NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Saisiko tuon B Inkun vähän järkevämmällä rahoituksella, jos marssisi pankkiin ja ottaisi lainan sieltä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Tossa joku viikko sitten kun näin aika hyvännäkösen Inkun parkissa, niin pohdein että oliko tän ketjun sankari jo hävitetty jonnekin vai miksi ketju on ollu niin hiljaa. Toinen vaihtoehto oli että auto on jatkanut menoa huolettomana, ja ilmeisesti silleen tylsää on ollutkin, kun DSG:tä jo katsellaan
Mä en sanois että DSG on varmaan hyvä, koska niitä on niin paljon liikenteessä. Jotkut tyyppiviat kun porsii usein vasta siellä toisella tai kolmannella omistajalla, eli jossain 3+ vuoden ja 100+ tkm jälkeen, niin sitä ei uuden auton ostaja pääse kovin usein kokemaan. Tällöin sen vaikutus ostopäätökseen niillä, jotka uusia ostavat, jää aika maltilliseksi, minkä perästä vikojen vaikutus uusien autojen myyntiin ja siten autokantaan jää myös maltilliseksi. Sitten kun saman tuotenimen DSG alla on myyty myös kestäviä laitteita, niin se sotkee pakkaa entisestään. Uuden auton ostajalla on kuitenkin takuu turvanaan ja aika moni asia vaikuttaa ostopäätökseen. Ja pakko myöntää että ilman noita voimalinjan tyyppivikojen huomiointia VAG on onnistunut ilmeisen hyvin tekemään hyviä ja houkuttelevia autoja, noin niinkuin ensiostajam näkökulmasta.
Ja paljonhan noita toki on kestänytkin. Mutta jos failure rate on vaikka 30 % laitteista ennen 250 tkm ajomäärää, niin tuntuu se paljolta. Helposti unohtuu että kuitenkin tässäkin kubitteellisessa esimerkissä 70 % eli vahva enemmistö on mennyt ongelmitta.
Mulla ei ole kauheasti tuttuja joilla olisi DSG, mutta TSI-ongelmista on tuttavapiirissa jonkunkin verran kokemusta ja ainoat ongelmattomat siellä on olleet just niitä muutaman vuoden vanhoja alle 100 tkm ajettuja. Näistä enemmän tuolla krematoriokeskustelussa: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=155660
Mä en ihan ymmärrä tuota tuontiautojen vierastamista. Se että kärry on kuskattu muualta ei tarkoita ettei se ole siellä kellekään kelvannut. Ei niitä ole ensin paikallisesti tarjottu ja sitten siirretty vientimarkkinoille kysynnän puutteessa. Suomalaiset ostajat bongaa autot sieltä samaan tapaan kuin paikalliset. Eri markkinoilla on omat vinoumansa, joita käytettyjen vienti/tuonti sitten tasaa. Meillä Suomessa se on esim. autokantaan nähden alhainen uusien myynti, jota paikataan sitten tuoreehkojen käytettyjen tuonnilla. Esmes Ruotsissa ja Hollannissa se voi olla ollut meitä aikaisemmat rahalliset houkuttimet lataushybridien hankkimiseen, minkä vuoksi siellä voi olla ylitarjontaa käytetyistä töpseliautoista.
Saksassa kyse on autojen arvon nopeasta putoamisesta suhteessa Suomeen, mille on taas omat syynsä. Kolme autoa Saksasta itse tuoneena ja nykyisen Ruotsi-töpselikärsän Sakan tuomana hankkineena en ole löytänyt noista autoista mitään sellaista mistä olisin voinut todeta että köyhää suomalaista kusetettiin. Ei kai se auton vika ollut, että vaikkapa 15 vuotta sitten ekaa autoa tuodessani yhdeksänvuotias vähän ajettu Mersu oli Saksassa kuuden tonnin katiska, kun suomalainen arvotti sen 15 tonnin premiumiksi.
