Graphite green wagon -03
Re: Graphite green wagon -03
Alkaa näyttää, ettei tosiaan ollut mikään helmi lähtökohtana. Kompensoiko hankintahinta puutteita?
Tuo sisäloksun suojamuovi on ihan syystä tuolla pyöräkotelossa, mulla puuttui kanssa Femmasta ja oli hihnapyörä savessa ennen kuin Holmberg ystävällisesti laittoi sinne uuden vuotokorjauksen yhteydessä.
Mulla brembot menneet Rellussa monta vuotta takana ongelmatta. Toki uusin palat, voitelin liu'ut ja herkistin männät, niin kuin normaalisti.
En ole kyllä yhdestäkään autosta saanut levyjä kieroksi, toki olen aina vältellyt niitä halvimpia tyyliin ABS vai mikä se Motonetin halpismerkki on.
Tuo sisäloksun suojamuovi on ihan syystä tuolla pyöräkotelossa, mulla puuttui kanssa Femmasta ja oli hihnapyörä savessa ennen kuin Holmberg ystävällisesti laittoi sinne uuden vuotokorjauksen yhteydessä.
Mulla brembot menneet Rellussa monta vuotta takana ongelmatta. Toki uusin palat, voitelin liu'ut ja herkistin männät, niin kuin normaalisti.
En ole kyllä yhdestäkään autosta saanut levyjä kieroksi, toki olen aina vältellyt niitä halvimpia tyyliin ABS vai mikä se Motonetin halpismerkki on.
Viimeksi muokannut Cona, Su Helmi 21, 2021 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24043
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Graphite green wagon -03
jep etulevyt oli siis ongelma..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Mulla on kyllä Brembot pysynyt suorassa ja kestänyt hyvin. OG 9-3 oli kanssa käytössä.
Tuota ei oikein voi laittaa maanantaikappaleen piikkiin, jos 2 kertaa menee. Tai sitte helvetin huono tuuri.
Menikö molemmilta puolilta kieroksi, vai miten ilmeni? Ja oliko molemmilla kerroilla ihan sama syy?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24043
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Graphite green wagon -03
en asiaa tutkinu sen enempää
eli 2xetulevyt brembot jälkimmäiset osti vielä täälläkin paljon kirjoittava klubitoveri kun eivät uskoneet että uudet levyt voi olla kierot... no olihan ne haha... orggis atet eteen ja sen jälkeen ei ongelmia
etulevyt vaihdettiin saab huollossa ja etusatulat oli uudet.
eli 2xetulevyt brembot jälkimmäiset osti vielä täälläkin paljon kirjoittava klubitoveri kun eivät uskoneet että uudet levyt voi olla kierot... no olihan ne haha... orggis atet eteen ja sen jälkeen ei ongelmia
etulevyt vaihdettiin saab huollossa ja etusatulat oli uudet.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Siinä 3k:n paikkeilla hinta oli. Ihan ok hinta, siinähän nää pyörii. Auto oli kuitenkin just katsastettu ja omistaja tuli noin 40km vastaan asemalle.Cona kirjoitti: ↑Su Helmi 21, 2021 09:48Alkaa näyttää, ettei tosiaan ollut mikään helmi lähtökohtana. Kompensoiko hankintahinta puutteita?
Tuo sisäloksun suojamuovi on ihan syystä tuolla pyöräkotelossa, mulla puuttui kanssa Femmasta ja oli hihnapyörä savessa ennen kuin Holmberg ystävällisesti laittoi sinne uuden vuotokorjauksen yhteydessä.
Mulla brembot menneet Rellussa monta vuotta takana ongelmatta. Toki uusin palat, voitelin liu'ut ja herkistin männät, niin kuin normaalisti.
En ole kyllä yhdestäkään autosta saanut levyjä kieroksi, toki olen aina vältellyt niitä halvimpia tyyliin ABS vai mikä se Motonetin halpismerkki on.
Kyllä mä auton tarkkaan läpi katoin, mitä nyt räntäsateessa likaisesta autosta näkee. Kyllä siinä pari asiaa vähän vitutti, mutta näin kuitenkin sen potentiaalin ja löin kättä päälle.
