Kaikki muut autot olikin jo tälle kaudelle ainakin kerran pesty, Harmaa oli säästynyt. Tilanne korjattu, auto pesty ja kuivattu ynnä siirretty talliin.
Kävin läpi takalokasuojien kaaret ja kaikkien ovien alareunat. Takalokasuojien sisäkaariin ja oikeaan etuoveen joutui kohdistamaan pieniä hiontatoimia, pohjamaalia, paikkamaalia ja lopuksi suojaus. Tunti meni ja taas pärjätään vuosi eteenpäin. Kyllä tuo kotelosuoja on pätevä aine, kun sen kanssa temmeltää. Hyvin vähän oli vanhaa kukkaa lähtenyt kukkimaan ja uutta en löytänyt.
Jos en olisi tehnyt pysäyttävää iskua silloin syksyllä 2019 ja uudestaan viime keväänä, veikkaisin, että ulospäin näkyisi jo ruoste mainituissa paikoissa.
Vahaamisen sain aloitettua ja keulan tein alkuverryttelyksi, huomenna pitää sitten vetää maaliin saakka, koska keli kylmenee harmittavasti.
Sitten kun taas onnistuu, otan Mustan vuoroon ja teen saman lokari-ovijumpan kuin Harmaaseen. Siinähän ei käytännössä takalokareissa ole kuin suojaushomma, paria ovea joutuu vähän hiomaan sisäsaumasta, mutta suhteellisen kevyt operaatio. Teen toki kunnolla, niin on jatkossa vielä helpompaa.
Volvoa hieman paikkamaalasin ulkosalla tänään, muutama vanha kolhu vaatii näköjään aika ajoin ehostamista, kyllähän tuohon jälkiä on kertynyt pitkällä turneella, vaikka yleisilme siisti onkin.
Taas kun tänään touhuili noitten romujen kanssa ei voinut välttyä miettimästä, että ne on rahamiehet erikseen, jotka ajelevat uusilla autoilla ja vaan huuhtelevat välillä liat pois Nanopinnoitteen päältä... Katselin muuten tänään pitkästä aikaa, että minkäslaisia sähköautoja on tarjolla sinne vähän päälle 20 tonniin saakka. Siellähän alkaa olla noita uudempikoppaisia Leafeja 40kw:n akulla jo parinkympin korvilla. Ei semmoinen hullumpi olisi, tykkään auton habituksestakin. Käytännössä 1½ vuoteen pisin reissu yhteen suuntaan taitaa itsellä olla ollut alle 100 km luokkaa ja useimmiten ei lähelläkään sitä.
Mitä olen markkinoita tiiraillut, niin tosi vähissä on mikään mielenkiintoinen. Parin-kolmen vuoden sisällä kun toivon mukaan siirryn Volvosta ja Saabista muille vesille, komboksi tulee varmaan erittäin tylsä ja varma käyttöauto ja harrasteeksi joku vekotin, jolla saa hymyn huulille. Jos päädyn sähkiksen sijaan perusfarkkuun, ei vaihtoehtoja ole montaa.
Hieman on myönnettävä, että ropaamista on tällä hetkellä ehkä liikaakin, yksi noista olisi karsittava sellaiseksi, ettei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Poikien Accordit ja oma harraste riittävät varsin hyvin, sen oman käyttöauton ei välttämättä tarvitsisi olla to do-listalla varustettu, kuten Volvo tällä hetkellä on. Mutta, siihen tarvitaan rahaa, jota ei tällä hetkellä ole. Enkä välttämättä halua työntää rahoja heti johonkin parinkympin Leafiin kun sen kokoon saan.
No, itsehän olen tähän tilanteeseen tarkoituksella downgreidannut, joten voi voi

Autokauppiaan ura näyttää sentään olevan taakse jäänyttä elämää, ei kyllä nyt veri vedä mihinkään säätämiseen yhtään. Ehkä se viime vuoden rypistys oli joutsenlaulu sillä saralla. Ajat muuttuu, kohta saa maksaa ittensä kipeäksi, jos meinaa ajaa jollain muulla kuin vähäpäästöisellä, tai ehkä tässä joku vajaa vuosikymmen on vielä aikaa kikkailla, sitten kaikki muut kuin vihervekottimet ovat nou nou, poppaa, poppaa

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634