OG 9-3 Nürburgring
Re: OG 9-3 Nürburgring
Mieluummin mitä tahansa muuta maalia kuin Miranolia, se ei kuivu oikeastaan ikinä, se ei kestä minkäänlaista mekaanista pesua, se mattaantuu jo Fairylla pestynä, se ei kestä hiomista, jne. Luulisi olevan nykyään parempiakin maaleja kuten vaikka toi jarrusatulamaali tms?
Nm. Yhden Saabin Miranolilla ruiskulla maalannut.
Edit. tai sitten ovat päivittäneet Miranolia aika paljon vs. vuoden 1992 Miranol
Nm. Yhden Saabin Miranolilla ruiskulla maalannut.
Edit. tai sitten ovat päivittäneet Miranolia aika paljon vs. vuoden 1992 Miranol
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: OG 9-3 Nürburgring
En mä auton ulkopellejä sillä varmaan vetäisi, mutta moottorimaalina on ajanut asiansa. Silloin aikanaan kyselin joltakulta että mikä maali olis paras jenkin valurautalohkolle ja sain vinkin että Miranol kestää kuumuutta ja käyttöä paremmin kuin markettien 1000 °C mainostetut moottorimaalit paukkupulloissa.
Enkä ole katunut maalivalintaa. Kansissa pakokanavien kohdalla havaittavissa pientä värimuutosta mutta siinä kaikki. Toki auto vain kesäkäytössä ja kone pesty ehkä 3 kertaa 12 vuoden aikana, ja melko varovasti. Parempiakin maaleja varmasti on mutta mikä olisi parempi ja mikä huonompi, en tiedä. En ainakaan sanoisi että mitä tahansa muuta kuin Miranolia, koska en usko että Remontti-Ässä tai kolmen euron markettispray on ainakaan parempia moottoriin kuin Miranol.
Niin ja kuivumisen kanssa ei mulla ollut ongelmia, ei ole moneen vuoteen enää jäänyt punaista sormiin huoltohommia tehdessä
Enkä ole katunut maalivalintaa. Kansissa pakokanavien kohdalla havaittavissa pientä värimuutosta mutta siinä kaikki. Toki auto vain kesäkäytössä ja kone pesty ehkä 3 kertaa 12 vuoden aikana, ja melko varovasti. Parempiakin maaleja varmasti on mutta mikä olisi parempi ja mikä huonompi, en tiedä. En ainakaan sanoisi että mitä tahansa muuta kuin Miranolia, koska en usko että Remontti-Ässä tai kolmen euron markettispray on ainakaan parempia moottoriin kuin Miranol.
Niin ja kuivumisen kanssa ei mulla ollut ongelmia, ei ole moneen vuoteen enää jäänyt punaista sormiin huoltohommia tehdessä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tuosta lohkosta tulikin alun perin yllättävän siisti pesemällä. Itse pesin sitä ensin painepesurilla, mutta se kävi myös koneistamon pesukoneessa. Toista kylkeä ei tullut kuvattua ennen maalausta, mutta siinä oli enemmän ruostetta pinnassa, kuin tuossa kuvan kyljessä. Poistin enimmät ruosteet porakoneen pienellä puikkoharjalla. Miranolilla näitä blokkeja on aikaisemmin maalattu ja itsekin harkitsin aluksi miranolia, mutta päädyin kokeilemaan tuota jarrumaalia. Juniori käski vetää punaista, vaikka itse olin enemmän mustan tai hopean kannalla
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tänään saatiin kampura laakereineen paikalleen, pariin mäntään renkaat paikalleen ja männät pyttyihin...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tänään saatiin loputkin männät paikoilleen ja kasattiin jakopää uusilla osilla kiinni ->
Lisäksi pestiin öljypohja ja muita likaisia osia ja vedettiin pilipalin harmaata kuumakestomaalia esim tuohon koppaan ->
Eski
Lisäksi pestiin öljypohja ja muita likaisia osia ja vedettiin pilipalin harmaata kuumakestomaalia esim tuohon koppaan ->
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Nyt on saatu öljypohja kiinni.
