Mestari tarkoittaa jarrutehostimen alipaineletkua ja että onko se kunnolla kiinni imusarjassa. Se on yksi niitä tarkistettavia letkuja imupuolella siis.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Selvä! Sekin oli Ok mun mielestä. Tulpat oli kaikki ihan mustat. Vaihdan vielä ne. Mutta miten ne vois mennä parissa päivässä pilalle vain tallissa seisomalla? Vaihdoin tulpan johdot ja virranjakajan kannen kun sattui olemaan ylimääräiset. Se ei auttanut. Kun lähtee käyntiin niin nakuttaa.
mä näkisin tilanteen nyt että lisä silmäpari olisi avuksi
eli missä päin suomea tää projekti majailee jos täsmä apua saisi.
monta kertaa on tullu tuijoteltua konehuonetta ja ihmeteltyä ja sitten ku käyny kahvilla ja kurkannu uudestaan ni hoksannu et ei prkl tuollahan se vika on .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
monta kertaa on tullu tuijoteltua konehuonetta ja ihmeteltyä ja sitten ku käyny kahvilla ja kurkannu uudestaan ni hoksannu et ei prkl tuollahan se vika on .
Totta.
Oliko näissä kampiakselin asentotunnistin vesipumpun alla jossain? Olisko se yksi vikakohde jos nakuttaa eikä pysy käynnissä? Eikä virranjakaja oo pyörähtänyt jostain syystä?
Mulla alipainevuoto yhdestä letkusta aiheutti tyhjäkäyntikierrosten kasvua pari kolme sataa rpm. Kun koko letkun nyppäsi irti, nousi vielä pari sataa.
Yhen toisen merkkisen moottorissa oli kyl saman tapanen ongelma kun egr-venttiili jumitteli auki, eli ei pysyny käynnissä kun vaan kovalla kaasulla, ja sillonkin kuulosti siltä että sytkä olis ollu vähän pielessä. Egr:n tulppaamisen jälkeen kävi kun kissanpentu
Yleensä kampuran asentoanturi tekee ettei lähde käyntiin tai sammuu suoraan lämpimänä ajossakin. Sama anturi og900 ja pitkälohko tonnarissa vm-93 asti, liittimessä vain ero.
Jakajan alipainekello turboissa 2- toiminen ( alipaine/ahto) tuon ennakon säädön suhteen.
Sytytyspääte löytyy kuskin lokarissa sisäpuolella keulan puolella. Tarvike ( jos joskus uusittu) näissä ei oikein toimi, oltava orkkis bosch.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
jaa siellähän selvennys tulikin kun en ehtinyt oikaisemaan tuiki tuntematonta asiaa
eli kokeilitko vetää kääntää ja vääntää sitä että ei ole se kumikaulus repsahtanut ?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Kaikki on käyty läpi. Sain asiantuntevaa täsmä apua. Auto käy todella huonosti. Karmea ääni kun saa käyntiin. Nakuttaa todella pahasti. Venttiilikoppa käytetty irti ja siellä kaikki Ok. Magneettitunnistin Ok. Oikeastaan kaikki on päällisin puolin Ok. Tulpat oli ihan mustat ja märät. Eli saa bensaa yms mutta ei ehkä tarpeeksi kipinää..? Kaasuläpän tunnistin rikki tms...? Seokset ilmeisesti pielessä...? Öljyä on ja sen valo ei pala kun saa käyntiin. Mutta on niin hirveä ääni ettei uskalla kaasulla pitää käynnissä. Ilman sammuu heti. Autolla on ajettu reilusti alle 300tkm.
Melkein itsestään. Vaihdoin isomman välijäähdyttimen vanhan tilalle. Sen jälkeen lähti hyvin käyntiin. Käytin lämpimäksi ajoin takas talliin ja sammutin. Sen jälkeen Ilmansuodatinta koitin vaihtaa vapariin. Koitin se vapari paikallaan käynnistää ja silloin ilmeni tuo ongelma. Sitten vaihdoin normisuodattimen takas eikä ongelma poistunut. Eli voiko esim ilmamassamittarin hajoaminen tehdä moista reaktiota. Ei pysy yhtään käynnissä ilman kaasua ja järkyttävä nakutus.
Melkein itsestään. Vaihdoin isomman välijäähdyttimen vanhan tilalle. Sen jälkeen lähti hyvin käyntiin. Käytin lämpimäksi ajoin takas talliin ja sammutin. Sen jälkeen Ilmansuodatinta koitin vaihtaa vapariin. Koitin se vapari paikallaan käynnistää ja silloin ilmeni tuo ongelma. Sitten vaihdoin normisuodattimen takas eikä ongelma poistunut. Eli voiko esim ilmamassamittarin hajoaminen tehdä moista reaktiota. Ei pysy yhtään käynnissä ilman kaasua ja järkyttävä nakutus.
Eihän tuossa harrastelussa olisi pudonnut mitään imusarjaan? Meinaan että kaasarin neulan kiinnitysruuvikin osaa pitää heslkutinmaista pauketta männän päällä...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Imusarjaan en ole koskenut sen onnistuneen käynnistyksen jälkeen. Vain moottorin ilmansuodattimeen. Sen mutkaletkun irrotin kokonaan, kun värkkäsin vapaavirtaussuodatinta. Ja virranjakajaan en ole koskenut muuta kuin kannen vaihdoin vasta ongelman jälkeen.
Imusarjaan en ole koskenut sen onnistuneen käynnistyksen jälkeen. Vain moottorin ilmansuodattimeen. Sen mutkaletkun irrotin kokonaan, kun värkkäsin vapaavirtaussuodatinta. Ja virranjakajaan en ole koskenut muuta kuin kannen vaihdoin vasta ongelman jälkeen.
Joku siellä varmaan irvistää ilmamassamittarin jälkeen