Kyllä ja nyt sieltä löytyy se suojamuovi.
Ei ole mullakaan mennyt levyt kieroksi, vaikka Ahvenistollakin on useampi rundi ajettu. Ite kanssa kysyn varaosan merkkiä ja sitte päätän, otanko vai en.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Selvä homma.nalleolut kirjoitti: ↑Su Helmi 21, 2021 17:58en asiaa tutkinu sen enempää
eli 2xetulevyt brembot jälkimmäiset osti vielä täälläkin paljon kirjoittava klubitoveri kun eivät uskoneet että uudet levyt voi olla kierot... no olihan ne haha... orggis atet eteen ja sen jälkeen ei ongelmia
etulevyt vaihdettiin saab huollossa ja etusatulat oli uudet.
Eli vahinko kiertämään varoituksen kera
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24043
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Graphite green wagon -03
Ostaja tiesi ja halusi välttämättä ostaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Graphite green wagon -03
Nää tän ikäiset on vähän yksilöitä. Itsellä oli 04 (MY05) 370tkm ajettu Aero, jossa kori ja sisusta oli oikeasti tosi hyvässä kunnossa lukuunottamatta paria ruostekohtaa.
Tohon omaan kun olisi tehnyt konerempan, uusinut kytkimen ja alustan ja hitsuuttanut kynnyskaaret niin olisi ollut soiva peli moniksi vuosiksi. Mutta laitoin sitten kiertoon, kun ei inspannut investoida lähitulevaisuudessa nelinumeroista summaa korjauksiin.
Hienoa, että tämä yksilö jatkaa elämää ja voi paremmin nykyään.
Tohon omaan kun olisi tehnyt konerempan, uusinut kytkimen ja alustan ja hitsuuttanut kynnyskaaret niin olisi ollut soiva peli moniksi vuosiksi. Mutta laitoin sitten kiertoon, kun ei inspannut investoida lähitulevaisuudessa nelinumeroista summaa korjauksiin.
Hienoa, että tämä yksilö jatkaa elämää ja voi paremmin nykyään.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Graphite green wagon -03
No nyt on ajettu etulevyt loppuun, kyllä joskus harmittanut et komennettu levyt uusiks katsastuksessa mut kyl noista ois pitäny jo tulla sanomista.
Ihan hauska et jaksat kertoo remppatarinan järjestyksessä vaikka lähtö vähä viivästyikin.
Ihan hauska et jaksat kertoo remppatarinan järjestyksessä vaikka lähtö vähä viivästyikin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Graphite green wagon -03
Tarinaa vaan, kyllä seurataan. On se sitten Saab tai vaikkapa Volvo, heh, niin kyllähän näitä vanhoja parsitaan kasaan osa kerrallaan. Tai vaihtoehtoisesti ylläpidetään / pidetään liikenteessä. Käy harrastuksesta ja jonkin verran pitää pystyä siirtämään pesetaa sivuun muista puuhista, ettei pyörät pysähdy. Harvoin löytyy sellaista pirssiä, jossa kevyen hankintahinnan mukana seuraa myös kevyet huolto-ja korjauskulut
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Jep, sitähän nämä on. Riippuu niin paljon pidosta. 04-05 Aeroa itekin meinasin ja se eka mitä menin kattomaan oli just 05. Kone rakennettu ja tekniikka iskussa, mutta sitte pahat ruostevauriot, yms. Auto olis pitänyt heti ottaa työn alle ja siihen ei ollut tiloja. Tein kuitenkin tarjouksen.Cona kirjoitti: ↑Su Helmi 21, 2021 20:48Nää tän ikäiset on vähän yksilöitä. Itsellä oli 04 (MY05) 370tkm ajettu Aero, jossa kori ja sisusta oli oikeasti tosi hyvässä kunnossa lukuunottamatta paria ruostekohtaa.
Tohon omaan kun olisi tehnyt konerempan, uusinut kytkimen ja alustan ja hitsuuttanut kynnyskaaret niin olisi ollut soiva peli moniksi vuosiksi. Mutta laitoin sitten kiertoon, kun ei inspannut investoida lähitulevaisuudessa nelinumeroista summaa korjauksiin.
