
Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Toi hopeanharmaa on tosi syvältä korjausmaalata. Mulla oli aikanaan jenkkituonti HOT Aero, jossa oli maalattu kyljet tohon pokkaukseen asti. Ihan siisti se oli, mutta eron kyllä huomasi tietyssä valossa.  
			
			
									
									
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07,  ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
						Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Tämä on kyllä huomattu...Varsinkin kun ei tilat ole kunnossa niin tästähän sen jäljen näkee
 Toisaalta maalipinta niin huonossa kunnossa muutenkin että ei ihan hirveästi syö, ylimaalaushan se houkuttais
 Toisaalta maalipinta niin huonossa kunnossa muutenkin että ei ihan hirveästi syö, ylimaalaushan se houkuttais  
Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Ohjelmanumero miksi auton äänet ovet nousseet päivä päivältä korkeammiksi...Kuva selittänee kaiken.

DP:n joustopala anto periks syystä x Noo 3" DP on ollut harkinnassa muutenkin, joten eiköhän tämäkin ole vain merkki...
 Noo 3" DP on ollut harkinnassa muutenkin, joten eiköhän tämäkin ole vain merkki...
Samalla vaihdoin öljyt, säädin käsijarrun pitämään taas vaihteeksi sekä poistin tavaraa takakaarilta takapuskurin kohdalta, kun nuo kesänakit tuppaavat lastin kanssa ottamaan kiinni. Hyvin kätevää tehdä kaikki nosturin kanssa, täytyneepi käydä useammin
			
			
									
									
						
DP:n joustopala anto periks syystä x
 Noo 3" DP on ollut harkinnassa muutenkin, joten eiköhän tämäkin ole vain merkki...
 Noo 3" DP on ollut harkinnassa muutenkin, joten eiköhän tämäkin ole vain merkki...Samalla vaihdoin öljyt, säädin käsijarrun pitämään taas vaihteeksi sekä poistin tavaraa takakaarilta takapuskurin kohdalta, kun nuo kesänakit tuppaavat lastin kanssa ottamaan kiinni. Hyvin kätevää tehdä kaikki nosturin kanssa, täytyneepi käydä useammin

Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Tänään pestiin ja vahattiin auto erään saabistikaverin kanssa...Olihan se pakko pari yhteiskuvaa ottaa   
 


			
			
									
									
						 
 

Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Hieno ruåtsalaiskolmikko: hopeanuoli, sitten kaksikko, eikun kolmikko   
 
Tyylikäs ja sulavalinjainen 5-ovinen hopeanuoli. Sitten piti saada hiukan tilaa niin nikkaroitiin semmoinen Spårttinen Combi. Kolmantena rivissä aito Swe-lååta
			
			
									
									
						 
 Tyylikäs ja sulavalinjainen 5-ovinen hopeanuoli. Sitten piti saada hiukan tilaa niin nikkaroitiin semmoinen Spårttinen Combi. Kolmantena rivissä aito Swe-lååta

Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Volvoa en edes huomannut kun jälkikäteen
 Sattumaa pakko olla
 Sattumaa pakko olla  
Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Eilen pamahti yksi ahtoletkuista vedossa, ja tänään koitin saada irti että saisi mittoja otettua, mutta näytti siltä että ei sais ilman että purkaa etuosaa irti joten....

Tilattiin sitten do88:lta uudet välijäähyt letkuineen päivineen, kun tuo nyt oli suunnitelmissa muutenkin, sitä odotellessa
			
			
									
									
						
Tilattiin sitten do88:lta uudet välijäähyt letkuineen päivineen, kun tuo nyt oli suunnitelmissa muutenkin, sitä odotellessa

Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Vihdoin löytyi aikaa muuton jälkeen laittaa jäähyä paikalle   
 


Nätisti istui do88:n jäähy ja letkut paikalleen, kauheasti ei tarvinnu tapella, kerrankin näin
			
			
									
									
						 
 

Nätisti istui do88:n jäähy ja letkut paikalleen, kauheasti ei tarvinnu tapella, kerrankin näin

Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Tänään taas tapahtui, sillä pamppu loihti 3" DP:n kolkkiin.




Jälkeen ei voi olla muuta kun todella tyytyväinen, isot kiitokset tekijälle vaikka ei täällä kuulemma enään pyöri kauheasti 
 
Nappe viilaa softan kuntoon kuun lopulla, sitten on koneen puoli kunnossa tehon puolelta
			
			
									
									
						



Jälkeen ei voi olla muuta kun todella tyytyväinen, isot kiitokset tekijälle vaikka ei täällä kuulemma enään pyöri kauheasti
 
 Nappe viilaa softan kuntoon kuun lopulla, sitten on koneen puoli kunnossa tehon puolelta

Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Hyvännäköstä työtä  onko heittää suurpiirteisiä kustannuksia hommasta? Täytys itelläkin teetättää downpipe, jos ei ns."järkihintaan" löydy niin väkertää sitten itse
 onko heittää suurpiirteisiä kustannuksia hommasta? Täytys itelläkin teetättää downpipe, jos ei ns."järkihintaan" löydy niin väkertää sitten itse 
			
