mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24043
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Lupasin olla 12.30 kotona kum eräs osien hakija saapuu no ei oo näkyny eikä mitään informaatiota että myöhästyy tai koska saapuu .
Vituttaa odotella
Vituttaa odotella
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Sain lahjaksi kaksi pulloa. Toinen "Leijona on ice greippi" ja toinen "Leijona on ice lime".
Korkkasin ton greipin ja maistoin, onneksi on vain pieni 2,75 dl pullo. Voisko tolla limellä vaikka pessä suihkun lattiakaivon?
Jeesus sentään, mitä soopaa Altia tekee. Hyi suatana että on pahaa. cry:
Korkkasin ton greipin ja maistoin, onneksi on vain pieni 2,75 dl pullo. Voisko tolla limellä vaikka pessä suihkun lattiakaivon?
Jeesus sentään, mitä soopaa Altia tekee. Hyi suatana että on pahaa. cry:
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No perkl... Omistan lapista muutaman hehtaarin metsäpalstan järven rannalla. En sitä mitenkään ole kaupitellut, mutta perukirjoituksen yhteydessä siitäkin teetettiin tila-arvio. Syksyllä sitten joku oli selvitellyt omistajan ja otti minuun yhteyttä joskos se olisi myytävänä. Kerroin tilanteen, lähetin hänelle tuon tila-arvion, että kuuntelen järkeviä tarjouksia. Mitä tekee hän? No lähettää ostotarjouksen jotakuinkin puoleen hintaan mitä saisin pelkästä puun myynnistä!...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24043
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Oliko mahdollisesti saabisti
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Enpä tuota tiedä...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Eittei ollu itte huutokauppakeisari Mites semenikään, Tyhmähän sitä on jos puolta ei tarjoo tjsp.anv kirjoitti: ↑Su Tammi 03, 2021 23:42No perkl... Omistan lapista muutaman hehtaarin metsäpalstan järven rannalla. En sitä mitenkään ole kaupitellut, mutta perukirjoituksen yhteydessä siitäkin teetettiin tila-arvio. Syksyllä sitten joku oli selvitellyt omistajan ja otti minuun yhteyttä joskos se olisi myytävänä. Kerroin tilanteen, lähetin hänelle tuon tila-arvion, että kuuntelen järkeviä tarjouksia. Mitä tekee hän? No lähettää ostotarjouksen jotakuinkin puoleen hintaan mitä saisin pelkästä puun myynnistä!...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Britit kuulemma ostaa kun suomipoika ei pysty.
No, oliskohan takana kuitenkin perinteinen lapinmiehen tulkinta "kaupungissa asuvasta joka ei tajua sen todellista arvoa" juttu..
No, oliskohan takana kuitenkin perinteinen lapinmiehen tulkinta "kaupungissa asuvasta joka ei tajua sen todellista arvoa" juttu..
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Perkeleen baijerilaiset... ei kestä yhtään pakkasta
E39 kuskin ovi ei auennut joku kuukausi sitten ulkopuolelta kahvasta, käynnistin auton ja annoin pihassa lämmetä josko se siitä vertyis. No ei mihinkään, ei sisältäkään auennut vaikka ihan jalat vänkärin ovea vasten työnsin auki, mekanismi niin jäässä oven sisältä ja pakkasta ollu alle 24h yhden asteen verran.
No kahvojen renkutus ei ollut bemarille mieleen niin kahvan kädensija katkes ulkopuolelta juuresta. Seuraavana päivänä vasta aukes ovi sisäkahvasta ja uus OEM kahva 115 € pohjamaalattuna muoviosana. Toimitusaika 2 viikkoa, jes.
Tänään lähdin sitä vaihtamaan, vanha osa irtoaa niin että oven päädystä b-pilarin puolelta irrotetaan sellanen puolikkaan postimerkin kokonen muovitulppa jonka takaa näkyy levyosan pää. Rektoskopiassakin näkee enemmän sisään. Siitä päästä muka työntämällä lähtee ulkopuolen kahva irti, mutta joka kerta kun työnsin se vaan taittu. Lopulta sain levyä työnnettyä ja kahvan jämät pois oven sisältä
Uus kahva paikalleen ja koitin laittaa oven kiinni, ei mee kii. Koitin ja koitin, ei mee kii. No sitten hoksasin että sehän menee jos ovi on kiinni vetämällä ja painaa lukkonapin alas - huono idea. Jäätyi kiinni, eikä millään auki. Tunti piti lämmitellä taas sisätiloja että se suostui aukeamaan uudestaan, sitten se lätyskä oven sisältä pitää vetää paikalleen, niin ei mihinkään. Sellasesta millin kokosesta reiästä edes mahdu mikään työkalu sisään millä siitä saisi kiinni
No, sain sen kuitenkin paikoilleen mutta kyllä ottaa päähän noi vehkeet... Olen nähnyt autoja joissa ovenkahvat on hyvin fiksusti ja yksinkertaisesti kiinni eikä ne ikinä jäädy, mutta toisissa ne ei muuta teekään. Sama homma X-trailissa aiemmin, ensin jäätyy kiinni, sitten auki, sitten taas kiinni.
