Lambda ongelma
Re: Lambda ongelma
Sähköistä alipainepumppua ei ole kuin -98-99 malleissa, joten tuskin sinun -00 mallisesta sellaista löytyy.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lambda ongelma
Ok, no ei ihme et ei kuulostanut tutulta
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Re: Lambda ongelma
Millainen vaikutus tuolla sähköisen alipainepumpun toimimattomuudella on t7 toimintaan? Tuossa on pihassa yksi vaikea tapaus joka adaptoituu bensat tankissa ~50-70% ad85 lukemiin eli luulosairaus vaivaa.
4 eri imuvuotoa on nyt tulpattu ja vanha maffi vaihdettu varmasti toimivaan. Bensapumppuun en ole vielä tutustunut, mutta voiko tuo alipainepumpun olemattomuus vaikuttaa adaptaatioihin? Pumppu on siis rikki/irti koska surinaa ei kuulu. Lambda elää miten sattuu, välillä mennään +-200, välillä +2500 jne.
4 eri imuvuotoa on nyt tulpattu ja vanha maffi vaihdettu varmasti toimivaan. Bensapumppuun en ole vielä tutustunut, mutta voiko tuo alipainepumpun olemattomuus vaikuttaa adaptaatioihin? Pumppu on siis rikki/irti koska surinaa ei kuulu. Lambda elää miten sattuu, välillä mennään +-200, välillä +2500 jne.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Lambda ongelma
Pakosarjantiivisteessä(pakosarjan pinnapultteja poikki) tai pakosarjassa vuotoja ennen lambdaa? Eli vuotaako ilmaa pakosarjaan ennen lambda-anturia?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lambda ongelma
Pitää tutkia tuo jos umpikuja uhkaa. Ei ainakaan pörise tai haise konehuoneessa.
Hönkäsin kärsään ja lievä suhina kävi turbon luota. Ranetuksille ei näemmä näy loppua, imukärsä on tiivistetty turboon silikoonilla ja siitä o renkaasta ei ole tietoakaan. Mikä parasta niin klemmarista näkee ettei sitä oo ruuvattu vuosiin, eli tällä tavoin on menty ties miten kauan . Papereissakin maininta että ahdin vaihettu, luulis samalla että voisi vaihtaa sen o renkaan.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Lambda ongelma
Ranetukset on joo poistettava ensin... Ja tuo o-renkaan puuttuminen selittää ilmiötä jo hyvin.
Ilmeisesti ihmisille voidaan määrätä eläinten pitokielto. Olen sitä mieltä, että vastaava auton pitokielto pitäisi määrätä monelle... Lisäksi ajoneuvon asennus on ammattitaitoa vaativaa työtä, joten autokorjaamon pitäminen pitäisi myös olla luvan varaista. Niin luokattomia ratkaisuita näkee usein...
Ilmeisesti ihmisille voidaan määrätä eläinten pitokielto. Olen sitä mieltä, että vastaava auton pitokielto pitäisi määrätä monelle... Lisäksi ajoneuvon asennus on ammattitaitoa vaativaa työtä, joten autokorjaamon pitäminen pitäisi myös olla luvan varaista. Niin luokattomia ratkaisuita näkee usein...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lambda ongelma
Teen jossain kohtaa kuvakollaasin tähän kun jaksaa selvittää mitä kaikkea tästä vehkeestä vielä löytyy.Pakari kirjoitti: ↑La Huhti 10, 2021 07:33Ranetukset on joo poistettava ensin... Ja tuo o-renkaan puuttuminen selittää ilmiötä jo hyvin.
Ilmeisesti ihmisille voidaan määrätä eläinten pitokielto. Olen sitä mieltä, että vastaava auton pitokielto pitäisi määrätä monelle... Lisäksi ajoneuvon asennus on ammattitaitoa vaativaa työtä, joten autokorjaamon pitäminen pitäisi myös olla luvan varaista. Niin luokattomia ratkaisuita näkee usein...
Bensapunpunkin puolelta löytyi hienoja kätöstyksiä.
