Sitä ei ole vielä päätetty, mutta ehkä laitetaan vain yksi torvi tuohon öljyjäähyn viereen... Testattiin ja sehän on kuin tuomas-veturi yhdellä torvella
Eipä ollut enää oriolla saatavilla tätä raikkarin kehystä, joten ostin pilipalista tuollaista kumitiivistettä ja vaihdoin sen vanhan kivikovan tilalle. Harkinnassa on vielä, että vedän tuohon etureunaan korin tiivisteainetta, niin eipähän ainakaan tuosta vuoda vesi sisään...
Nyt on letkut paikallaan. Suodattimenjalkaan laitettiin kaksoisnippa R3/8"UK - M20x1.5. Nipoista piti vielä sorvata siivu pois, ettei ne pohjaa jalkaan...
Letkuja pitikin vielä lyhentää, lyhyempi on nyt noin 70cm ja toinen 85cm.
PCS ltä löytyi race-jarrunestettä. Uudet teräspunosletkut on tilattu Race.fi -kaupasta. Myös tehostin ja sylinteri on nyt fiksattu...
Kannattaa muuten sitoa ja kannakoida nuo letkut napakasti sinne. Mallia voi ottaa vaikka ilmastoinnista. Muuten voi huonolla tuurilla käydä klassisesti, että tuo hankaukselle arkana oleva teräspunos menee rikki ja säikeet lävistää letkun pehmeämmän sisäosan dramaattisin seurauksin. Tavanomaisissa hydrauliikkaletkuissa on kuminen ulkopinta juurikin suojaamassa tuota teräspunosta ulkopuoliselta hankaukselta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hienoa, että jaoit patentin, katsotaan mihin itse päädyn aiheen kanssa.
Ei kait noi letkut pitäis ihan kauheasti elää, mutta voishan noi jollain kumipidikkeillä niputtaa kiinni vaikka niinkuin tehostimen putket on alapalkissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Jep, eipä ole pelti sulanut toistaiseksi, onneksi löytyy varapelti pahan päivän varalle
Pohja oli vielä siisti ja tehdasmassa kiinni. Vähän jossain saumakohdissa oli aavistus pintaruostetta. Eiköhän tuon massan alle vedetty kotelosuoja ainakin vähän hidasta pahinta mätänemistä. Isompaan hiekkapuhalteluun ei nyt ollut saumoja.
Uusi patteri on hankittu. Tämä tulee varapyöräkoteloon kyljelleen.
Klubin myyntipalstalta löytyi sopivasti uusi innovaten seosmittari, kun vanha ei toiminut. Tuohon se olisi tulossa ja valokatkaisin siirretään kojelaudan alapuolelle.
Pakoputkeen piti vaihtaa tuo joustopala, joten siinäpä se pilipalin palikka on nyt paikallaan.
Nyt myös racen jarruletkuja on viritelty paikalleen.
Valojen korkeussäätökatkaisimesta saisi siistin valokatkaisimen sumuvalokatkaisinten alapuolelle. Asentoja olisi toki yksi liikaa mutta sen kanssa voinee elää.
Asentoja olisi toki yksi liikaa mutta sen kanssa voinee elää.
Ei kun just sopivasti:
0 - nolla valoisalle ajalle
1 - parkit hämärälle ajalle
2 - ajovalot pimeälle ajalle
3 - night panel sysipimeään, eli kaikki kerrasta pimeäksi niin voi salaa kruisailla
Jep, etuletkut saatiin vaihdettua, mutta takana letkut on siellä akselin takana, eikä pyöräkotelossa, joten se homma jäi kesken. Olipahan melko vttumainen homma saada ne vanhat etuletkut irti, tuskin oli ikinä vaihdettu. Sikäli takana onkin aika tuoreet letkut, kun ne vaihdettiin PCS:llä, kun jarriputket uusittiin hiljattain ihan kokonaan. Pidän mielessä, kunhan saadaan nekin vaihdettua...