Lämmitti taas katsastus mielta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Ronska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Firges9000 kirjoitti:Ihan tiedoksi. Konalassa on kaksi katsastusasemaa.
IHA ja Konalan Autokatsastus.
Jeps, mun kokomukset oli juurikin tuosta Konalan Autokatsastuksesta.
Aikaa tästä tosin on jo 3 vuotta, tuskin on enää sama heppu siellä töissä.

Joka tapauksessa, tuolla tulen jatkossakin käymään. :D
Raipe
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Tattarisuon autokatsastusasemasta jäi viime vuonna "hiukan" ikävä maku, kun vein sinne og900 rekisteröintikatsastukseen.
Yksi ainoa katsastusmies kuulemma teki näitä ja hänellä ei varmasti ollut kaikkein paras päivä.
Ensimmäiseksi alkoi valitus puuttuvista papereista, ruotsalaisen rekisteriotteen toisen puolen tiedot puuttuivat. (ok, oma moka mutta asian olisi voinut muutenkin ilmaista). Tyyli oli: Et saa tätä rekisteröityä, kun ei ole paperit kunnossa. Faxi hoiti tämän.
Seuraavaksi kuulin valojen ruotsalaisvirityksistä 8O .
Pienen tivaamisen jälkeen ymmärsin, että kysymys oli sivuperuutusvaloista.
Alustasarja mitattiin, mutta en sitten myöhemmin muistanut vaatia mainintaa papereihin (oma moka taas, kai?).
Töötti ei toiminut, se selvisi maadoitusjohtojen laittamisella.

Jotenkin jäi mieleen, että kyseinen katsastusmies ei oikein arvostanut joka Saabia tai autojen tuontia tai ehkä kumpaakaan.

Jos sitä tänä vuonna veisi sinne Konalaan, on vielä aika lähellä
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Risto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Ke Maalis 02, 2011 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jamala
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja jamala »

Isukki katsasti autoa Kemijärvellä ja katsastusmies katseli tyrmistyneenä päästöjä ja kuvaili ne "tolkuttomiksi". No isä siihen, että se on kyllä kierrosluku jota katot niin siitähän se herneet veti nokkaan. Reputti alapallon ja jarruletkun. Kummastakin ihmetteli korjaamon mies (mökkiauto eikä paikkaa ite korjailla), että kumman kunnossaolevilta vaikuttaa...
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Ronska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Risto kirjoitti: Ennen Konalaan katsastukseen mennessä piti sanoa: Kuka hyvänsä, muttei Salminen. Kyseinen heppu ei nimittäin tunnu ymmärtävän autoista yhtään mitään. Nykyisin Salminen on muissa hommissa.
Oiskohan ollu sama heppu sitten?
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Ihan pakko kertoa pitkä tarina Hakuninmaan katsastuksesta. Oli sitä aikaa kun asiakasta pomoteltiin mennen tullen.
Vein kauniin tummansinisen 900 -85 Gls:n Hakuninmaalle vuosikatsatukseen.
Uudet nastarenkaat alla ja jarrut säädöissään.
Kaikki katsastusmiehen toiminnot, hallissa oli ihan OK, mutta koeajoradalla ja ulkona alkoi tapahtua kummia. Istuin kartanlukijana ja kommenttini eri värisellä fontilla.

1) Katsastaja ajeli aika haipakkaa, koeajorataa pitkin ja löystynyt etutuki sai aina kaasun löysäyksessä kolmosen hyppäämään , paukahtaen pois.
Minä: mitä sä nyt teet jo kolmas kierros menossa.

Katsastaja: Tässä ei pysy pykälä päällä.

Minä: ei pysy, koska kumityynyt ratkennut, Onkos sulla tarkoituksena saada irto-osia asvaltille, kun noin rajusti revittelet.

2)Katsastaja mulkas ja sanoi: Tässä on luonnottoman hyvät jarrut. Ajanpas raskaan liikenteen pukkiin.

Ihan hyvin piti jarrut sielläkin, tosin tusinan verran lähti uusia nastoja irti.

3) Ajoi "leimauspisteen" luo jossa katsastaja nykäsi vaihdekepin lukitussalvan poikki: Tätä on joku yrittänyt varastaa, koska tuo salpa murtui.

Ei tuu leimaa, oli katsastajan kommentti.

Minä: ihan sama mulle,älä ukko luule , että tuun tänne simputettavaksesi ikinä. Annat leiman tai et. Tänne en palaa edes aseella uhaten.

Siitä asti on tuo "helmeni" seissyt pihallamme, mitä nyt vähän huoltomiehen kauhuksi, sammalta pukkaa. :cry: :cry:

Siis mua ei saa edes aseella uhaten sinne Hakuninmaalle,
Håkansböle på svenska
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin