läppäri autoon

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

en tiedä oikein miten toi menee mutta meil oli 500W invertteri ja se ei pysynyt päällä ollenkaan, sit koitettiin toista läppäriä niin pysy. sit todettiin että sen virta teho ei riitä, joten täyty ostaa 600w jossa riittää tehot.

ja noissa inverttereissähän jännite pysyy tietysti samana mutta virta kasvaa ja näin ollen myös noi vatit, näin ollen jos vie edes hetkellisesti virtaa 2.5A niin se ei toimi koska se ei pysty sellasta virta määrää antamaan.
BMW 525iA Touring Executive
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tuolta tilasin hinta jotain 60€ en paljon kysellyt ja malli tais olla G-12-300

http://www.coolpowersolutions.fi/Tiedot ... tterit.htm

Oli halvempi kuin toi tampereen malli. Tosin en jaksanut alkaa kyllä halvinta etsimäänkään. Laturi on alueelle 100-240V

Niin P=U*I
9-3.1972
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Ottakaa muuten huomioon sitten invertteriä ostaessa, että jotkut mallit menevät vikasuojatilaan, kun auton käynnistää. Ostettiin kaverille invertteri juuri läppärin autokäyttöä varten. Siinä joutuu aina auton käynnistämisen jälkeen ottamaan läppärin piuhan irti invetteristä ja vasta sitten pistämään invertteri päälle! Eli invertteri ei pysty käynnistymään, jos siellä on kuorma heti kytkettynä.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tomi Liljemark kirjoitti:Ottakaa muuten huomioon sitten invertteriä ostaessa, että jotkut mallit menevät vikasuojatilaan, kun auton käynnistää. Ostettiin kaverille invertteri juuri läppärin autokäyttöä varten. Siinä joutuu aina auton käynnistämisen jälkeen ottamaan läppärin piuhan irti invetteristä ja vasta sitten pistämään invertteri päälle! Eli invertteri ei pysty käynnistymään, jos siellä on kuorma heti kytkettynä.
No mulle ainakin lupasi vaihtamaan toiseen malliin, jos tuo ei riitä.
Mulle tuolla kytkemisjärjestyksellä ei ole väliä kun se kuitenkin tulee lojumaan jalkatilassa silloin kun on käytössä. (OBDII)

Tekniset tiedot:
http://www.coolpowersolutions.fi/Datasivu/NP/GP-300.pdf

Toi 10,5Volttia on muuten sama rajajännite jolla webasto katkaisee lämmityksen ja antaa mun kännykkään textarin "ALARM"
9-3.1972
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

saattaa juu tulla autoa käynnistettäessä aika virta piikkejä että kannattaa irrottaa starttauksen ajaksi!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

mikkoimp kirjoitti:saattaa juu tulla autoa käynnistettäessä aika virta piikkejä että kannattaa irrottaa starttauksen ajaksi!
Ei ainakaan haittaa ole, ja voihan tuohon aina rakentaa kytkimen akun ja invertterin väliin.
9-3.1972
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Ei niinkään suoraan tohon läppärin laittamiseen liity.

Mutta verkkokaupassa näytti olevan "mini-itx" ja "nano-itx" -laitteita. Ainakin joissakin koteloissa oli varmiina 12v poweri. Eikä hinnatkaan pahoja, ja puhutaan koneiden kokoluokasta 6,5*21*25 cm. Voivat olla pienempiäkin, otin tohon vain yhden mitan.

Emolevyissä integroituina tietty liittimet, näyttis, äänikortti... joten pistää jo miettimään josko hankkisi tuommoisen kasan nippeliä :)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Jatkoa edelliseen...

Lainattu verkkokaupan sivulta:

"Mini-ITX kotelo Mini-ITX travla C134 hopeavärinen. 60W + int. 12V DC Board- für VIA Mini-ITX Epia M-Serie- Nur für Slim-CD und HDD2.5" geeignet - 0,8" low profile DIMM erforderlich (55253 optional) - Abmaáe: H/B/T5 x 18 x 25 cmHöhe und Breite entsprechen dereines Autoradios"
Hintaa: n.180€

Ja tietty tarvii sisuskalut.

Mutta sopii siis heittämällä kiinni radiopaikkaan ja poweri 12v!

Kuva
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Ei ne invertterinkä tiedot aina paikkaa pidä.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eiks sen läppärin tilalle vois ajatella PADiä mahtuu näpeesti siihen SCC:n viereen ja on tökköpääte. Näyttää reitin ja paikan (antenni peilintakana siinä sadetunnistimen yläpuolella) puhuu (tosin vielä engelskaa)(Softana TomTom). Soittaa MP3:set ja näyttää videot (Kai noita pitäis katella vaan parkissa). :oops: Ja kaiken huipuksi kertoo koneesta noin 20 eri mittausarvoa OBD väylästä mm. ahtopaineet, ahtoilmanlämmön,veden lämmön, Lambdan arvot ja kaikkea muuta kivaa noin 2,5kertaa sekunnissa. Ja ennenkaikkea ton saa softineen päivineen alle läppärin hinnalla.
Mut jos siihen läppäriin tarvii sähköö autosta niin http://www.partco.fi myy ihan hyviä jänön nostimia 12/17-21V ja hintaa 20-30egee.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

itel oli pda ennen. ja nyt haluan ehdottomasti iso näyttöisen 14":n vehkeen sinne ja ulkoisen kovon jotta musaa mahtuu enemmänkin
BMW 525iA Touring Executive
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mäksä kirjoitti:itel oli pda ennen. ja nyt haluan ehdottomasti iso näyttöisen 14":n vehkeen sinne ja ulkoisen kovon jotta musaa mahtuu enemmänkin
No multa on siirtynyt tuo 15" repsikan paikalta takapenkille tenavien käyttöön ja ei tarvi ihmetellä noita piuha hässäköitä. :)
Ja onhan tossa HP:n Padissa kiinni 120giganen kovo hanskalokeron takana. :) . Eikä näy kuin yksi piuha noin 10cm. :)
Ja ennenkaikkea on tökköpääte ja hienosti käsillä.(vaikka hiukan pieni onkin). :?
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Nul on epia jonka aion laittaa koneeseen, pienempi ku toi ylenpänä oleva, mut kuitenki kivan kokonen, emo vähän ylikämmenen kokonen. Emo jos on prossu, näytönohjain ja äänikortti intergoituna, poweri, kotelo ja 20gt kovalevy makso 100e.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Kurko kirjoitti:
No multa on siirtynyt tuo 15" repsikan paikalta takapenkille tenavien käyttöön ja ei tarvi ihmetellä noita piuha hässäköitä. :)
Ja onhan tossa HP:n Padissa kiinni 120giganen kovo hanskalokeron takana. :) . Eikä näy kuin yksi piuha noin 10cm. :)
Ja ennenkaikkea on tökköpääte ja hienosti käsillä.(vaikka hiukan pieni onkin). :?
itel oli tarkotus laittaa 15,4":n mutta ku ei mahu hanskalokeroon :twisted:
BMW 525iA Touring Executive
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mäksä kirjoitti:[itel oli tarkotus laittaa 15,4":n mutta ku ei mahu hanskalokeroon :twisted:
No lykka til (toivottavasti on edes tökittävä). Muuten ei tee oikei mitään.
Noin niinkuin auto käyttöä ajatellen.
nimimerkillä läppäri penkillä, kojelaudalla ym. puolivuotta vaan siirtyi herraosastolle. :)
Vastaa Viestiin