Talouden toiseen kolkkiin nyt termari vaihdettu, (Orkkis) mutta lämpömittari roikkuu ilman muutosta yhä pykälän verran mittarin puolesta välin.
Esidillä katsottuna lämmöt pyörii 73-76 asteessa.
Toisessa kolkissa lämmöt pyörii siinä 82 asteessa ja mittari puolessa välin. Tämä myöskin nostattaa lämmöt nopeammin ja lämpenee sisältä paremmin.
Mitäs katsottaisiin seuraavaksi? Jäähdytin?
Auto on 9-3 -08 B207E
Lämpömittari roikkuu
Lämpömittari roikkuu
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
Re: Lämpömittari roikkuu
Eipä se oikein voi olla muu kuin termostaatti edelleen. Uusikin voi olla viallinen.
Edit, toki lämpöanturikin voi olla viallinen, mutta tällöin tulisi kyllä lämmintä normaalisti kabiiniin.
Edit, toki lämpöanturikin voi olla viallinen, mutta tällöin tulisi kyllä lämmintä normaalisti kabiiniin.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Lämpömittari roikkuu
Onhan tuo reilu 70 astetta liian alhainen, joten siksi lämpömittari "roikkuu". Vika ei luultavasti edelleenkään ole kuin termostaatissa tai sen tiivisteessä, jolloin vuotaa ohi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Lämpömittari roikkuu
Kiitokset vastauksista. Tänään auto kävi ajon jälkeen 10-15min tyhjäkäyntiä ja lämpömittari kiipesikin puoleenväliin.
Mutta ennen pysähdystä 15km matkan aikana ajon aikana mittari ei kivunnut puoleenväliin.
Toinen kolkki kipuaa puoleenväliin näillä keleillä noin 5km taajama-ajolla.
Voisihan tuon lämpötila-anturinkin vaihtaa/ostaa valmiiksi hyllyyn. Pyrin käyttää auton Techin päässä lämpötilan tarkistamiseksi.
Näitten jälkeen termari vaihtoon? Tosin autohan käyttäytyy tismalleen samanlailla, kuin ennen termarin vaihtoa.
Mutta ennen pysähdystä 15km matkan aikana ajon aikana mittari ei kivunnut puoleenväliin.
Toinen kolkki kipuaa puoleenväliin näillä keleillä noin 5km taajama-ajolla.
Voisihan tuon lämpötila-anturinkin vaihtaa/ostaa valmiiksi hyllyyn. Pyrin käyttää auton Techin päässä lämpötilan tarkistamiseksi.
Näitten jälkeen termari vaihtoon? Tosin autohan käyttäytyy tismalleen samanlailla, kuin ennen termarin vaihtoa.
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
Re: Lämpömittari roikkuu
Tuskin siitä techistä tällä kertaa on iloa. Tuossa nimittäin ei ole kuin yksi lämpöanturi, joka antaa tiedon ECU:lle, joka antaa tiedon mittaristoon. Samassa ongelmassa minä vaihdoin ensin tuon lämpöanturin, kun termostaatti oli vain 3-vuotias. Eipäs korjaantunut sillä. Termostaatin vaihto sitten auttoi asiaan.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S