Mä en sanois että DSG on varmaan hyvä, koska niitä on niin paljon liikenteessä. Jotkut tyyppiviat kun porsii usein vasta siellä toisella tai kolmannella omistajalla, eli jossain 3+ vuoden ja 100+ tkm jälkeen, niin sitä ei uuden auton ostaja pääse kovin usein kokemaan. Tällöin sen vaikutus ostopäätökseen niillä, jotka uusia ostavat, jää aika maltilliseksi, minkä perästä vikojen vaikutus uusien autojen myyntiin ja siten autokantaan jää myös maltilliseksi. Sitten kun saman tuotenimen DSG alla on myyty myös kestäviä laitteita, niin se sotkee pakkaa entisestään. Uuden auton ostajalla on kuitenkin takuu turvanaan ja aika moni asia vaikuttaa ostopäätökseen. Ja pakko myöntää että ilman noita voimalinjan tyyppivikojen huomiointia VAG on onnistunut ilmeisen hyvin tekemään hyviä ja houkuttelevia autoja, noin niinkuin ensiostajam näkökulmasta.
Ja paljonhan noita toki on kestänytkin. Mutta jos failure rate on vaikka 30 % laitteista ennen 250 tkm ajomäärää, niin tuntuu se paljolta. Helposti unohtuu että kuitenkin tässäkin kubitteellisessa esimerkissä 70 % eli vahva enemmistö on mennyt ongelmitta.
Mulla ei ole kauheasti tuttuja joilla olisi DSG, mutta TSI-ongelmista on tuttavapiirissa jonkunkin verran kokemusta ja ainoat ongelmattomat siellä on olleet just niitä muutaman vuoden vanhoja alle 100 tkm ajettuja. Näistä enemmän tuolla krematoriokeskustelussa: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=155660
Mä en ihan ymmärrä tuota tuontiautojen vierastamista. Se että kärry on kuskattu muualta ei tarkoita ettei se ole siellä kellekään kelvannut. Ei niitä ole ensin paikallisesti tarjottu ja sitten siirretty vientimarkkinoille kysynnän puutteessa. Suomalaiset ostajat bongaa autot sieltä samaan tapaan kuin paikalliset. Eri markkinoilla on omat vinoumansa, joita käytettyjen vienti/tuonti sitten tasaa. Meillä Suomessa se on esim. autokantaan nähden alhainen uusien myynti, jota paikataan sitten tuoreehkojen käytettyjen tuonnilla. Esmes Ruotsissa ja Hollannissa se voi olla ollut meitä aikaisemmat rahalliset houkuttimet lataushybridien hankkimiseen, minkä vuoksi siellä voi olla ylitarjontaa käytetyistä töpseliautoista.
Saksassa kyse on autojen arvon nopeasta putoamisesta suhteessa Suomeen, mille on taas omat syynsä. Kolme autoa Saksasta itse tuoneena ja nykyisen Ruotsi-töpselikärsän Sakan tuomana hankkineena en ole löytänyt noista autoista mitään sellaista mistä olisin voinut todeta että köyhää suomalaista kusetettiin. Ei kai se auton vika ollut, että vaikkapa 15 vuotta sitten ekaa autoa tuodessani yhdeksänvuotias vähän ajettu Mersu oli Saksassa kuuden tonnin katiska, kun suomalainen arvotti sen 15 tonnin premiumiksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Uusimmassa Moottorissa ihan hyvää juttua DSG:stä: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/dsg ... in-toiset/
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
^^^^Eli huohotus on "ok" mut muuten olis tupla-egr ja porsiva hihnajakopää Hmm...
^^^Sais jos olis vakuuksia vapaana. Vakuudettomat luotot on kans noita 8% plus käsittelymaksu. Niin kova autokuume ei oo, et varaisin aikaa tän takia neuvotteluun
^^Mulle jäi traumat siitä vuosituhannen vaihteen villistä ajasta, kun niitä "190 tkm ajettuja" oli markkinat täynnä Mut siitä huolimatta ainoa auto jolle en mitään tehny, eli Daffi S40 2.0T, oli Ruotsista tuotu ja tietty nyt tää SC on kans. Mut kyl se (muutamaa tonnia kalliimpien) tuontiautojen hylkiminen on varmaan vaan merkki jääräpäisyydestä.
^Tuo lehtijuttu tuli luettua lehden ilmestyttyä ja se oli yks syy näiden katteluun, kun DSG:n hinta-arviot yllätti mut. Kun ei ne ollukkaa automaattisesti viiden tonnin remontteja. Mut tossahan moottorina on jumal-1.9.
