Syylärin ropelli
Kyllä pitäis "alempaa" alkaa flekti huutamaan. On jotenkin semmoinen kutina, että puoli senttiä normaalista pitäis flektin huutaa. Näin ainakin minun 99:ssä ja veljen OG900:ssa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
käytä kuitenkin johtoja yhessä näät pyöriikö,ettet turhaa vaihda anturia!
mutta todennäköisesti anturi sökö,sillä vm:perusteella sulla on parempi "italialainen"moottori!
vanhemmissa oli paskoja ruotsalaisia "elecroluxeja"jotka pakkas kärvähtään.
mutta todennäköisesti anturi sökö,sillä vm:perusteella sulla on parempi "italialainen"moottori!
vanhemmissa oli paskoja ruotsalaisia "elecroluxeja"jotka pakkas kärvähtään.

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
En ymmärrä yllälainattua, ainahan se pyörii jos puhallin ehjä ja liittimet oikokytkee, silloinkin kun auto ei käy.?tökkää "mora"pystyyn anturi liittimien väliin johtojen ollessa paikallaan, jos klekti pyörii anturi sökö!
en tekis mitään, jos ei kerran punaselle mee. ja jos teet niin hanki ainakin uusi tiivari samalla, minä en saanut haratsuista kunnon sopivaa tuhtia tiivaria, ostin sen siis saabilta. se tiivari meinaan on usein entinen kun avaa ja milläs sitä sit hakee ku saapas on pukilla ja mehut pihalla.
Haratsutermareissa ei ainakaan oo tiivaria mukana, veikkaisin.
vois tehdä vaikka vertailevat testit: kattilassa keittää vettä ja katsoo missä lämpötilassa niiden kontaktit syntyy, meinaan ettei heittäis ehkä käypästä varaosaa pois., ja tulishan tietoo.
sellaisenkin oon nähny, ku ton termarin toinen lattaliitin on syöpyny katki.
senkin pystyi korjaamaan avaamalla eristettä ja työntämällä liittimen syvemmälle.
Voihan lämpötila- anturikin näyttää vähän väärin.
Seuraavan kerran ku epäilyttää, että keittääkö se kone, niin klimpaa koneen kylkeen. Vaikkapa termarikotelon päälle. Vettäkin toki voi käyttää, tai lunta vähän. Jos vesi/sylki kiehuu, silloin se moottorin lämpötila tosiaan lähestyy keittämistä. 100asteessa ei vielä tule konerikkoa, jos ei siitä kovin pitkään jatka lämmittämistä. Jos se flekti ei vielä tossa vaiheessa pyöri, on syytä mitä kiireimmin lähteä ajamaan rauhallisesti maantielle, jotta saa lämmöt putoamaan, tai kytkettävä se flekti manuaalisesti päälle.
Anturin vaihdossa ei todellakaan tule kaikki nesteet pihalle, kunhan vaan tekee homman kylmälle koneelle ja ei avaa sitä paisuntasäiliön korkkia operaation ajaksi. Uusi anturi vaan siihen hollille, ja nopea vaihto. Vähän siitä kerkeää nestettä karkaamaan, mutta ei siitä mitään vedenpaisumusta saa aikaan. Kylmä kone on muutenkin parempi. Yli 55 asteinen vesi nimittäin tekee jo kipeätä käsille, eikä paljoa tarvitse tosta nostaa lämpötilaa, niin tulee jo palovammoja.
Anturin vaihdossa ei todellakaan tule kaikki nesteet pihalle, kunhan vaan tekee homman kylmälle koneelle ja ei avaa sitä paisuntasäiliön korkkia operaation ajaksi. Uusi anturi vaan siihen hollille, ja nopea vaihto. Vähän siitä kerkeää nestettä karkaamaan, mutta ei siitä mitään vedenpaisumusta saa aikaan. Kylmä kone on muutenkin parempi. Yli 55 asteinen vesi nimittäin tekee jo kipeätä käsille, eikä paljoa tarvitse tosta nostaa lämpötilaa, niin tulee jo palovammoja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Menee kutakuinkin näin. Otat vanhan anturin pois, kun moottori on kylmä (ts. termari on kiinni) ja laitat uuden tilalle. Nestettä tulee jäähdyttäjästä ja vaihdon jälkeen lisäät nestettä. Käytä moottori lämpimäksi, ilmaa järjestelmä ja tarvittaessa lisää nestettä. Ja homma oli siinä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001