satku kuntoon

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ana67
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: La Helmi 26, 2005 11:14
Paikkakunta: Puolanka

satku kuntoon

Viesti Kirjoittaja ana67 »

On ollu satkussa ostosta asti käyntiongelmia. Ensin katsastukseen säädetty laiha seos vei edellisen omistajan mukaan vedot. Ok ei muuta kun rikkaammalle. No sitten "tukehtuu" nopealla kaasun painolla eikä käy muutenkaan kunnolla. --> uudet osat kaasariin ja kunnollinen puhdistus, by-bassin pieni kalvo jäi muuten rikkonaiseksi ( se ympyrän muotoinen missä on sihti keskellä ), tulpat (densonit), --> ei mitään apua.

Kaasarin osat oli muutenkin kunnossa kalvoa myöten, vaihdoin kuitenkin ja säädin neulan perusarvoihin. --> vikaa etsimään. -- :idea: virranjakajan alipainesäädin ei reakoinut mitenkään. Siinä siis vika? Mutta taasko tilaamaan uusia osia Motonetistä? Ei. Pihallahan on Audi 80 1,8 kaasarivehje. Siitä alipainesäädin ja virranjakajankansi (entisessä ehkä hiushalkeamia) , täysin (melkein) samanlaiset kuin Saabissa.

Ei muuta kun Saab lämppäriin ja parin tunnin päästä kokeilemaa 8) Saa nähdä.

Raportoin sitten lisää...
Saab-900Gl-1983-3d
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

jakajan kansi tuskin sopii luulisin ja alipaine kellossa on numerosarja jota voi verrata alkuperäiseen että onko samanmoinen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
ana67
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: La Helmi 26, 2005 11:14
Paikkakunta: Puolanka

jakaja

Viesti Kirjoittaja ana67 »

Kansi kyllä sopii. Ainoa ero on kannen ulkopuolisissa liittimissä. Audissa on urostapit ja saabin on sellaiset sivusta ottavat. Mutta johtimethan käy kumpaankin.
Saab-900Gl-1983-3d
Vastaa Viestiin