Pitää paikkansa, se, että halvemmat kuluvat nopeammin. Oma kokemus esim. näistä Tigareista ja Bf Goodricheistä on, että ovat kelpoisat n. 30-35000 km. Sitten vaihtoon. Michelineillä on meidän perheessä ajettu n. 50000 km /sarja. Omalla kohdalla rengastyöt olivat 39.6 e/sarja, mikä on minusta kohtuullista.
Mutta asiaan. Päivähän oli todella komea, kuten koirien kanssa aamupäivän lenkillä totesimme.
Etuovesta ulos tullessani otin perinteisen näkymän, joita tulee räiskittyä muutaman kerran vuodessa kun on sen arvoinen keli.
Eilen bongasin Nettiautosta sopivan oloisen sedan Accordin. Laitoin viestin ja tarjosin Corsaa vaihdossa. Soittivat klo 11 tänään ja puhelimessa lupasi asiallisen hyvityksen Corsasta, joten pakkasin kesärenkaat mukaan ja suuntasin Tuusulaan.
Olivat ajaneet auton valmiiksi isoille oville, lämpimässä sisällä odotteli. Erittäin pätevä fiksi oli autoon tehty, kuitista näkee, että HMHelp Autofix oli kyseessä, Tuusulassa. Auto oli sisältä erittäin siisti ja hyvän tuoksuinen. Samoin ulkokuori vanteita myöden hienossa putsissa, konehuone myös. Täydet pisteet. Tsekkasin ledilampulla kaikki ovet, luukut ja lokarit. Parissa ovessa pientä alkua sisäpuolella, ei juuri muuta. Helppo ottaa kiinni ja suojata. Sisällä kaikki ehjää, nahkapenkeissä vähän juonteita, kuten voi vajaat 13 vuotta ja 255 tkm ajetussa olla, mutta oikein kelpo.
Konehuoneessa akku oli vaihdettu viime kuussa ja kaikki kaikki nesteet ok. Alkutarkastuksen jälkeen ilmoitin, että kelpaa koeajolle.
Tunnelmia koeajolta.
Pakoputken oikean takapöntön yläpuolinen lämpöpelti resonoi, muuta huomautettavaa ei koeajolla löytynyt. Harmaasta Accordista heivasin vasemman puolen vastaavan pellin pois viime kesänä. Samasta puusta ovat veistetyt.
Tästä siirryin sisälle neuvottelemaan välirahasta.
Se meni nopeasti ja vartin päästä auto oli maksettu ja omissa nimissä, Corsa oli luovutettu autoliikkeelle. Helppoa ja nopeaa nykyään.
Näistä lukemista lähti yhteinen taival tämän mustan kanssa. Tankkikin oli täynnä. Mietin tässä vaiheessa, että joku juju nyt tässä, missä vaiheessa apinaa koijataan !?
No, kotiin päästiin mukasti ja miellyttävästi, matkaa tuli 60.2 km keskinopeudella 58 km/h, kaupunkia, maantietä ja moottoritietä, pakkasta n. -8 astetta, kulutus näkyy kuvasta. Minulle se kertoo, että kuluttaa mitä nämä tapaavat ja jarrut eivät laahaa. Kokeilin levyt läpi ja kylmää oli. Etupäässä on uudehkot levyt ja palat, takapäässä saa tehdä remppaa lähitulevaisuudessa, käsijarru vaikutti juuri säädetyltä, oli niin napakka.
Kone Accordissa sama 2.4 kuin harmaassa, automaattilaatikko, varustelu on parempi kuin harmaassa, eli tämä on malliston huippu, Executive X, suurimpana erona nahkasisustus, parempi soitin kosketusnäytöllä, puheohjaus, handsfree + navi joka toimii
Rengastus on kummassakin sarjassa 17", kun harmaassa on 16". Talvivanteet ovat Dezentin tarvikkeet, vaikuttavat aika uusilta, koska ovat todella hyvässä iskussa. Originaalit kesävanteet ovat myös hyvin säilyneet.
Talvirenkaat ovat vm.2018 Nankangit, välttävät varmaan ensi talven vielä. Kesärenkaat ovat Dunlopit, vuodelta 2016, mutta pintaa on sen verran, että menevät tämän kesän, ehkä.
Kuljettajan istuinkin on täysin ehjä ja ryhdissään, sähkösäädöt pelaa.
Jos tästä puuttuu takaspoikka mikä on harmaassa, niin takapaksissa on sisällä jotain, josta harmaan kuski heti sanoi, että hänellekin. Metrinen Ground Zero pukkaa bassoa niin että lähtee lippis päästä ja paikat hampaista, jos kunnolla luukuttaa
Pikku fiksiäkin löytyi. Olivat laittaneet takakilpeen firman kilvenalusen. Ei mennyt putkeen, vasen puoli ei ole kunnolla kiinni. Kunhan pakkanen hellittää, niin täytyy perehtyä asiaan. Kuten harmaassa, tässäkään ei toimi takaluukun mikrokytkin. Aukeaa sisältä vivusta ja kaukkarista napista, joten eipä tarvitse uusia tähänkään. Toinen kaukkari oli mykkä. Vaihdoin toimivasta pariston mykkään ja kas, alkoi toimimaan. Pitää hakea kaksi uutta paristoa ja vaihtaa kumpaankin. Helppo korjaus oli se.
Toinen takarekkarin valo on pimeä ja keulille on joku laittanut harakiri ledit päiväajovaloiksi. No, vasen on pimeä, tietenkin. Pitää katsoa, saisiko sen korjattua. Säästää noita xenoneita toki, joten sinänsä ihan ok. Muuta ei äkkiseltään löytynyt.
Edellisellä leimalla oli ollut lasi halki, se on vaihdettu viime kesänä, akku on uusittu viime kuussa, ilmastointi oli huollettu viime kesänä, vaihteistoöljyt on vaihdettu 2018. Huoltomerkinnät 20-40-60-80-100-120-140-160-180-200-220-240 tkm, täydellinen huoltohistoria siis. Perkaan nuo kuitit vielä ja kirjailen Wordiin tarkemmin, niin näkee mitä on ohjelmassa. Teen itse kevään aikana 260 tkm huollon, eli moottoriöljy + suodatin, vaihteistoöljyt, ilman-ja raitisilmansuodatin. Tuo olisi muutenkin välihuolto, isommat on Hondassa 60 tkm välein ja isoin 120 tkm välein, eli isoin oli se edellinen. Hyvä niin, ei tarvitse huolehtia tulpista yms. pitkiin aikoihin.
Semmosta, katsotaan, mikä koira tähän on haudattuna, vielä on ok fiilis. Seuraavaksi sitten Volvon tilalle 2.4 farkku-Accord, niin alkaa olla käyttöautot vaaterissa ja voidaan harrastaa Saabin kanssa, vaikka kaipa se harrastus on kolmen Hondankin helliminen ?
Sally oli sitä mieltä, että lelu on ykkösjuttu, siitä viis, mitä pihassa on ja miten ne vaihtuu !
EDIT: Ja joo, tää on otettu käyttöön 07/2008, eli ihan viimeisiä tätä koppaa. Tuohon aikaan alkoi jo saada seuraavaa korimallia.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634