Hei,
Päätin laittaa vähän yleisemmälle palstalle jotta saisi laajemman mielipidepohjan. Homman nimi on se että huollossa minun femma sai sisään Dexcool Long Life (kuulemma oranssia) litkua, kun aina käytin vain tätä G11:stä (juu, ostin aina ihan että lukee VAG:in standardi, G11, jotta varmasti on sitä luokiteltua oikeilla herkuilla olevaa perus silikaattipitoista monoetyleeniglykolia). Nyt huollossa mekaaniikko laski pois litkut, ja tilalle varmalla kädellä Dexcoolia. Googletin hieman asiaa näin jälkikäteen, ja huomasin että on ollut ymmärtääkseni kunnollinen halo Dexcooling ja moottorivikojen suhteen. "Dexcool problems" sanoilla löytää paljon kaikenlaista.
Noh noh, mitä sitten kanattaa tehdä. Sormet ristiin ja kovaa ajoa (auto on tosiaa noin 300tkm G11:llä liikkunut), vai tämä Dexcooli ulos ja tilalle..Mitä tilalle jos vaihtaa? G11 takas huuhteluiden kera, vaiko pysyä G12:ssa? Vaiko vaihtaa G13, G13+ tms.?
Itse henkilökohtaisesti pidän VAG:in lähestymistavasta että asiat on standardisoitu ja lajiteltu edes jonkinmoisen logiikan mukaan.
Onko kokemuksia Dexcool Longlifeen liittyen?
Dexcool Longlife (G12?)
Dexcool Longlife (G12?)
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Dexcool Longlife (G12?)
Ainakin 2002 ja 2003 OG-kolkeissa on ollut punainen G12 neste, eikös tuo G12 tullut jo 90-luvulla? Molemmat etyleeniglykolia, mutta erilaisella lisäaineistuksella.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2