääkö tuo vaijeri sitä niin tiukasti ettei pysty ottamaan vaijerineen päivineen pois paikalta vai riittääkö että irroittaa vaijerin mittarin päästä ja pujottelee sinne auton alle sen...tosin tuntui olevan aika jäykkää materiaalia.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Se malja jätetään sinne laatikkoon, pelkkä tripodi ulos kummin kans.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Nyt jos en väärin muista, niin jos maljoja haluat irroittaa, pitää perämurikka tiputtaa ensin pois ja sen takana on lukkorengas tms. Miksi ne maljat pitäisi saada irti?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Muistat väärin, perämurikan laakeroinnin ulkokoolit on samassa laipassa kuin maljat. Perämurikka ei tule pois ennen kuin kumpikin maljan laippa on samanaikaisesti irritettuna.
Vaijerin irrottaminen onnistuu alakautta. Auton alle pääsee hallitunkin ja luotettavien koripukkien avulla, jos ei nosturia ole saatavilla.
http://townsendimports.com/Web/transmis ... shafts.htm
Vaijerin irrottaminen onnistuu alakautta. Auton alle pääsee hallitunkin ja luotettavien koripukkien avulla, jos ei nosturia ole saatavilla.
http://townsendimports.com/Web/transmis ... shafts.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Hei, kiitos tiedosta. Yksi haluaa ostaa vetoakseli maljoineen joten siksi pitäisi saada ne myös irti.
Otin vain toisen pultit auki mut tuo sitten auttaakin jo paljon jos lähtee irti vasta kun molemmista on pultit pois,
ihmettelinkin et miten vaijeri voisi noin paljon pantata
Otin vain toisen pultit auki mut tuo sitten auttaakin jo paljon jos lähtee irti vasta kun molemmista on pultit pois,
ihmettelinkin et miten vaijeri voisi noin paljon pantata
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Maljan laakerointilaippa irtoaa kun irrotettavan laipan pultit on irrotettu.
Perämurikka ei tule ulos vaihteistosta ennen kuin kumpikin malja laippoineen on irrotettu (ja vaihteisto siirretty kauemmas rintapellistä).
Perämurikka ei tule ulos vaihteistosta ennen kuin kumpikin malja laippoineen on irrotettu (ja vaihteisto siirretty kauemmas rintapellistä).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00