E39 kuskin ovi ei auennut joku kuukausi sitten ulkopuolelta kahvasta, käynnistin auton ja annoin pihassa lämmetä josko se siitä vertyis. No ei mihinkään, ei sisältäkään auennut vaikka ihan jalat vänkärin ovea vasten työnsin auki, mekanismi niin jäässä oven sisältä ja pakkasta ollu alle 24h yhden asteen verran.
No kahvojen renkutus ei ollut bemarille mieleen niin kahvan kädensija katkes ulkopuolelta juuresta. Seuraavana päivänä vasta aukes ovi sisäkahvasta ja uus OEM kahva 115 € pohjamaalattuna muoviosana. Toimitusaika 2 viikkoa, jes.
Tänään lähdin sitä vaihtamaan, vanha osa irtoaa niin että oven päädystä b-pilarin puolelta irrotetaan sellanen puolikkaan postimerkin kokonen muovitulppa jonka takaa näkyy levyosan pää. Rektoskopiassakin näkee enemmän sisään. Siitä päästä muka työntämällä lähtee ulkopuolen kahva irti, mutta joka kerta kun työnsin se vaan taittu. Lopulta sain levyä työnnettyä ja kahvan jämät pois oven sisältä
Uus kahva paikalleen ja koitin laittaa oven kiinni, ei mee kii. Koitin ja koitin, ei mee kii. No sitten hoksasin että sehän menee jos ovi on kiinni vetämällä ja painaa lukkonapin alas - huono idea. Jäätyi kiinni, eikä millään auki. Tunti piti lämmitellä taas sisätiloja että se suostui aukeamaan uudestaan, sitten se lätyskä oven sisältä pitää vetää paikalleen, niin ei mihinkään. Sellasesta millin kokosesta reiästä edes mahdu mikään työkalu sisään millä siitä saisi kiinni
No, sain sen kuitenkin paikoilleen mutta kyllä ottaa päähän noi vehkeet... Olen nähnyt autoja joissa ovenkahvat on hyvin fiksusti ja yksinkertaisesti kiinni eikä ne ikinä jäädy, mutta toisissa ne ei muuta teekään. Sama homma X-trailissa aiemmin, ensin jäätyy kiinni, sitten auki, sitten taas kiinni.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuo ei yllätä kyllä laisinkaan. E90:n takakontin lukkomekanismin rasvat oli 10v ikäisenä semmoista muovi-vesi -mössöä, että oksat pois, ei ihmekään että oli umpijäässä vähän väliä.
Otin mekanismin pöydälle ja porailin "no user serviceable parts inside" -koteloinnin auki, putsasin vanhat jämerasvat huolella hiiteen ja vedin tilalle CRC:n valkoista litiumrasvaa, ei ollut enää mun aikana ongelmia siinä lukossa. Kohta tosin lie tuo edessä nykyisessäkin yksilössä, kun on nyt 9-vuotiass.
Otin mekanismin pöydälle ja porailin "no user serviceable parts inside" -koteloinnin auki, putsasin vanhat jämerasvat huolella hiiteen ja vedin tilalle CRC:n valkoista litiumrasvaa, ei ollut enää mun aikana ongelmia siinä lukossa. Kohta tosin lie tuo edessä nykyisessäkin yksilössä, kun on nyt 9-vuotiass.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Valehteleeko kuva vai onko Bimmerissä todella noin heppoisesti toteutettu lukkolaite?!
Pakkanen teki kyllä tenän Meganenkin takaluukun mikrokytkimeen, mutta purku, kuivaus ja CRC on yleensä auttanut.
Pakkanen teki kyllä tenän Meganenkin takaluukun mikrokytkimeen, mutta purku, kuivaus ja CRC on yleensä auttanut.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Itse salpa on ihan kelposen järeä, mutta sen avaava sähkömekanismi kieltämättä etenkin moottorinsa osalta hivenen rimpula. Sehän siis nimenomaan vaan avaa salvan sähköllä, eikä ole mitään erillistä varsinaista lukitusmekanismia. Ainoa fyysinen/manuaalinen linkki salpaan on lukkopesältä tuleva vaijeriyhteys.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Elisa, Elisa ja vielä kerran Elisa.
