
Torquella saa autoon kyllä yhteyden ja vikakooditkin muka lukee, mutta sellaisia ei ole, vaikka nuo vikavalot loimottavat mittaristossa

Muuten en ole mitenkään hirveän innoissani Zafirasta. Penkki on itselleni runsaista säädöistä huolimatta hieman huono (iskias kipeytyy pitkällä matkalla) ja onhan tuo aika mopo kulkemaan. Hyvänä puolena toki tilat ja lyhyt keula, jonka ansiosta näppärä pyöritellä parkkipaikalla. Ajettavuus on aivan hyvä, mutta kai se näissä "nykyautoissa" tupppaa olemaankin. Iskarit näemmä vaihdettu 2018 ja mm. EGR ja startti viime syksynä, eli onhan tuossa tuorettakin osaa mukana ja varmaan nuo tuoreehkot iskarit näkyy ajotuntuman jämäkkyydessä.
Mutta kokonaisuudessaan tää auto ei tunnu oikein "omalta" toisin kuin vaikka B-Vectra, johon tykästyin aikoinaan heti. Jotenkin kolho fiilis tuosta jää. Täytyy laittaa vaimo tuon rattiin ja ajella itse talvet VW:llä ja kesät Tonnarilla. Käsijarru on näissä "väärin päin" oikean käden luonnollisen asennon kannalta. Vaatii poiskytkettäessä vähän voimakkaamman ylöspäin kiskaisemisen ja vaimo ei tuota oikein osaa ottaa pois päältä. Toivottavasti oppii, etten itse joudu ajelemaan tällä

Hirveän futuristinenhan tuo on sisätilojen designiltaan Tonnariin ja Paskattiin tottuneena. On sitä blingblingiä, muotoilua ja panodraamakattoa.
Öljyvalo tosiaan pääsi pelästyttämään, kun saabistina sitä olettaa heti moottorivauriota tuon syttyessä, mutta tässähän onkin automaattinen öljyntason mittaus ja vilkauttelee valoa ilmeisesti jo hyvissä ajoin ennen tuhoa. Jälleen ihmeellistä tulevaisuuden teknologiaa.