Kannen kasasin loppuun, eli hydrauliset painimet pois petrolikylvystä. Pari päivä makasivat pyödällä kuivuen. Tulin siihen tulokseen että turha laittaa öljykylpyyn, ei se kylmä paksu öljy kuitenkaan painimia täytä varsinkin ilman öljynpainetta. Eli painimet kanteen ja nokat paikoilleen ja nokka-akselin pukit momenttiin 15Nm.
Venttiilikopankansi pitäisi lasikuula-/hiekkapuhalluttaa, maalinpoistoaineella se muovipinnoite ei lähtenyt pois, tuli huomattua


Koneen alakerta kasattu, aloitin asentamalla ensin kampuran uusilla laakereilla. Ensin oli pieni pelko että jos kampura tai veivit onkin sorvattu alikokoon. Mutta kyllä ne samaa kokoa olivat ainakin työntömitalla saatavan tarkkuuden mukaan. Eli kampura lohkoon ja pukit momenttiin 110Nm.
Mäntien ja kankien kanssa tuli sitten sekoiltua, välillä oli epäilys että yksi männän tappi liikkui männä eikä kanki tapissa, vaan johtuikin vaan siitä että kanki ei ollut oikeassa kohta. Tämän takia tuli 4. pytyn mäntä irroitettua yhden ylimääräisen kerran.
Sitten mäntien asentoa selvitellessä alkoi herätä epäilys että miten päin ne männät tulikaan asennettua, ja miten päin kuuluisi asentaa. Meni omat merkinnät ristiin kankien merkintöjen kanssa. Luulin että olin itse mokannut, vaan ei ei, alakerta olikin aiemmin koottu väärin. Kanget olivat männissä väärin päin, onneksi männät oli sylintereissä sentään oikein, eli männäntappi lähempänä imusarjaa (tuli opittua että mäntä siis on epäsymmetrinen). Kankien merkinnät (numerot 1-4) kuuluvat siis pakosarjan puolelle, nyt ne tulivat imarin puolelle, ei kuitenkaan taida olla merkitystä (nyt laakeriliuskojen kynnet ovat "väärällä puolella").
Mäntien laessa on ollut kahta merkintää, nuoli tai kampuran ja vauhtipyörän kuva. Omissa ylikoon männissä oli jälkimmäinen, ja tuo kuva tuli siis olla vauhtipyörää kohti, nuolen pitää taas osoittaa jakopäätä, tämä aiheutti näin aloittelijalle lisää pähkäilyä. Eli männät tuli sitten irroitettua taas


Sitten jakopää kasaan käyttäen Saabin tiivisteliima, jätin pois tiivistesarjan mukana tulleen tiivarin, jospa tuo liima pitäisi paremmin, ei millään tahtoisi öljyä vuotavaa konetta, katsotaan miten käy

Molempien päiden stefatkin vaihdoin. Öljypumpun stefan painoin millin yli, eipä tuo kai haitanne, eipähän ole siinä kohtaa mihin vanha tiiviste saattanut hangata kiiltävän kohdan.