OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Tuli tuossa hankittua ensimmäiseksi autoksi 9-3 SE 2.0t -01, joten olisikohan jonkin näköistä tietoa lähinnä tuosta SE merkinnästä/mallista. Myyjän mukaan olisi n. 220 hp ja en ainakaan löytänyt mistään tietoa että mallissa olisi alunperinkin näin paljon tehoa vai voiko olla että siinä on stage 1 tai jotain vastaavaa? Ja toki jos jotain muuta mielenkiintoista tietoa löytyy niin kiinnostaa.
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
SE on varustetaso. En nyt muista mitä se sisälsi mutta se on se parempi varustelu. Jos myyjän mukaan on 220hv niin on softattu. Olisko biopoweriksi samalla konvertoitu?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Jep, SE varustelu sisälsi mm. Ilmastoinnin, sumuvalot ja nahkaratin yms. Koneen teho oli 150hv tai 185hv, joten 220hv lienee joku virisofta.
Eski
Eski
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Tuolla on suht hyvin kerrottu vähän historiasta :
https://www.autotalli.com/artikkeli/aut ... 93-2002%29
https://www.autotalli.com/artikkeli/aut ... 93-2002%29
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Ja lisänä nahkainen vaihdekepin nuppi, ja korinvärinen helmasarja. Ja jäykempi alusta.
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 0&start=15
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 0&start=15
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Ei ole helmoja ainakaan vuoden -99 SE:ssä, eikä edes takaspoileria. Itsellä moinen oli hetken aikaa ja sukulaisella edelleen. Molemmat T5 154hp. Sisäverhoilut on plyyssiä ja kromiset sisäkahvat ym. kyllä on, joita ei esim. vm. 2000 2.0t sportissa ole (pelkkä S lokasuojassa).
Speedpartsin vin-haulla löytyy mm. seuraavanlaista tuosta -99:stä:
EMBLEM "SE"
UTAN AERO SKOLDAR
UTAN SPOILER BAKRE
Kun taas 2001 ja 2002 jotka myös omistuksessa sanoo
EMBLEM "SE"
AEROSKOLDAR
CHASSI,STANDARDUTFORANDE
Muilla markkinoilla tilanne on todennäköisesti toinen, ainakin jenkkien jutuissa usein on helmat ja SE samassa yhteydessä.
Tuoltahan ne löytyy ihan Saabin julkaisuna:
http://www.ajovalo.net/Mallit/Kuvat/00S ... nnasto.pdf
Speedpartsin vin-haulla löytyy mm. seuraavanlaista tuosta -99:stä:
EMBLEM "SE"
UTAN AERO SKOLDAR
UTAN SPOILER BAKRE
Kun taas 2001 ja 2002 jotka myös omistuksessa sanoo
EMBLEM "SE"
AEROSKOLDAR
CHASSI,STANDARDUTFORANDE
Muilla markkinoilla tilanne on todennäköisesti toinen, ainakin jenkkien jutuissa usein on helmat ja SE samassa yhteydessä.
Tuoltahan ne löytyy ihan Saabin julkaisuna:
http://www.ajovalo.net/Mallit/Kuvat/00S ... nnasto.pdf
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Oma kolkki on entinen Laakkosem esittelyauto. Tässä on helma sarja, alunperin ei ollut puujäljitelmä kojelautaa eikä krominvärisiä ovenkahvoja eikä cd soitinta takakontissa.
Mutta nyt on.
Lokasuojassa molemmin puolin SE.
Oli alunperin joku 150hp versio, mutta nyt ollaan jo lähempänä 300hp.
Mutta nyt on.
Lokasuojassa molemmin puolin SE.
Oli alunperin joku 150hp versio, mutta nyt ollaan jo lähempänä 300hp.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Jep, näiden jo lähes museoikäisten autojen varustelujen kanssa on syytä olla varuillaan, koska autoon on jo tehtaalta voitu tilata lisävarusteita ja auton historian aikana siihen on voitu tehdä muutoksia ja vaihtaa osia mielen mukaan... Tehdasvarustelusta on auton mukana alun perin toimitettu paperi, josta selviää millaisilla varusteilla auto on tilattu. Lisäksi kannattaa muistaa, että nämä varustetasot ja paketit erosivat usein eri maissa tai ainakin maanosissa toisistaan...
