Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Mistäs vikaa seuraavaksi etsitään? Eli auto ei startannut kaupan pihassa. Pumppua kolauttamalla käyntiin. Eikun uusi pumppu tilaukseen ja ämpäriin. Auto toimii mainiosti yhden päivän. Nyt jäi koulun pihaan. Taas kolauttamalla käyntiin. En jaksa uskoa uudessa pumpussa heti olevan samaa vikaa kuin vanhassa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
oisko lähdössä jotain vikaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Minkä lähdössä? Takaiskuventtiilissä?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
niin esimerkiksi .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Takaiskuvenankin vuotaessa lähtee kyllä sahaamalla käymään.
Eiköhän uudesta pumpusta ole hiilet entisenä tai sähköissä joku ongelma?
Eiköhän uudesta pumpusta ole hiilet entisenä tai sähköissä joku ongelma?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Uusi pumppu on upouusi (AEM, finjectorilta), joten epätodennäköistä kai sen vika. Sähköissä kai sitten oltava.
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Voi se uusikin pumppu olla viallinen. Kenelläkään ei varmaan ole ollut niin huonoa tuuria pumppujen kanssa kuin minulla. Alkuperäisen pumpun vika aiheutti laihalle menon ja moottorin hajoamisen. Uuden moottorin ja etanolipäivityksen kanssa laitoin Deatschwerksin pumpun. Sen kuoltua tuli tilalle Aeroflown pumppu. Sinnen kun se lakkasi toimimasta, niin laitoin tilalle Henkon pumpun. Arvaatte varmaan mitä sille tapahtui. No lopulta ämpäriin sujahti Walbro ja se toimi siellä ainakin 90 tkm ja tiettävästi toimii uudella omistajalla edelleen.
Tankkiin tuli katsottua ettei ole irtonaisia loiskelevyjä tai likaa. Polttoainesuodatinkin tuli vaihdettua pari kertaa. Paineensäädin oli Boschin 4 bar ja alkuperäiset suuttimet.
Tankkiin tuli katsottua ettei ole irtonaisia loiskelevyjä tai likaa. Polttoainesuodatinkin tuli vaihdettua pari kertaa. Paineensäädin oli Boschin 4 bar ja alkuperäiset suuttimet.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Deatschwerkseistä jäi silloin 7-8 vuotta sitten huono maku suuhun, erästä pumpouja aivan liian suuri osa mykistyi hetken käytössä ja kun asennuksia oli paljon ja asentajia niin kyllä laadussa oli ainakin silloin ongelma.
Samoin Henkoissa laatuhajonta osoittautui suureksi, monet kesti yli 100tkm ja toiset kuoli puolen vuoden sisään.
Selkeästi tasaista laatua etanolikäytössäkin on osoittanee walbron vakiomalli ja 255lph malli (bensalle tarkoitettuja). Niillä on menty yli 200tkm parhaimmillaan pelkällä e85:lla.
Asennus kannattaa tarkastaa ja varsinkin sähköliitokset jos kopautus tosiaan muutti tilanteen
Samoin Henkoissa laatuhajonta osoittautui suureksi, monet kesti yli 100tkm ja toiset kuoli puolen vuoden sisään.
Selkeästi tasaista laatua etanolikäytössäkin on osoittanee walbron vakiomalli ja 255lph malli (bensalle tarkoitettuja). Niillä on menty yli 200tkm parhaimmillaan pelkällä e85:lla.
Asennus kannattaa tarkastaa ja varsinkin sähköliitokset jos kopautus tosiaan muutti tilanteen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Samaa mieltä Vesan kanssa. N. 60 tkm ajetulla Walbro orkkispumpulla tuli kilometrejä n.100 tonnia softauksen jälkeen,eikä vielä luovuttanut.. Satunnaista etanolikäyttöä. Harmittaa kun ko femmasta kytkin luovutti,enkä viittiny enää korjata.. RIP.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Enitenhän tässä harmittaa se, että oletettavasti tuli vanha (140tkm ajettu) Walbro 255 vaihdettua ehkä ihan turhaan ja heitinpä sen vielä samoin tein roskikseen, joka tyhjennettiin seuraavana päivänä, just ennen kuin uusi pumppukin jäi käynnistymättä.
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Sitä vaan pohdin, että minkälainen sähkövika korjaantuu ämpärin kanteen korjaamalla. Eikös tää kolautus-korjaus perustu siihen, että laakerit pumpun sisällä ovat jumissa ja vapautuvat pyörimään? Kosketushäiriön luulisi sammuttavan pumpun ajostakin.
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Itselläni oli hieman samantapainen ongelma kesällä, ongelma löytyi pumpun liittimestä
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=194652
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=194652
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Olisikohan syyllinen tässä? (Ihme ettei ole räjähtänyt koko auto). Olen melko varma, että tuollainen se ei ollut, kun vaihdoin pumpun. Mikähän tuon on aiheuttanut? Epäilemättä oikosulku, mutta mistä lähtisi vikaa etsimään.
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Koska tällainen viittä vaille tietotekniikan diplomi-insinööri ei saa kuvaa näkyviin, niin laitetaan sitten linkki (jos osataan)
https://imgur.com/a/oxZfMQh
https://imgur.com/a/oxZfMQh
Re: Uusikin bensapumppu tarvitsee iskun
Vai laitetaanko vaan uusi ämpäri ja toivotaan, että vika oli tuossa liittimessä?