Hienoa, että tämä yksilö jatkaa elämää ja voi paremmin nykyään.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kyllä, luulis et inssi huomaisi tällaset. Jos olis vielä enemmän ajanut, niin kovassa jarrutuksessa olis saattanut levy jopa haljeta.
Ajattelin että kerrotaan koko tarina, niin ihmiset näkee vähän mitä kaikkea voi tulla vastaan. Ja itekin helppo katella, mitä on milloinkin tehty.
Jep, kieltämättä vähän viivästy
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Tarinaa riittää, koska kiesi on tarkotus pitää pitempään. Jep, kyllä tääkin sinne harrastuspuolelle menee, vaikka käyttis onkin.IC1970 kirjoitti: ↑Ma Helmi 22, 2021 00:04Tarinaa vaan, kyllä seurataan. On se sitten Saab tai vaikkapa Volvo, heh, niin kyllähän näitä vanhoja parsitaan kasaan osa kerrallaan. Tai vaihtoehtoisesti ylläpidetään / pidetään liikenteessä. Käy harrastuksesta ja jonkin verran pitää pystyä siirtämään pesetaa sivuun muista puuhista, ettei pyörät pysähdy. Harvoin löytyy sellaista pirssiä, jossa kevyen hankintahinnan mukana seuraa myös kevyet huolto-ja korjauskulut
Se on just näin, kyllä niihin korjauskuluihin pitää varautua kun näihin lähtee. Se tonni palaa nopeesti.
Edellinen oli helmi, niin tällasta oli jotenkin odotettavissa
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Huhtikuu
Muistaakseni noi levyt piti tilata ja heti kun sain ne, niin seuraavana päivänä hommiin.
Pikkasen jumissa oli satulan kannakeraudan pultit.
Ja paketti kasassa, siis toisella puolella..
Toisen puolen kanssa kävi sitten niin, että liukupultti ei kiristynytkään kannakeraudan kierteisiin, vaan pyöri niissä
Seuraavana päivänä hain kaverilta ylimääräsen kannakeraudan, mikä vertailun perusteella näytti sopivalta.
No eipä se tietenkään käynyt kun oli pienemmille levyille. Joten auto jäi vielä pukeille.
No sitte sain vinkin kovemman luokan saabistilta, että käyppä ostaa jarrusatulankorjaussarja. No se toimitettiin mulle toisen kaverin toimesta ja työt jatku.
Testailua
Pora nappas aavistuksen liikaa ja holkki jäi pyörimään. Mutta lopulta sain kuitenkin palikat kokoon lukkopihtien avustuksella. Auto tonttiin ja testaamaan.
Virallinen testipätkä ja "taidekuva"
Kaikki skulas niinku pitääkin. Ei laahannut, ei vinkunut
Muistaakseni noi levyt piti tilata ja heti kun sain ne, niin seuraavana päivänä hommiin.
Pikkasen jumissa oli satulan kannakeraudan pultit.
Ja paketti kasassa, siis toisella puolella..
Toisen puolen kanssa kävi sitten niin, että liukupultti ei kiristynytkään kannakeraudan kierteisiin, vaan pyöri niissä
Seuraavana päivänä hain kaverilta ylimääräsen kannakeraudan, mikä vertailun perusteella näytti sopivalta.
No eipä se tietenkään käynyt kun oli pienemmille levyille. Joten auto jäi vielä pukeille.
No sitte sain vinkin kovemman luokan saabistilta, että käyppä ostaa jarrusatulankorjaussarja. No se toimitettiin mulle toisen kaverin toimesta ja työt jatku.
Testailua
Pora nappas aavistuksen liikaa ja holkki jäi pyörimään. Mutta lopulta sain kuitenkin palikat kokoon lukkopihtien avustuksella. Auto tonttiin ja testaamaan.
Virallinen testipätkä ja "taidekuva"
Kaikki skulas niinku pitääkin. Ei laahannut, ei vinkunut
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Ei oikein tiennyt itkiskö vai nauraisko, kun näitä sillon katseli.