En saanut vielä o rengasta tohon ahtimelle, mutta tulipa tehtyä mielenkiintoinen lisädiagnoosi.
Auto on -99 2.0t alunperin, eli vihreillä suuttimilla ja 2-osaisella imarilla. Noh, kone oli joskus (ilmesesti ruotsissa?) vaihettu 2.3t... ja tähän oli oikein muutosleimapaperi olemassa ja samalla ohjelma päivitetty 150hv--->170hv
Autoon on kuiteskin päivitelty joku biopoweri ohjelma tämän jälkeen jonkun toimesta. Hommasta tekee mielenkiintosen se, että softa pyytää 1100mg mreq ja persdynon perusteella menohaluja on reilusti yli 200hv. Kaikki ois muuten hyvin, mutta autossa on EDELLEEN paikallaan ne vihreät suuttimet????!!!! Ilmeisesti 170hp viinalla ja 200hv saa noilla bensalla, eli tuolta loppuu soppa kesken. Eipä ihme että nyhtää isommalla kaasulla ja ad85 on luokkaa 700 kun pata vetää laihalla jatkuvasti. Tai näin minä nyt päättelen.
Kaapista löytyisi 1-osanen imari ja ruskeita suuttimia, eikös 2.3t 170hv tullut noilla ruskeilla suuttimilla?
Ei ole tekkiä ja kyseessä sen luokan pommi että ei viitsi alkaa uutta softaa ajamaan sisään/tarkastamaan vanhaa, eli jos nyt olettaa että softa on 2.3t tehty... ei ole softaaja tainnut aikanaan hirveästi koeajaa autoa kun ei ole huomannut noita miljoonaa väärästä adaptaatiosta aiheutuvaa ongelmaa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Lambda ongelma
Kaksiosaisen imusarjan kanssa on punaiset suuttimet B235 moottorissa. Uudemmat B235 yksiosaisella imusarjalla on aina ruskeilla suuttimilla. Jos tuolla mallilla homma, niin voi olla että softakin ihan ruskeille suuttimille.
Punaiset ja ruskeat työntää saman verran kampetta pihalle, vähän deadtimet eroaa mutta ei nyt niin kamala rikos ole vaikka menis arvaus väärin mitkä sinne softaan on laitettu.
Noita punaisia luulis löytyvän ylimääräisiä, minultakin saattaisi yhdet löytyä jos ei haluta imusarjajumpalle alkaa.
Punaiset ja ruskeat työntää saman verran kampetta pihalle, vähän deadtimet eroaa mutta ei nyt niin kamala rikos ole vaikka menis arvaus väärin mitkä sinne softaan on laitettu.
Noita punaisia luulis löytyvän ylimääräisiä, minultakin saattaisi yhdet löytyä jos ei haluta imusarjajumpalle alkaa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Lambda ongelma
Lueskelin kanssa vielä illan ratoksi, että näissä 2 osasella imarilla olevissa on tosiaan punaset 2.3t mallissa. Yhet pitäs mullakin olla purkuautossa. Täytyy tarkastella tilannetta.TTH kirjoitti: ↑Su Huhti 11, 2021 02:39Kaksiosaisen imusarjan kanssa on punaiset suuttimet B235 moottorissa. Uudemmat B235 yksiosaisella imusarjalla on aina ruskeilla suuttimilla. Jos tuolla mallilla homma, niin voi olla että softakin ihan ruskeille suuttimille.
Punaiset ja ruskeat työntää saman verran kampetta pihalle, vähän deadtimet eroaa mutta ei nyt niin kamala rikos ole vaikka menis arvaus väärin mitkä sinne softaan on laitettu.
Noita punaisia luulis löytyvän ylimääräisiä, minultakin saattaisi yhdet löytyä jos ei haluta imusarjajumpalle alkaa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Lambda ongelma
Jaa, eipä tuossa MY98 purkuautossakaan ole kuin vihreät, vaikka 2.3t ainakin papereissa. Onko vihreitä esiintynyt virallisestikin 2.3t koneissa vai onko tuota purkuautoakin raneteltu jonkun toimesta?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470