Satoja vuosia ollut asiakkaana kolmella kännykkäliittymällä, Elisa-viihteellä ja Mobiilinetillä maksamallla heille satoja tuhansia euroja. Pikkuhiljaa ovat nyhtäneet hintoja yläs ja palvelua huonontaneet, eikä koskaan kukaan ole kysyny miten voisimme palvella sinua paremmin.
Eilen sitten otin siirron noille kolmelle kännykkäliittymälle DNA:lle ja perkele sitä roskapostin määrää jota Elisa alkoi suoltaa. Paras oli huipputarjous jossa saa rajattomasti kaikkea hintaan 17,90 €/kk. Joo, mutta kun nytkään minun puhelinlasku ei ole kuin ~10...15 €/kk. Mik vit o logiikka Elisalla
Kohta lopetan Viihteen ja siirrän ton mobiilinetinkin muualle jos roskaaminen ei lopu.
Satoja vuosia ollut asiakkaana kolmella kännykkäliittymällä, Elisa-viihteellä ja Mobiilinetillä maksamallla heille satoja tuhansia euroja. Pikkuhiljaa ovat nyhtäneet hintoja yläs ja palvelua huonontaneet, eikä koskaan kukaan ole kysyny miten voisimme palvella sinua paremmin.
Eilen sitten otin siirron noille kolmelle kännykkäliittymälle DNA:lle ja perkele sitä roskapostin määrää jota Elisa alkoi suoltaa. Paras oli huipputarjous jossa saa rajattomasti kaikkea hintaan 17,90 €/kk. Joo, mutta kun nytkään minun puhelinlasku ei ole kuin ~10...15 €/kk. Mik vit o logiikka Elisalla
Kohta lopetan Viihteen ja siirrän ton mobiilinetinkin muualle jos roskaaminen ei lopu.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mulla itse asiassa lähes sama kombo. Mua kans tuo vituttais, mutta mulle ne onneks soittelee suht usein, kun joku kampanja on loppumassa ja tarjoavat jatkoja.
Itse olen kerran aktivoitunut ja soitin suoraan aspaan ja kerroin, että nyt olisi liipasimella vaihto, koska en Elisa Viihdettä käytä ja se on vain kaapelimodeemin vuoksi olemassa. Ja että niiden mobiiliverkko toimii kotona huonosti. Ja taas tuli hyvät alennukset. Muuten olisin vaihtanutkin jo moneen kertaan, mutta mulla on niin vanha Viihde-sopimus, että kk-hintaan kuuluu modeemi vaihtoineen, jolle on onkin ollut tarvetta. Ensin meni yksi rikki, sitten tuli tilalle huonoa hupielektroniikkaa ja kolmantena joku ihan oikea purkki, jossa riittää kantamaa ja kaistaa.
Samahan koskee tietty vakuutuksia, sähkösoppareita ja asuntolainoja. Jos on itse aivan passiivinen, pääsee maksamaan uusasiakashankintojen kulut. En tykkää, mutta näin se vaan on.
Itse olen kerran aktivoitunut ja soitin suoraan aspaan ja kerroin, että nyt olisi liipasimella vaihto, koska en Elisa Viihdettä käytä ja se on vain kaapelimodeemin vuoksi olemassa. Ja että niiden mobiiliverkko toimii kotona huonosti. Ja taas tuli hyvät alennukset. Muuten olisin vaihtanutkin jo moneen kertaan, mutta mulla on niin vanha Viihde-sopimus, että kk-hintaan kuuluu modeemi vaihtoineen, jolle on onkin ollut tarvetta. Ensin meni yksi rikki, sitten tuli tilalle huonoa hupielektroniikkaa ja kolmantena joku ihan oikea purkki, jossa riittää kantamaa ja kaistaa.
Samahan koskee tietty vakuutuksia, sähkösoppareita ja asuntolainoja. Jos on itse aivan passiivinen, pääsee maksamaan uusasiakashankintojen kulut. En tykkää, mutta näin se vaan on.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Se on totta, kun maksaa, niin saa maksaa...
Ittestähän se on kiinni, ei kukaan koskaa soita ja sano että tässä sinulle 10 €/kk rahaa
Ittestähän se on kiinni, ei kukaan koskaa soita ja sano että tässä sinulle 10 €/kk rahaa
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mä vaihdoin dna:lta elisaan ja olen ihan tyytyväinen elisan toimivuuteen. Toimii myös mökillä muut ei pelaa.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.