Molemmat päädyt ja vähän muutakin on jo paikallaan...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Tässä vielä muutama rojektikuva:
Irto-osia on maalattu kuvassa näkyvällä pilipalin mustalla ja harmaalla kuumuutta kestävällä maalilla.
Siistiltä näyttää, mutta eihän tuo mihinkään enää paikallaan näy, joten pitää nyt esitellä kuvia...
Öljypohja ja suodattimen jalkakin on maalattu...
Tässäpä on alakertaan vaihdettuja osia...
Eski
Irto-osia on maalattu kuvassa näkyvällä pilipalin mustalla ja harmaalla kuumuutta kestävällä maalilla.
Siistiltä näyttää, mutta eihän tuo mihinkään enää paikallaan näy, joten pitää nyt esitellä kuvia...
Öljypohja ja suodattimen jalkakin on maalattu...
Tässäpä on alakertaan vaihdettuja osia...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Hienoa seurattavaa, kun moottori oheisroinineen on sen näköinen, että pakko pistää hanskat naulaan ettei tule tahroja Monihan auton konehuonetta pesee painepesurilla, mutta ei sillä pääse lähellekään tuota lopputulosta!
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: OG 9-3 Nürburgring
Ryki kävi tankilla. Halusin kokeilla miltä nuo ttidin kiekot näyttää rykissä ja siihen tuli hyvä tilaisuus, kun laitoin ttidin vanhat kitkat alle talven varalta... Eihän nuo vanteet hassummalta näytä, enkä ole ikinä nähnyt noita valsseja oogeessä...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
On muuten hieno noilla vanteilla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG 9-3 Nürburgring
On hieno, myöskin hyvä että puskureiden listat on jätetty tummaksi, eikä vedetty sivulistojen kanssa auton sävyyn..
Meinasitko ovenkahvat jättää tummiksi? Nämä voisivat olla siistit korinsävyisenä
Meinasitko ovenkahvat jättää tummiksi? Nämä voisivat olla siistit korinsävyisenä
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, kahvojen virittely oli jo suunnittelemissa ja olisin ostanut nämä uudet kahvat -> https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... t-door-837
Mutta ilmeisesti noissa on joku ero, kun 9-3:n kahvat on eri osanrolla ja niiden hinta on noin satasen kovempi... Avo-kolkin kahvatkin olisi parillakympillä, joten aika metka homma. Voisihan nuo omatkin kahvat tässä talviseisokin aikana maalata korin värisiksi...
Eski
Mutta ilmeisesti noissa on joku ero, kun 9-3:n kahvat on eri osanrolla ja niiden hinta on noin satasen kovempi... Avo-kolkin kahvatkin olisi parillakympillä, joten aika metka homma. Voisihan nuo omatkin kahvat tässä talviseisokin aikana maalata korin värisiksi...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Rykin kone saatiin irroitettua joululomalla. Samalla on tarkoitus tehdä pari juttua, jotka onnistuu helpommin kun kone ei ole paikallaan. Sopivasti tallista löytyikin tuliterä hammastanko, joten sekin tuli purettua rykistä irti. Ohjaustehostimen putkia pitäisi myös uusia. Kaikki vanhat moottorin tuet ovat myös hajonneet, joten sellaiset tarvitaan myös...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Rykin konerojekti etenee pikkuhiljaa...
Ohessa pari kuvaa viimeisistä suorituksista ->
Uusi hammastanko saatiin pultattua paikalleen.
Vanhasta laturistakin tuli ihan siisti ja nyt sekin on koneessa kiinni.
Eski
Ohessa pari kuvaa viimeisistä suorituksista ->
Uusi hammastanko saatiin pultattua paikalleen.
Vanhasta laturistakin tuli ihan siisti ja nyt sekin on koneessa kiinni.
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Koneen kasaus on edennyt. Nyt on saatu kansi paikalleen yms...
Eski