^^^Sais jos olis vakuuksia vapaana. Vakuudettomat luotot on kans noita 8% plus käsittelymaksu. Niin kova autokuume ei oo, et varaisin aikaa tän takia neuvotteluun
^^Mulle jäi traumat siitä vuosituhannen vaihteen villistä ajasta, kun niitä "190 tkm ajettuja" oli markkinat täynnä Mut siitä huolimatta ainoa auto jolle en mitään tehny, eli Daffi S40 2.0T, oli Ruotsista tuotu ja tietty nyt tää SC on kans. Mut kyl se (muutamaa tonnia kalliimpien) tuontiautojen hylkiminen on varmaan vaan merkki jääräpäisyydestä.
^Tuo lehtijuttu tuli luettua lehden ilmestyttyä ja se oli yks syy näiden katteluun, kun DSG:n hinta-arviot yllätti mut. Kun ei ne ollukkaa automaattisesti viiden tonnin remontteja. Mut tossahan moottorina on jumal-1.9.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
AZP:n linkin takaa kopsattu:
Rupes tähän aikaan vuorokaudesta niin paljo hymyilyttään, et taidanki ottaa järjen käteen ton Golfin kans, mutta alan kuitenki ns. takki auki tinkimään. Saihan Levorannan sivutoimipisteestäki, Auto-Iirolta, romua romun hinnalla, niin miksei pääkallopaikaltaki vois saada? Ja johan toi on Levorannalla huoltokirjasta päätellen ainaki helmikuusta odottanu ostajaa... Dieselin epämuodikkuus voi edesauttaa kauppaa. Tai sitten ei, jo mainitun Volkswagenin laadukkaan mielikuvan vuoksi.IC1970 kirjoitti: ↑Ti Huhti 02, 2019 20:04Vag-konserni on kyllä saastuttanut noilla Dsg-vehkeillään kohtuuhintaisten automaattien markkinat aivan totaalisesti. Välillä leikittelen ajatuksella, että tuollaisen Tsi + Dsg-yhdistelmän laittaisi muutamalla tonnilla pihaan hyvillä varusteilla. Sitten havahdun siihen, että vaikka hullu olenkin, niin en kuitenkaan tyhmä (oma mielipide). Työsuhdeautot ja varttuneemmat joilla on varaa vaihtaa takuun puitteissa aina uuteen Volkkariin/Skodaan/Seatiin/Audiin jne., sieltä kai se suosio kumpuaa. Ei vaan palkkatyöläisellä ole kanttia laittaa käsiään käytettyyn tuommoiseen takuun ulkopuolella. Pari tuttua on sen tehnyt ja karseasti katunut. Taitaa työkaverilla olla vieläkin yksi Tsi-Touran pihalla konerikkoisena helevetin kalliina kukkalaatikkona...
Toisaalta, tekisi mieli kyllä kokeilla ja pistää tänne matkakertomusta. Kai sitä muutaman tonnin tappion kestäisi ihan vain kokemuksen vuoksi, jos sattuisi totaaliporsiminen. Olisi mielenkiintoista vääntää kauppaa tuollaisesta huonomaineisesta ongelmapesästä, käyttää vaikkapa puoli vuotta ja sitten kerätä kokemuksia millaista sellainen olisi myydä. Ensi kesän kesä-auto. Hmmm.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
B inkku on kyllä nätti, itel tökkii vaan koeajamassani yksilös mopous noin isossa kopassa(1.4 TA) vaikka astran litrane turbo kelpaa kyllä
Liekö jotain takaumia mondeon ajalta..
Persjalkasena myös kontin suunnaton syvyys ja paksu puskuri tietää housupyykkii
No Juhoo toi ei tietenkää koske
Entä jos laskee bilarin kuukausierän mukaan niin paljonko uudemman tai vähemmän ajetun sillä saa järkevämmän rahoituksen liikkeestä?
Porvoosta tulee kyllä asiallisii miettei volkkarists ja toi megane ois tosi mielenkiintoinen jos nyt oltais emännälle autoo hommaamassa.
Pätkäajo kun vaihtui n.25km työmatkaan. Nyt vaihtamalla tuskin käyttökuluissa säästäisi juurikaan mut sais automaatin ja velan määrä tippuis..
Liekö jotain takaumia mondeon ajalta..
