Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Oot selvästi käsittänyt jotain väärin. Nää patteriautothan on sellasoa että niihin ei voi mitään itse tehdä ja aina pitää mennä marmorille jos valo taulussa vilkahtaa
Millä tekniikalla onnistui johdon juottaminen akkupatteriin? Itse joskus koitin koota markettikennoista akkua porakoneeseen ja ei tuntunut ottavan tina napoihin kiinni millään. Vai oliko tässä kennossa juottamiskelpoiset navat kuten muinoin RC-kisa-autojen akuissa joita tuli itse koottua irtokennoista?
Millä tekniikalla onnistui johdon juottaminen akkupatteriin? Itse joskus koitin koota markettikennoista akkua porakoneeseen ja ei tuntunut ottavan tina napoihin kiinni millään. Vai oliko tässä kennossa juottamiskelpoiset navat kuten muinoin RC-kisa-autojen akuissa joita tuli itse koottua irtokennoista?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Akkutalosta sain mukaan pätkän tinaa joka kuulemma tarttuu vaikka ruosteeseen ja sulamispiste on matalampi mitä perinteisissä tinoissa. Rulla maksaa kuulemma kuutisen sataa euroa. Hyvin tuntui tarttuvan.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Alkuviikosta kiikutti kuriiri ovelle puuhapaketin:
Elikkä takajarrujen vuoro tällä kertaa vaihtua ja tänään kilometrilukemalla 195285km tuumasta toimeen. Eipä tuosta sen enempää kerrottavaa jäänyt, ruosteessa luonnollisesti joka paikka ja paikoillaan olleet levyt olivat kuluneet niin että reunassa tuntui ihan selkeä pykälä. Sisemmät jarrupalat molemmin puolin oli aivan jumissa, vasaran kanssa sai irrottaa. Sähköisen käsijarrun ajoin sisään 9V patterilla, ei tarvinnut kalibrointia tai muutakaan. Pitemmittä puheitta kuvakavalkadin pariin.
Elikkä takajarrujen vuoro tällä kertaa vaihtua ja tänään kilometrilukemalla 195285km tuumasta toimeen. Eipä tuosta sen enempää kerrottavaa jäänyt, ruosteessa luonnollisesti joka paikka ja paikoillaan olleet levyt olivat kuluneet niin että reunassa tuntui ihan selkeä pykälä. Sisemmät jarrupalat molemmin puolin oli aivan jumissa, vasaran kanssa sai irrottaa. Sähköisen käsijarrun ajoin sisään 9V patterilla, ei tarvinnut kalibrointia tai muutakaan. Pitemmittä puheitta kuvakavalkadin pariin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Rakas päiväkirja, autoilu on hieman meidän perheessä vastustanut viime aikoina joten laitetaanpa vähän päivämääriä ylös...
7.5.2021: Piti valita Kuusamoon lähtiessä kulkupeliksi pihasta Saab koska siellä oli satanut lunta ja Volvossa oli jo kesärenkaat alla. Taivalkoskella pysähtyessä Saab kävikin enää kolmella sylinterillä mutta urheasti Saab vei perille Kuusamoon ja toi vielä takaisin Ouluunkin noilla kolmella vielä toimivalla sylinterillä. Oulussa puristuspaineiden ja ohivuotomittausten perusteella oli selvää että kakkossylinteristä vuotaa reippaanlaisesti pakosarjaan. Kuutioin että mitä tuon kanssa tekisi ja tulin siihen tulokseen että jos tuon korjaamolle kiikuttaa niin kulut taitaa ylittää auton arvon joten Elringin yläpään tiivistesarja Autodocilta tilaukseen ja "uusi" Aero kansi löytyi Kangasalan suunnalta, kiitosta vaan vesa67. Kansihan saapui käytännössä jo seuraavana päivänä, kiikutin sen samoin tein Oulun Moottorikoneistamolle uusien venttiilivarrensuojakumien kanssa että laittavat asennuskuntoon.
20.5.2021: Oli tarkoitus ajella päiväseltään käymään Kuusamossa vaan matkanteko jäi kesken muutama kilometri Kiimingistä Kuusamon suuntaan kun Volvosta tyhjeni kuskinpuolen eturengas. Katosta "On Call" nappi pohjaan ja yhteys Volvo On Call tiepalveluun. Sieltä järjestyi paikalle hinuri sekä Hertziltä vuokra-auto tilalle. Aivan loistavaa palvelua.
22.5.2021: Volvossa uudet kumit etuakselilla. Lainassa olleen Volvo V60 B3 palautus ja oma auto taas tilalle.
