Pätkii ja röpeltää ???
ainakin tuossa "ralli" escortissani oli ongelma kun laturi alkoi lähestymään loppumaan niin pienillä kierroksilla pätki ja kesti jonkun aikaa että kiekaisi, kyllä se sitten nätisti sinne 7500 kiersi kun siellä jo latasi "tarpeeksi".
niin onko se ezk:lla vai normaalilla sytkällä? jos normaalilla, niin oletko kokeillut ilman sytkän alipaine säätöä?
niin onko se ezk:lla vai normaalilla sytkällä? jos normaalilla, niin oletko kokeillut ilman sytkän alipaine säätöä?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
juu se musta jossa on alumiinipohja...
on se sitten ezk:lla. oletko katsellut lampulla muuttaako ezk sytkän ajoitusta lämmetessään?
niin se oli ruiskun boksi mitä kokeilit vaihtaa vai? mikä sulla sen boschin ison sytkä boksin numero on? jos sattuis olemaan sama kuin mulla, kun en nyt juuri tuota toista autoa tarvisi..
on se sitten ezk:lla. oletko katsellut lampulla muuttaako ezk sytkän ajoitusta lämmetessään?
niin se oli ruiskun boksi mitä kokeilit vaihtaa vai? mikä sulla sen boschin ison sytkä boksin numero on? jos sattuis olemaan sama kuin mulla, kun en nyt juuri tuota toista autoa tarvisi..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
87-tonnarin sytytysjärjestelmää on kuvattu PDF:n sivulla 13:
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/SAAB9000sah ... a87-88.pdf
Tonnarissa lokasuojaan pultattu mötikkä, jossa on paksu alumiininen jäähdytysripa on sytytyksen pääteaste (146).
Eikös EZK-boksi (176) olisi samaa kokoluokkaa ruiksuboksin kanssa ja koteloitu samantyylisesti kuin ruiskuboksi?
Sytytyksen pääteasteen Bosch-numero pitäisi olla ruiskutonnarissa 0 227 100 124.
Onko sytytyspuola myös otettu sieltä tonnarista? Mittaa ensiökäämin vastus liittimien 1 (-)ja 15 (+) valilta. Vastuksen pitää olla 0,52-0,76 Ohm. Mittaa toisiokaamin vastus liittimen 1 (-) ja korkeajänniteliitannän väliltä. Vastuksen pitaa olla 7,2-8,2 k0hm.
Huomaa:
Vika ilmenee usein vasta sytytyspuolan lämmittyä. Epäilyttavissä tapauksissa tulee puolan saada olla kytkettynä koepenkissa puoli tuntia kuormitettuna. Tämän jälkeen sen pitaa edelleen toimia täydellisesti.
87-mallisessa järjestelmään kuuluisi sytytyspulssin vahvistin (147), joka on tonnarissa hanskalokeron takana reletelineessä, sytytyspulssit menevät ruiskuboksille ja kierroslukumittarille tuon vahvistimen kautta.
Sytytysennakko ruiskutonnarissa alipainesäätö poistettuna 14 asetetta tyhjäkäynnillä 850 r/min. Huom: korjaamokäsikirja ei tee mitään eroa tässä, tuosta saa sen käsityksen, että alipainesäätö olisi ruiskussakin...
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/SAAB9000sah ... a87-88.pdf
Tonnarissa lokasuojaan pultattu mötikkä, jossa on paksu alumiininen jäähdytysripa on sytytyksen pääteaste (146).
Eikös EZK-boksi (176) olisi samaa kokoluokkaa ruiksuboksin kanssa ja koteloitu samantyylisesti kuin ruiskuboksi?
Sytytyksen pääteasteen Bosch-numero pitäisi olla ruiskutonnarissa 0 227 100 124.
Onko sytytyspuola myös otettu sieltä tonnarista? Mittaa ensiökäämin vastus liittimien 1 (-)ja 15 (+) valilta. Vastuksen pitää olla 0,52-0,76 Ohm. Mittaa toisiokaamin vastus liittimen 1 (-) ja korkeajänniteliitannän väliltä. Vastuksen pitaa olla 7,2-8,2 k0hm.
Huomaa:
Vika ilmenee usein vasta sytytyspuolan lämmittyä. Epäilyttavissä tapauksissa tulee puolan saada olla kytkettynä koepenkissa puoli tuntia kuormitettuna. Tämän jälkeen sen pitaa edelleen toimia täydellisesti.
87-mallisessa järjestelmään kuuluisi sytytyspulssin vahvistin (147), joka on tonnarissa hanskalokeron takana reletelineessä, sytytyspulssit menevät ruiskuboksille ja kierroslukumittarille tuon vahvistimen kautta.
Sytytysennakko ruiskutonnarissa alipainesäätö poistettuna 14 asetetta tyhjäkäynnillä 850 r/min. Huom: korjaamokäsikirja ei tee mitään eroa tässä, tuosta saa sen käsityksen, että alipainesäätö olisi ruiskussakin...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ei tunnu kirjat kovinkaan usein tuntevan tuota ezk järjestelmää.. eli siinä ei ole tuota alipaine säätöä eikä virranjakajaan mene mitään muutakaan johtoja eikä sytytystä voi säätää itse mitenkään.jus kirjoitti: Sytytysennakko ruiskutonnarissa alipainesäätö poistettuna 14 asetetta tyhjäkäynnillä 850 r/min. Huom: korjaamokäsikirja ei tee mitään eroa tässä, tuosta saa sen käsityksen, että alipainesäätö olisi ruiskussakin...
muistelisin että puola oli kokeiltu vaihtaa. liekö sekin sitten väärää/rikkinäinen???
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
sulla vois vielä olla vikakohteita toi kyseinen sytty boxi,virranjakjan sisällä oleva hall-anturi joka heikkenee lämmetessään ja valta osa iivarin ce vioista aiheutuu nakutusanturi viasta!!joka aiheuttaa tuon tyyppisiä oireita!
tosin sun rojektissa ei varmaankaan ole ce-valo kytkettynä,joka ilmaisis vian neljänä väläyksen ja sen jälkeen palaa jatkuvasti!
tosin sun rojektissa ei varmaankaan ole ce-valo kytkettynä,joka ilmaisis vian neljänä väläyksen ja sen jälkeen palaa jatkuvasti!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Ei ole ce-valo kytkettynä.
Hall-anturin varmankin vois vaihtaa jostain 99 tai 900 virranjakajasta?
Nakutusanturia epäiltiin kaikkein ensimmäisenä ja se mitattiinkin ja todettiin oleva ok, mutta täytynee vielä sekin tsekata uudelleen.
Nyt ajavat kumminkin muut asiat edelle ja täytyy kerätä virtaa jos jälleen maanantaina jaksais paneutua.
Ton sytty boksin kun sais lainaan niin... sais taas yhden jutun eliminoitua.
Hall-anturin varmankin vois vaihtaa jostain 99 tai 900 virranjakajasta?
Nakutusanturia epäiltiin kaikkein ensimmäisenä ja se mitattiinkin ja todettiin oleva ok, mutta täytynee vielä sekin tsekata uudelleen.
Nyt ajavat kumminkin muut asiat edelle ja täytyy kerätä virtaa jos jälleen maanantaina jaksais paneutua.
Ton sytty boksin kun sais lainaan niin... sais taas yhden jutun eliminoitua.