Open Sid - avaaminen + muuta
Open Sid - avaaminen + muuta
Päivää/Iltaa,
Uusi Saabin omistaja ilmoittautuu ei niin uudella mallilla 9-5 vm.2007 - n. 260tkm.
Hieman jo foorumia selaillessani alkoi pienet ruostehuolet painaa, mutta josko niistä ajatuksista pääsee jossain kohtaa kun kelit lämpenee ja pääsee vähän ihmettelemään kuinka iso nyrkki menee lokarin kaaresta läpi sekä vararengaskotelosta...
Mutta asiaan:
Käsittääkseni autossa pitäisi olla T7 joten Open Sid pitäisi olla tuossa tarjolla, mutta vaatinee jonkinlaisen bitin pystyyn ohjelmoinnilla?
Onko kellään pääkaupunkiseudulla tähän auttavaa kättä, voisi rynttästä Open Sidin käyttöön ja samalla jos on silmää vähän potkia lokarin kaaria?
Tuli huomattua myös että kulutus on kohtuullisen "kova" tripissä 350km täydestä tankista ja 1/4 jäljellä, onko rangessa vai voiko tässä jo alkaa Lambdan vaihtoa harkitsemaan?
Toki kaikki muutkin vinkit on tervetulleita mitä nyt samalla kertaa osuu mieleen...
Kiitosta etukäteen!
Uusi Saabin omistaja ilmoittautuu ei niin uudella mallilla 9-5 vm.2007 - n. 260tkm.
Hieman jo foorumia selaillessani alkoi pienet ruostehuolet painaa, mutta josko niistä ajatuksista pääsee jossain kohtaa kun kelit lämpenee ja pääsee vähän ihmettelemään kuinka iso nyrkki menee lokarin kaaresta läpi sekä vararengaskotelosta...
Mutta asiaan:
Käsittääkseni autossa pitäisi olla T7 joten Open Sid pitäisi olla tuossa tarjolla, mutta vaatinee jonkinlaisen bitin pystyyn ohjelmoinnilla?
Onko kellään pääkaupunkiseudulla tähän auttavaa kättä, voisi rynttästä Open Sidin käyttöön ja samalla jos on silmää vähän potkia lokarin kaaria?
Tuli huomattua myös että kulutus on kohtuullisen "kova" tripissä 350km täydestä tankista ja 1/4 jäljellä, onko rangessa vai voiko tässä jo alkaa Lambdan vaihtoa harkitsemaan?
Toki kaikki muutkin vinkit on tervetulleita mitä nyt samalla kertaa osuu mieleen...
Kiitosta etukäteen!
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Open Sid - avaaminen + muuta
Itselläni on myös 9-5 VM07. Kulutus kuulostaa tosiaan kovalta, mutta siihen tietysti vaikuttaa moni asia, josta eniten nilkan asento.
Onhan noita teknisiä asioita, joita kannattaa vähän vilkaista; lambda, ilmamassamittari, sytytyskasetti, tulpat nuo nyt ainakin tulevat mieleeni.
Ja juu, kyllä niitä kaaria ja helmoja on syytä jo sinun vähän mulkaista mitä sinne kuuluu.
Onhan noita teknisiä asioita, joita kannattaa vähän vilkaista; lambda, ilmamassamittari, sytytyskasetti, tulpat nuo nyt ainakin tulevat mieleeni.
Ja juu, kyllä niitä kaaria ja helmoja on syytä jo sinun vähän mulkaista mitä sinne kuuluu.
Re: Open Sid - avaaminen + muuta
Sytkäkasetti oli vaihdettu.
Eli pistänen Maf ja Lambdan tilaukseen.
Katselin, että myös mötönetistä saisi alkuperäislaatuista osaa näihin, mutta lambdaa oli tarjolla skaalalla 40e --- oem 109e, onko jokin funktio lambdan kohdalla ottaa oem osa?
Maffin osalta otan kysymättäkin alkuperäisosan...
Entä tuo Open Sid, missä/mitä kautta saisin aktivoitua käyttöön?
Eli pistänen Maf ja Lambdan tilaukseen.
Katselin, että myös mötönetistä saisi alkuperäislaatuista osaa näihin, mutta lambdaa oli tarjolla skaalalla 40e --- oem 109e, onko jokin funktio lambdan kohdalla ottaa oem osa?
Maffin osalta otan kysymättäkin alkuperäisosan...
Entä tuo Open Sid, missä/mitä kautta saisin aktivoitua käyttöön?
Re: Open Sid - avaaminen + muuta
Pk-seudulla foorumin nimimerkit Nappe ja Hook ainakin tekevät noita ohjelmistohommia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Open Sid - avaaminen + muuta
Vallitsevan foorumitotuuden mukaan vain alkuperäinen tai Boschin lambda kannattaa laittaa, eikä minulla ainakaan ole niin utelias mieli ettäkö lähtisin muita kokeilemaan.R6b6c6p kirjoitti: ↑Su Maalis 28, 2021 17:40Eli pistänen Maf ja Lambdan tilaukseen.
Katselin, että myös mötönetistä saisi alkuperäislaatuista osaa näihin, mutta lambdaa oli tarjolla skaalalla 40e --- oem 109e, onko jokin funktio lambdan kohdalla ottaa oem osa?
Maffin osalta otan kysymättäkin alkuperäisosan...
Re: Open Sid - avaaminen + muuta
Lambdoja boshilla on bolt on liittimellä ja ns yleismalllinen joka liitetään mukana tulevalla sarjalla katkaistuihin johtoihin, valmilla liittimellå hiukan kallimpi
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Open Sid - avaaminen + muuta
Motonetissä myytävä alkuperäislaatuinen lambda (28-3892 https://www.motonet.fi/fi/tuote/283892/ ... eraislaatu) on Bosch ja vain Bosch. Ja kuten on aiemminkin todettu vain Bosch ja alkuperäinen Saab (=bosch) toimivat.R6b6c6p kirjoitti: ↑Su Maalis 28, 2021 17:40Sytkäkasetti oli vaihdettu.
Eli pistänen Maf ja Lambdan tilaukseen.
Katselin, että myös mötönetistä saisi alkuperäislaatuista osaa näihin, mutta lambdaa oli tarjolla skaalalla 40e --- oem 109e, onko jokin funktio lambdan kohdalla ottaa oem osa?
Maffin osalta otan kysymättäkin alkuperäisosan...
Alkuperäisen Saab MAF:in saat myös tarvittaessa Motonetistä tuotenumerolla 28-3511
https://www.motonet.fi/fi/tuote/283511/ ... kuperainen
Lisäksi kannattaa tutkia mahdolliset imu- ja ahtovuodot järjestelmästä. Vuodot nostavat kulutusta myös helposti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Open Sid - avaaminen + muuta
Omassa (hiukka vanhemmassa) irtonaiset loiskelevyt tankissa painoivat välillä uimuria alaspäin ja antoi vaikutuksen runsaasta bensankulutuksesta. Tämän huomaa siis siitä, että bensavalon palaessakaan ei tankkiin mene edes 60 litraa bensaa.