Persjalkasena myös kontin suunnaton syvyys ja paksu puskuri tietää housupyykkii
No Juhoo toi ei tietenkää koske
Entä jos laskee bilarin kuukausierän mukaan niin paljonko uudemman tai vähemmän ajetun sillä saa järkevämmän rahoituksen liikkeestä?
Porvoosta tulee kyllä asiallisii miettei volkkarists ja toi megane ois tosi mielenkiintoinen jos nyt oltais emännälle autoo hommaamassa.
Pätkäajo kun vaihtui n.25km työmatkaan. Nyt vaihtamalla tuskin käyttökuluissa säästäisi juurikaan mut sais automaatin ja velan määrä tippuis..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Ostasit sääki kerranki kunnon auton, ja siirtyisit neliveto Alfa Romeoon. Capito tutto, Molto emozione!
Ite ainaki oon päättäny ostaa seuraavaksi käyttöautoksi neliveto Alfan. Mielellään Giulia Veloce Q4 ja dieselinä tietysti.. mutta voihan se olla että 159 Q4 voi olla väliportaana.
Ite ainaki oon päättäny ostaa seuraavaksi käyttöautoksi neliveto Alfan. Mielellään Giulia Veloce Q4 ja dieselinä tietysti.. mutta voihan se olla että 159 Q4 voi olla väliportaana.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
^^En mä noita rahamiesten rahotuksia oo juurikaan laskenu kuukausieriks. Erä on mitä on kohtuullisis määrin ja katon luoton kustannuksia tyypillisesti viiden vuoden pätkällä.
Sinänsä kyl ei sais edes katsoa rahotusta, kun periaate on ollu jo tovin se, että auto on voitava paalata kun homma menee överiks. Rahotusyhtiön nimis olevalle pitäs sit ensin ottaa vakuudeton luotto, jotta loppuraadon voi paalata. Eli ehkä parin tonnin Inkku ja kolmen Saab on hyvä yhdistelmä edelleen.
Sinänsä kyl ei sais edes katsoa rahotusta, kun periaate on ollu jo tovin se, että auto on voitava paalata kun homma menee överiks. Rahotusyhtiön nimis olevalle pitäs sit ensin ottaa vakuudeton luotto, jotta loppuraadon voi paalata. Eli ehkä parin tonnin Inkku ja kolmen Saab on hyvä yhdistelmä edelleen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
^^Jopa 159:t vanhenee about 6kk joka vuosi, etenkin nokipolttoiset kerää ikää ja kilsoja hyvää tahtia. Mutta ne velocegiuliat alkaa olla ihmisten saatavilla, nokipolttoisena olen jo yhden 30ke nurkille bongannut.
Minä päätin antaa Giulia vielä odottaa vuoroaan ja kävin hakemassa ökybemarin tilalle Jaguar XE:n, joita löytää asiallisia AWD-yksilöitä kolinamoottorilla jo 25ke hintaluokassa.
^Taloudellisesti katsoen sun kalusto taitaa olla aika optimaalisella tolalla tällä hetkellä, mutta stabiili kalusto ei tuo vaihtelua elämään.
Minä päätin antaa Giulia vielä odottaa vuoroaan ja kävin hakemassa ökybemarin tilalle Jaguar XE:n, joita löytää asiallisia AWD-yksilöitä kolinamoottorilla jo 25ke hintaluokassa.
^Taloudellisesti katsoen sun kalusto taitaa olla aika optimaalisella tolalla tällä hetkellä, mutta stabiili kalusto ei tuo vaihtelua elämään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Sama täällä. Lähipiirissäni on yhteensä 4 VAG:ta.
#1 manuaali TSI golf on vaihdettu koko kone 60tkm kohdalla (suutinvika ja pytyt naarmuilla). Vaihtokoneeseen kansiremppa muutaman sadan kilometrin jälkeen. Jakopää uuteen koneeseen 80tkm kohdalla, taas ääntää -> myynnissä.
#2 DSG-TSI passatti, jakopää tehty 40tkm ja 80tkm, vaihteisto uusiksi 90tkm).
#3 Sama omistaja kuin edellä. Kohtalaisen uusi tiguaani, jakopää ääntää mielestäni jo pahasti, mutta omistaja ei sitä itse kuule ja minua pelottaa .
