900 2,1 käynnistys kestää?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

sama

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Joo, sama "vika" tääläkin, oli jo 130tkm ajettuna eikä ole muuttunut vaikka nyt on 320tkm. 8O En ole siihen itsekään sen kummemmin takertunut, aina on lähtenyt käyntiin.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
christian80
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja christian80 »

täyttyy kiittää kaikista vastauksista. pitää miettiä ett mitä tehdä vaiko tehdä ollenkaan. tää systeemi että ensin vetää kierroksen ja sitten kokeilee uudestaan niin tulee tämän jälkeen käytettyä. toisen kerran kun kokeilee niin heti elää :D .

nauroin ihan kovaa kun menin kauppaan tänään, kylmänä kuulostaa enemmän diisseliltä kuin oikee diisseli :D :D :D ... mutta sehän on enemmän ominaisuus kuin vika mitä olen näillä sivuilla lukenut. Joku oli sanonut ett olis ne hydrauliset venttiilinnostimet. niinpä, näin tällä kertaa.
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

todennäköisin syy pitkään starttiin on polttoaineen jäännös paineen pääseminen liian alas. vian voi aiheuttaa vuotava suutin, viallinen painen säädin tai mitä todennäköisimmin polttoaine pumpun takaiskuventtiili jota itse epäilen 89 vuosimallisissa takaisku on pumpun sisään rakennettu ja sitä uudemmissa se on pumpun paine puolen letku liitoksen ällän mallisesssa liitos kappaleessa joka on vaihdettavissa itse asensin omaan 89 vuotiseen satkuuni uudemman mallin takaiskun letkupäähän ja lähtee aina käyntiin kun vaan avainta näyttää kun ennen sai hetken pyörittää. polttoaine paineet mittaamalla saa testattua mikä jäännöspaine on kun moottori sammutetaan. paine laskee hieman mutta ei paljoakaan en nyt ulkoa muista kunka paljon sai enimissään laskea mutta voi katsoa sen jos joku tietoa tarvitsee.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
christian80
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja christian80 »

Siinähän tuli vastaus jota olen etsinyt. Kiva että joku tietää näistä asioista kun ite on tämmöne amatööri :) . Kiitti :D :D
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

antti.hakamaa kirjoitti:todennäköisin syy pitkään starttiin on polttoaineen jäännös paineen pääseminen liian alas. vian voi aiheuttaa vuotava suutin, viallinen painen säädin tai mitä todennäköisimmin polttoaine pumpun takaiskuventtiili jota itse epäilen 89 vuosimallisissa takaisku on pumpun sisään rakennettu ja sitä uudemmissa se on pumpun paine puolen letku liitoksen ällän mallisesssa liitos kappaleessa joka on vaihdettavissa itse asensin omaan 89 vuotiseen satkuuni uudemman mallin takaiskun letkupäähän ja lähtee aina käyntiin kun vaan avainta näyttää kun ennen sai hetken pyörittää. polttoaine paineet mittaamalla saa testattua mikä jäännöspaine on kun moottori sammutetaan. paine laskee hieman mutta ei paljoakaan en nyt ulkoa muista kunka paljon sai enimissään laskea mutta voi katsoa sen jos joku tietoa tarvitsee.

jos millään viitsisit katsoa sitä painetta niin voisi kokeilla onko itselläkin siinä vika.
eli lisäsit vain semmoisen uudemman mallisen takaiskun siihen väliin etkä tehnyt vanhalle mitään?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

saabin oma korjaa mokäsikirja kertoo jäänöspaineentarkastuksesta seuraavasti:

jäännöspaineen tarkistus

käynistä polttoaine pumppu asentamalla katkaisimella varustettu johdin varokkeen n:o 30 ja varokkeen 27, 28 tai 29 välille siten että polttoainepumppulle saadaan jännite.

kytketään polttoainepainemittari suuttimien jakoputken sisään menopuolen banjoliittimeen omalla banjoruuvilla.

käynnistä polttoaine pumppu asettamalla katkaisija asentoon "on"

lue järjestelmä paine jonka pitää olla 2,5 bar(turbo) ja 3,0 bar(imumoottorit/vaparit).

pysäytä polttoaine pumppu katkaisija asentoon "off".

paineen pitää nyt alentua 0,1-0,2 bar. jos jäännös paine laskee enemmän n.10 minuutin aikana, tulee tarkistaa paineensäädin ja polttoainepumpun takaiskuventtiili mahdollisten vuotojen suhteen.
:? :? :? :? :?


ei muuta kun testaamaan jos jostain mahdollista saada painemittari ja sopiva liitin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tilasin saapilta 1990 vuoden satkuun takaiskun hommasin 10cm pitkän kumiletkun ja siihen sopivat klemmarit. sitten sahasin vanhasta ällän mallisesta liitikappaleesta joka on pukessa kiinni rautasahalla putken kärjen kohdalta poikki niin, että pätkä vanhaa liitintä jäi kovamuovi pukensisään niin kestää kiristää klemmarilla kumiletkun sen päälle ja toinen pää letkusta uuteen liitin kappaleeseen jossa on takaisku sisällä ja klemmarit kiinni ja liitin pumppuun ja loput irtonaiset osat kasaan.

homma on helppo ja putket joustaa aika hyvin niin, että niitä saa vedettyä hieman ylös päin
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin