T16 kysymyksiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

T16 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Pitää hankkia vielä muutamia osia cab-projektiin ja törmäsin EPC:ssä polttoaineen paineensäätimen kohdalla moottorimerkintän B202R. Tarkoittaako tuo Aeroa? Hommasin tuohon uuden Mitsun turbon ja samalla voisi päivittää muunkin tekniikan vastaamaan Aeroa. Onko jotain muita eroja? Auto on siis täyspaineinen -92 T16 A cab. Tai ainakin pitäisi olla. Ennen remppaa ei kyllä ottanut täysiä paineita.

Toinen kysymys koskee kylmäkäynnistyssuutinta. Siis onko kaikissa alunperin Suomeen tai pohjoismaihin myydyissä tuo suutin? Omassani ei tuota ole. Se kun on uitettu jenkkilästä. EPC:ssä polttoaineen jakotukista näyttäisi auton keulanpuoleisessa päässä olevan pitempi banjopultti koska siitä lähtee letku myös kk-suuttimelle. Omassani jakotukin päissä olevat banjopultit ovat saman pituisia, kun kummastakin päästä lähtee vain yksi letku, mutta reiät banjopulteissa ovat erilaisia. Tätä auton keulapään puoleista banjopulttia en siis löydä EPC:ltä.

Menee vähän hiplauspuolelle, mutta kun kaikki muut osat ovat joko uusia, maalattuja tai sinkittyjä, niin pitää vielä nuo muutamat osat saada uutta vastaavaan kunton.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

huomasin myös tuon B202R koneen siellä. selitystä sille en tiedä.
onko se sun lucas vai bosch ruiskulla? lucas:issa ei ole kk suutinta. mutta tietääkseni jenkkeihin meni vaan bosch ruiskulla. lähteekö se hyvin silti käyntiin/tuntuuko se tarvitsevan sitä suutinta?
minkä niistä mitsuista hommasit? selvititkö mitä eroa niillä on?

laita nakuvalo!!!
helpottaa huomattavasti jossei vieläkään ota täysiä paineita!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Kyllä se on Boschin ruiskulla. Turbon tyyppi on TE05-12B eli taitaa olla kuitenkin vakio täyspaineisen ahdin.
Käynnistyvyydessä ei ole ollut mitään ongelmaa kun autolla on ajettukin vain kesäisin.

Pitää sitten selvitellä tuota ahto-ongelmaa kun auto on taas kasassa jos ongelma ei ole korjaantunut muun rempan yhteydessä. Kone on nimittäin käyty täysin läpi.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikai se sitten sitä kk suutinta tarvi :D !
tuolle turbolle epc ilmoitta ainakin 4 eri versiota
9119306 91-93 LHD, US, EU
7486038 90 LHD, US
9119033 AERO, LHD, US, (SPG), EU, ME
8789778 B202S

mitähän eroja niillä on?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Ei tarvikaan kk-suutinta, mutta banjolitintä josta lähtee letku kk-suuttimelle löytyy EPC:ltä vain yhtä mallia ja se on tähän liian pikä koska tässä siis lähtee polttoaineen jakotukin auton keulapäästä vain yksi letku.

Tuo turbo on numeroltaan 911930? Viimeistä numeroa ei ole stanssattu uuteen eikä vanhaan.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Vastaa Viestiin