			
									
									 onko heittää suurpiirteisiä kustannuksia hommasta? Täytys itelläkin teetättää downpipe, jos ei ns."järkihintaan" löydy niin väkertää sitten itse
 onko heittää suurpiirteisiä kustannuksia hommasta? Täytys itelläkin teetättää downpipe, jos ei ns."järkihintaan" löydy niin väkertää sitten itse 
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
						Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Auto softattu, ja kaikki toimii niinkun pitää   Ahdot menee sinne minne pitää, seossuhteet näyttävät hyvältä, eli softasessio meni kaiken puolin hyvin, isot kiitokset Napelle taas jälleen
 Ahdot menee sinne minne pitää, seossuhteet näyttävät hyvältä, eli softasessio meni kaiken puolin hyvin, isot kiitokset Napelle taas jälleen   
 
Seuraavaksi ohjelmassa jarrut, sitten saa auto levätä taas kaikelta tekemiseltä, kunnes saan alustaan kerättyä tarpeelliset rahat. Ellei sitä välissä innostu jotain mallia venttiilikopan tiivistettä vaihtamaan kun vähän öljyä pukkaa läpi
			
			
									
									
						 Ahdot menee sinne minne pitää, seossuhteet näyttävät hyvältä, eli softasessio meni kaiken puolin hyvin, isot kiitokset Napelle taas jälleen
 Ahdot menee sinne minne pitää, seossuhteet näyttävät hyvältä, eli softasessio meni kaiken puolin hyvin, isot kiitokset Napelle taas jälleen   
 Seuraavaksi ohjelmassa jarrut, sitten saa auto levätä taas kaikelta tekemiseltä, kunnes saan alustaan kerättyä tarpeelliset rahat. Ellei sitä välissä innostu jotain mallia venttiilikopan tiivistettä vaihtamaan kun vähän öljyä pukkaa läpi

Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Auto rullaa, syksy tulee ja hirveästi ei ole tehtyä tullut. Tänään sitten kun vaihdoin öljyt ja raitisilmasuodattimen, päätin pyyhkijöiden varret maalata uudestaan kun olivat silmää syöneet jo pitkään ja olivat irrallaan jo valmiiksi.
Ennen:

Jälkeen:

Samalla reissulla laittelin Defan johdon takasin paikoilleen kun se oli vanhassa kromimaskissa kiinni, nyt siirsin sen sumuvalon viereen, tottakai uuden maalipinnan kera kun oli jo mattamustat korkattuna 
 

			
			
									
									
						Ennen:

Jälkeen:

Samalla reissulla laittelin Defan johdon takasin paikoilleen kun se oli vanhassa kromimaskissa kiinni, nyt siirsin sen sumuvalon viereen, tottakai uuden maalipinnan kera kun oli jo mattamustat korkattuna
 
 
Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Eilen täytettiin vuosia taas, samalla kilahti kolkin ostopäivästä kaksi vuotta   Tuntuu että hirveästi on tehty, mutta silti ei tarpeeksi, tai noh, paljon saa tehä että tulis omasta mielestä hyvä...Mutta kaikki ajallaan.
 Tuntuu että hirveästi on tehty, mutta silti ei tarpeeksi, tai noh, paljon saa tehä että tulis omasta mielestä hyvä...Mutta kaikki ajallaan.
Lähiaikojen hommiin kuuluu tuulilasin vaihto (taas) ja leimalle vienti...Sen jälkeen jos vihdoin pääsis ne jarrut laittamaan, sitten alusta. Sen jälkeen voin sitten ruveta keskittymään ulkopuolisiin seikkoihin enemmän, onhan nuo takakaaret järkyn näköset oman maalauksen jäljiltä....
			
			
									
									
						 Tuntuu että hirveästi on tehty, mutta silti ei tarpeeksi, tai noh, paljon saa tehä että tulis omasta mielestä hyvä...Mutta kaikki ajallaan.
 Tuntuu että hirveästi on tehty, mutta silti ei tarpeeksi, tai noh, paljon saa tehä että tulis omasta mielestä hyvä...Mutta kaikki ajallaan.Lähiaikojen hommiin kuuluu tuulilasin vaihto (taas) ja leimalle vienti...Sen jälkeen jos vihdoin pääsis ne jarrut laittamaan, sitten alusta. Sen jälkeen voin sitten ruveta keskittymään ulkopuolisiin seikkoihin enemmän, onhan nuo takakaaret järkyn näköset oman maalauksen jäljiltä....
Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Aikasemmin mainittuihin lähiaikojen hommin lisättiin vesiletkujen vaihto mikä suoritettiin tänään...Ylempi letku alko vuotamaan, ja lopulta anto periks kokonaan, onneksi talliin asti pääs. Samaan syssyyn vaihoin alemman vesiletkun kun semmonen oli do88:lta varastossa, ihan ajan kysymyshän se oli millon saa vaihdella joten hyvä että tuli tehtyä, ja onpa uudet nesteet talvea vasten.
Ensi viikolla uutta lasia, siitä seuraavalla viikolla leimalle, pidellään sormia ristissä että kaikki menee niinkun pitäis
			
			
									
									
						Ensi viikolla uutta lasia, siitä seuraavalla viikolla leimalle, pidellään sormia ristissä että kaikki menee niinkun pitäis

Re: Ensimmäinen auto. Ensimmäinen Saab. OG 9-3 T5
Perjantaina tuli tuoretta tuulilasia, tällä kertaa isoimmaks ongelmaks koitui pajan maksupääte, eli kaikki meni niinkun pitää. Viikonloppuna talvinakit alle, ja onhan se myönnettävä että nuo 15" näyttää aika tyhmältä omaan silmään noitten 17" kesävanteiden jälkeen...Kai se on ostoslistalle lisättävä vähintään ne 16" talvinakit, samallahan sais jarrulevyt vaihettua isommiks...Täytynee harkita  
			
			
									
									
						