27.5.2021: Sain Saabin kannen kunnostettuna Oulun Moottorikoneistamolta. Tasopinnan oikaisu sekä pakoventtiilien ja seetien koneistus. Lisäksi poistivat vanhat pakosarjan pinnapultit.
28.5.2021: Volvo heitti hanskat tiskiin kotitiellä; hybridijärjestelmän toimintahäiriö, kuolla kiireellisesti.
Katosta jälleen "On Call" nappi pohjaan ja jälleen hinuri paikalle, itse pääsin hinurin kyydissä Wetterille jonne Hertz ystävällisesti oli jo ehtinyt toimittaa tuon saman Volvo V60 B3 mikä minulla oli jo aikaisemmin viikolla. Olivat pesseet välissä. Jälleen kerran, aivan loistavaa palvelua Volvo On Call suunnalta...
Pikkasen toi painetta laittaa Saabbi kuntoon joten perjantai illan aikana sain purettua ja lauantain aikana kasattua ja kyllä siitä taas toimiva tuli, remontin tiimoilta randomi kuvia tuolla: https://photos.app.goo.gl/b8Tvekm3thzfArss9
2.6.2021: Hertzin Volvo piti palauttaa mutta sain Wetteriltä Volvo V40 tilalle, kertoivat että minun Volvo olisi ohjelmassa perjantaina 4.6.
4.6.2021: Ei riemulla rajaa kun omalla Volvolla ajaa... ilmastoinnin kompurahan siitä oli jälleen mennyt mutta nyt vaihto on tehty ns. uudella tavalla jossa järjestelmä huuhdellaan jne. Jännä nähdä joko vihdoin kestäisi!
Loppuun vielä Wetterille erityismaininta palvelusta, 5/5!
7.5.2021: Piti valita Kuusamoon lähtiessä kulkupeliksi pihasta Saab koska siellä oli satanut lunta ja Volvossa oli jo kesärenkaat alla. Taivalkoskella pysähtyessä Saab kävikin enää kolmella sylinterillä mutta urheasti Saab vei perille Kuusamoon ja toi vielä takaisin Ouluunkin noilla kolmella vielä toimivalla sylinterillä. Oulussa puristuspaineiden ja ohivuotomittausten perusteella oli selvää että kakkossylinteristä vuotaa reippaanlaisesti pakosarjaan. Kuutioin että mitä tuon kanssa tekisi ja tulin siihen tulokseen että jos tuon korjaamolle kiikuttaa niin kulut taitaa ylittää auton arvon joten Elringin yläpään tiivistesarja Autodocilta tilaukseen ja "uusi" Aero kansi löytyi Kangasalan suunnalta, kiitosta vaan vesa67. Kansihan saapui käytännössä jo seuraavana päivänä, kiikutin sen samoin tein Oulun Moottorikoneistamolle uusien venttiilivarrensuojakumien kanssa että laittavat asennuskuntoon.
20.5.2021: Oli tarkoitus ajella päiväseltään käymään Kuusamossa vaan matkanteko jäi kesken muutama kilometri Kiimingistä Kuusamon suuntaan kun Volvosta tyhjeni kuskinpuolen eturengas. Katosta "On Call" nappi pohjaan ja yhteys Volvo On Call tiepalveluun. Sieltä järjestyi paikalle hinuri sekä Hertziltä vuokra-auto tilalle. Aivan loistavaa palvelua.
22.5.2021: Volvossa uudet kumit etuakselilla. Lainassa olleen Volvo V60 B3 palautus ja oma auto taas tilalle.
27.5.2021: Sain Saabin kannen kunnostettuna Oulun Moottorikoneistamolta. Tasopinnan oikaisu sekä pakoventtiilien ja seetien koneistus. Lisäksi poistivat vanhat pakosarjan pinnapultit.
28.5.2021: Volvo heitti hanskat tiskiin kotitiellä; hybridijärjestelmän toimintahäiriö, kuolla kiireellisesti.
Katosta jälleen "On Call" nappi pohjaan ja jälleen hinuri paikalle, itse pääsin hinurin kyydissä Wetterille jonne Hertz ystävällisesti oli jo ehtinyt toimittaa tuon saman Volvo V60 B3 mikä minulla oli jo aikaisemmin viikolla. Olivat pesseet välissä. Jälleen kerran, aivan loistavaa palvelua Volvo On Call suunnalta...