Tuohon SE-varusteluun ei oman käsitykseni mukaan ikinä kuulunut urheilullinen alusta, vaan se oli vakiona vain Aerossa ja Viggenissä. Sinänsä tuossa autotalli.comin autoesittelyssä todetaan, että GM900:n ajo-ominaisuudet ja jousitusmukavuus olivat lähellä luokan kärkitasoa. 9-3:n jousitus on jäykempi. Tämä parantaa ajotuntumaa, mutta jousitusmukavuus on selvästi entistä heikompi. Sikäli aika hauska huomio, koska omasta mielestäni GM900:n alusta on surkein mitä Saab koskaan sai aikaiseksi ja OG9-3:n alusta oli sentään selvästi parempi joka suhteessa. Jousitusmukavuus on suhteellinen käsite, koska ihan veltto kallistelija myös OG9-3:kin oli vakioalustalla jo vakiotehoilla, kuten myös Aeron sporttialusta, johon ei kannata tehoa lisätä yhtään ennen kuin alusta on laitettu oikeasti kuntoon
Eski
Tuohon SE-varusteluun ei oman käsitykseni mukaan ikinä kuulunut urheilullinen alusta, vaan se oli vakiona vain Aerossa ja Viggenissä. Sinänsä tuossa autotalli.comin autoesittelyssä todetaan, että GM900:n ajo-ominaisuudet ja jousitusmukavuus olivat lähellä luokan kärkitasoa. 9-3:n jousitus on jäykempi. Tämä parantaa ajotuntumaa, mutta jousitusmukavuus on selvästi entistä heikompi. Sikäli aika hauska huomio, koska omasta mielestäni GM900:n alusta on surkein mitä Saab koskaan sai aikaiseksi ja OG9-3:n alusta oli sentään selvästi parempi joka suhteessa. Jousitusmukavuus on suhteellinen käsite, koska ihan veltto kallistelija myös OG9-3:kin oli vakioalustalla jo vakiotehoilla, kuten myös Aeron sporttialusta, johon ei kannata tehoa lisätä yhtään ennen kuin alusta on laitettu oikeasti kuntoon
Eski
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Ruotsista haettu 1999 vuoden 9-3 2,0T SE avo, joka on tuunamattomassa orkkiskunnossa. Se sisältää mainittuja lisävarusteita, ja myös puujäljitelmä mittaristopaneelin mutta helmasarja saattaa olla jälkiasennettu. SE merkintöjä ei autossa ole, paitsi rekisteripapereissa. Kone on 204R versio 200hv, eikä tuohon mukavuuspainotteiseen alustaan yhtään enempää tarvitse.
Viggen Cabrio -99
Re: OG 9-3 SE mallista jotain tietoa
Nämä on pikkasen myös makuasioita. Mulla oli Saabbia ennen Volvo S40, pikkasen madallettuna ja 16" vanteilla. Olihan se tarkka ajettava, joissakin oloissa hauskakin, muttei sillä pitkää matkaa mieluusti tehnyt. 9-3 vakioalustalla tuntui sen jälkeen tosi oudolta, mutta siitä oppi tykkäämään. Kun sen tuntee, ja luottaa alustaan, paljon vähemmän sitä paimentaa pitää kuin tuota Volvoa. Kun pitkässä matka-ajossa sitä ei haluakaan että joka ikinen pyörien liike välittyy kuskille, terveisin aiemmin Citroën-harrastaja Mä tykkään ihan hulluna tuollaisesta alustasta, johon voi vaan luottaa. Kun mutkaan tuut niin tiedät, tasan missä kohtaa rattia käännät ja miten paljon, auto kyllä menee minne käsket eikä sitä tartte korjailla.Eski kirjoitti: ↑Ma Helmi 15, 2021 08:14Jep, näiden jo lähes museoikäisten autojen varustelujen kanssa on syytä olla varuillaan, koska autoon on jo tehtaalta voitu tilata lisävarusteita ja auton historian aikana siihen on voitu tehdä muutoksia ja vaihtaa osia mielen mukaan... Tehdasvarustelusta on auton mukana alun perin toimitettu paperi, josta selviää millaisilla varusteilla auto on tilattu. Lisäksi kannattaa muistaa, että nämä varustetasot ja paketit erosivat usein eri maissa tai ainakin maanosissa toisistaan...
Tuohon SE-varusteluun ei oman käsitykseni mukaan ikinä kuulunut urheilullinen alusta, vaan se oli vakiona vain Aerossa ja Viggenissä. Sinänsä tuossa autotalli.comin autoesittelyssä todetaan, että GM900:n ajo-ominaisuudet ja jousitusmukavuus olivat lähellä luokan kärkitasoa. 9-3:n jousitus on jäykempi. Tämä parantaa ajotuntumaa, mutta jousitusmukavuus on selvästi entistä heikompi. Sikäli aika hauska huomio, koska omasta mielestäni GM900:n alusta on surkein mitä Saab koskaan sai aikaiseksi ja OG9-3:n alusta oli sentään selvästi parempi joka suhteessa. Jousitusmukavuus on suhteellinen käsite, koska ihan veltto kallistelija myös OG9-3:kin oli vakioalustalla jo vakiotehoilla, kuten myös Aeron sporttialusta, johon ei kannata tehoa lisätä yhtään ennen kuin alusta on laitettu oikeasti kuntoon
Eski
'01 9-3 2.0 turbo