DPF-poltto ei käynnisty
DPF-poltto ei käynnisty
Mistähän nyt mahtaa kiikastaa. MY2010 Ttid:ssä ei käynnisty DPF-poltto. Oon koittanut ajaa maantietä pidempää pätkää ja välillä pienemmillä vaihteillakin, mutta ei vaan käynnisty. Nyt näyttää jo 100% täyttä eSID2:lla. Pystyykös sillä tekemään pakkopolton ja jos niin miten? Entä onko sivistyneitä veikkauksia / kokemusperäistä tietoa siitä mistä tuo voi johtua että ei ala polttamaan ollenkaan vaikka pönttö on jo täynnä?
Potilas on softattu (220hp/480Nm) ja EGR softattu pois käytöstä. Ei tulpattu. Polttoväli on ollut koko mun omistusajan mielestäni suhteettoman lyhyt, ajosta riippuen 250-350 km.
Potilas on softattu (220hp/480Nm) ja EGR softattu pois käytöstä. Ei tulpattu. Polttoväli on ollut koko mun omistusajan mielestäni suhteettoman lyhyt, ajosta riippuen 250-350 km.
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Käy jonku luona, jolla on joko Tech2 tai OpCom. Niillä voi tehdä pakkopolton.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Ketäs Tampereen seudulla olis sellasia, onko tietoa?
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: DPF-poltto ei käynnisty
eikös sieltä löydy hoodeilta Suokko ja ET-autotech?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Niin taitaa olla, pitää tsekata.
Mutta se pakkopolttohan on vaan ensiapu, joku syyhän tolle on ettei poltto suostu käynnistymään ajaessa vaikka kuinka pitkään päästelee...
Mutta se pakkopolttohan on vaan ensiapu, joku syyhän tolle on ettei poltto suostu käynnistymään ajaessa vaikka kuinka pitkään päästelee...
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Nouseeko lämmöt normaalille tasolle eli lämpömittarin viiva just eikä melkein vaakatasoon?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Oon huomannut että vaatii ainakin 5...10min ajoa lämpimällä koneella niin että kierrokset on yli 2000. Väli vaihtelee jossain 300...400km haarukassa.
Jos se täyttöaste oikeasti nousee normaalia nopeammin niin kannattaa kattoa ettei ole mikään ahtoletku halki, esimerkiksi akun vierestä. eSID:n kanssa kannattaa katsoa myös paine-eroa, saa varmistuksen että on oikeasti menossa tukkoon.
Jos se täyttöaste oikeasti nousee normaalia nopeammin niin kannattaa kattoa ettei ole mikään ahtoletku halki, esimerkiksi akun vierestä. eSID:n kanssa kannattaa katsoa myös paine-eroa, saa varmistuksen että on oikeasti menossa tukkoon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Jaa...
Mulla polttaa maantieajossa vaikka ei kierrokset ei ole yli 2000 rpm. Jos olisi tuon yli, niin ajaisin ylinopeutta. Automaatilla mennään 6-vaihde päällä kierrokset juuri alle 2000 ja nopeus 100 km/h. Talvirajoituksilla 80 km/h kierrokset ei lähelläkään 2000 rpm ja silti polttaa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Kyllä mulla yksiturboinen alkoi polttaa vaikka kaupunkipyörittelyssä. Ei mitään hajua paljonko olo täyttöaste silloin ja monesko polttoyritys.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Mielenkiintoista... voi toki olla että poltto joskus käynnistyisi mutta ei ainakaan 70% täyttöasteella kuten normaalisti. Joskus ajelin kesällä pidemmän jakson peräkärry perässä (<90km/h) jolloin kierrokset maantiellä oli aina alle 2000 ja täyttöaste kasvoi lähelle 100 pinnaa.petrisa kirjoitti: ↑To Kesä 03, 2021 18:57Jaa...
Mulla polttaa maantieajossa vaikka ei kierrokset ei ole yli 2000 rpm. Jos olisi tuon yli, niin ajaisin ylinopeutta. Automaatilla mennään 6-vaihde päällä kierrokset juuri alle 2000 ja nopeus 100 km/h. Talvirajoituksilla 80 km/h kierrokset ei lähelläkään 2000 rpm ja silti polttaa
Työmatkalle osuu motaripätkä jolla poltto yleensä käynnistyy, nopeammin jos ajaa hetken vitosella.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Meillä polttelee miten milloinkin.
Välillä pitää ajaa automaatin manuaalilla 5 vaihteella juurikin nuo yli 2000rpm.
Välillä polttelee pienelläkin maantieajolla oli kierrokset sitten mitä tahansa.
Ja kruununa jos olet kauppaan menossa niin poltto alkaa juuri ennen pysäköintiä oli nopeus tai kierrokset olleet mitä tahansa.
Välillä pitää ajaa automaatin manuaalilla 5 vaihteella juurikin nuo yli 2000rpm.
Välillä polttelee pienelläkin maantieajolla oli kierrokset sitten mitä tahansa.
Ja kruununa jos olet kauppaan menossa niin poltto alkaa juuri ennen pysäköintiä oli nopeus tai kierrokset olleet mitä tahansa.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Mulla on kyllä tähän mennessä käynnistynyt poltto 15 min työmatkallakin vaikka siitä ei oo ku vajaa puolet maantieajoa. Ja on käynnistynyt taajama-ajossakin. Nyt ei vaikka mitä tekis, oon koittanu ajaa maantiellä satasta pienemmällä vaihteella että kierrokset on ollu yli 3000 minuuttitolkulla jne. Ahtoletkun oon tohon vaihtanu viime kesänä silikoniseen ku alkuperäinen meni halki. Esidillä katottuna paine-ero on nyt tosi iso, normaalisti se on ollu 1-2 niin nyt ku antaa kunnolla kaasua, nousee jonneki 13-15 asti...
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Ja mitään vikakoodeja ei ole?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: DPF-poltto ei käynnisty
Sama juttu meillä tuossa cabbessa. Mutta polttoväli on noin 600-700 km.
Jos DPF menee tukkoon, niin ainakin tuossa TiD:ssä SID ilmoittaa "limited performance".
Kannattaa käydä pakkopolttamassa kerran ja seurata sen jälkeen tilannetta. Jos ei polta vieläkään, niin sitten kannattaa tsekata ahtoletku.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007