Pikkasen toi painetta laittaa Saabbi kuntoon joten perjantai illan aikana sain purettua ja lauantain aikana kasattua ja kyllä siitä taas toimiva tuli, remontin tiimoilta randomi kuvia tuolla: https://photos.app.goo.gl/b8Tvekm3thzfArss9
2.6.2021: Hertzin Volvo piti palauttaa mutta sain Wetteriltä Volvo V40 tilalle, kertoivat että minun Volvo olisi ohjelmassa perjantaina 4.6.
4.6.2021: Ei riemulla rajaa kun omalla Volvolla ajaa... ilmastoinnin kompurahan siitä oli jälleen mennyt mutta nyt vaihto on tehty ns. uudella tavalla jossa järjestelmä huuhdellaan jne. Jännä nähdä joko vihdoin kestäisi!
Loppuun vielä Wetterille erityismaininta palvelusta, 5/5!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kylläpä pistää joka suunnalla vastaan. Itse kiroillut kun tuntuu että täälläkin on kaikki koneet levällään. Mutta kun tämä ei koske autoja vaan robottiruohonleikkuria ja moottorisahaa, minkä lisäksi moottoripyörä edelleen talven jäljiltä työn alla, niin onhan mun tilanne kuitenkin kivampi kuin yllä selostettu.
Toi kompura meni ilmeisesti edelleen takuuseen?
Toi kompura meni ilmeisesti edelleen takuuseen?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kyllä, kompurasta ei tarvinnut maksaa. Kuivain ja huuhtelu jäi itselle maksettavaksi.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Rohkenen olla eri mieltä AZP kanssa. Kun asiat lähtökohtaisesti menee päin h*lvettiä niin yhtään paremmin ne eivät sen jälkeen voi mennä.
Ja olen samaa mieltä siitä, että aina pitäis olla joku turbo kolkki/Femma pihassa, joka sitten on niihin kiireisiin lähtöihin, jos nykytekniikka pettää.
Ja olen samaa mieltä siitä, että aina pitäis olla joku turbo kolkki/Femma pihassa, joka sitten on niihin kiireisiin lähtöihin, jos nykytekniikka pettää.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jos oikeesti haluatte luotettavan pelin ku plugari porsii ja Saappi ei tietenkään lähe käyntiin, niin joku 2000 luvunnranskis vie perille. Voi olla, että vikavalo palaa, mutta aina pääsee perille.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Pöh. Paitsi että 40tkm Rellismiä takana ja ikinä ei ole jäänyt käynnistymättä. Ja öljynkulutus ollut ihan minimaalista vrt jotku VAG tekeleet.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Olihan mulla turbo kolkki pihassa mutta kun siitä oli kansi porsinu jo aiemmin. Montakohan niitä pitäisi olla?Cona kirjoitti: ↑Pe Kesä 04, 2021 21:17Rohkenen olla eri mieltä AZP kanssa. Kun asiat lähtökohtaisesti menee päin h*lvettiä niin yhtään paremmin ne eivät sen jälkeen voi mennä.
Ja olen samaa mieltä siitä, että aina pitäis olla joku turbo kolkki/Femma pihassa, joka sitten on niihin kiireisiin lähtöihin, jos nykytekniikka pettää.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Onneks sait on call:n huollettuu aiemmin
Ja ihan et päässyt juhannukseen saakka kompuralla, toivottavasti nyt pelittäisi pidempään..
Ja ihan et päässyt juhannukseen saakka kompuralla, toivottavasti nyt pelittäisi pidempään..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Diesel-Saabilla pärjääjmaatta kirjoitti: ↑La Kesä 05, 2021 05:35Olihan mulla turbo kolkki pihassa mutta kun siitä oli kansi porsinu jo aiemmin. Montakohan niitä pitäisi olla?Cona kirjoitti: ↑Pe Kesä 04, 2021 21:17Rohkenen olla eri mieltä AZP kanssa. Kun asiat lähtökohtaisesti menee päin h*lvettiä niin yhtään paremmin ne eivät sen jälkeen voi mennä.
Ja olen samaa mieltä siitä, että aina pitäis olla joku turbo kolkki/Femma pihassa, joka sitten on niihin kiireisiin lähtöihin, jos nykytekniikka pettää.
Se on suht pomminvarma laitos
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Niistä porsii jakopää.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Höpöä, jos vaan vaihtaa hilut 100 tkm välein.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mun ex MY07 1.9 TiDS porsi jakopää 3v/70tkm huollosta jossa vaihdettiin rullista lähtien kaikki. Onneksi olin ehtinyt vaihtaa sen jo Volvoon. Että kuinka höpöä...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00