#4 tyttäreni perheen 2019 kaasuskoda DSG:llä, pikkuvikoja kuten akku, muuten toiminut KOPKOP.
Eli enemmän tai vähemmän täystuhoja 75% omasta otannastani.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Ite en taas tunne ketään, jolla olisi ollut näitä edellä mainittuja ongelmia VAG-autojen kanssa. Eli omalta osalta otanta on 0%.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Mun tuttavapiirissä ei DSG:tä ole kuin juurikin se yksi 400 tkm ajettu. Tai no, on niitä takuunalaisia, mutta niitä en laske.
Mitä taas tulee TSI-moottoreihin, niin kolmesta kaksi on porsinut. Tosin virallisesti se yksi ei porsinut, koska se söi muutaman gramman liian vähä öljyä eikä siten mennyt takuuseen
Muuten kyllä otanta on aika pieni. Toisaalta sitä DSG:tä en pelkää kun ei se nyt ilmeisesti sen kalliimpi korjattava ole kuin mikään muukaan vaihteisto ja ylinpäätään jos automaatin haluaa, niin nää momentinmuunninvehkeetki on aika totisia vehkeitä, kun kukaan ei viitti vaihtaa öljyjä ennen sitä loppusijotusta bensalenkkarille No okei, femmojen neliloviset Aisinit kesti huoltamattomuutta, mutta ne onki poikkeuksia.
Mutta palatakseni tähän orkkisaiheeseen, niin se EA288 on kyllä edelleen monine saastelaitteineen se, joka tässä enemmän tökkii kuin se DSG. Kulutuski tippuis Inkkuun verrattuna, mutta jos se menee suoraan remonttiin, niin onko siitä sitten iloa
Mitä taas tulee TSI-moottoreihin, niin kolmesta kaksi on porsinut. Tosin virallisesti se yksi ei porsinut, koska se söi muutaman gramman liian vähä öljyä eikä siten mennyt takuuseen
Muuten kyllä otanta on aika pieni. Toisaalta sitä DSG:tä en pelkää kun ei se nyt ilmeisesti sen kalliimpi korjattava ole kuin mikään muukaan vaihteisto ja ylinpäätään jos automaatin haluaa, niin nää momentinmuunninvehkeetki on aika totisia vehkeitä, kun kukaan ei viitti vaihtaa öljyjä ennen sitä loppusijotusta bensalenkkarille No okei, femmojen neliloviset Aisinit kesti huoltamattomuutta, mutta ne onki poikkeuksia.
Mutta palatakseni tähän orkkisaiheeseen, niin se EA288 on kyllä edelleen monine saastelaitteineen se, joka tässä enemmän tökkii kuin se DSG. Kulutuski tippuis Inkkuun verrattuna, mutta jos se menee suoraan remonttiin, niin onko siitä sitten iloa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Missä nykydieselissä ei ole pakokaasulaitteiden ja järjestelmien ongelmia, kun auto ikääntyy? V: Kaikissa on. Niitä et vette pysty välttämään muulla kuin sillä, että valitset kuningastekniikan eli ottomoottorin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Kuningastekniikalla on joo kymppivuotiais etulyöntiasema, mutta on niissäki jo ongelmia ihan alkaen vaikka hiukkausloukusta ja suorasuihkutuksesta
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Kuningastekniikkahan on ilmajäähdytys, kaasarikone ja kärjellinen jakajasytkä. Nehän oli viimeistä tekniikkaa jolle voi mitään itse tehdä
Dieselien merkittävimmistä saastelaitteista ongelmineen pääsee eroon poistamalla ne ja päivittämällä ohjelmisto.
Mutta kun nyt on ilmeisesti löydetty se kauan etsitty muutaman tonnin ruoska joka ei aiheuta murheita, niin kannattaako se oikeasti hukata ja vaihtaa johonkin ongelmalliseen ihan vain jännityksen hakemiseksi?
Dieselien merkittävimmistä saastelaitteista ongelmineen pääsee eroon poistamalla ne ja päivittämällä ohjelmisto.
Mutta kun nyt on ilmeisesti löydetty se kauan etsitty muutaman tonnin ruoska joka ei aiheuta murheita, niin kannattaako se oikeasti hukata ja vaihtaa johonkin ongelmalliseen ihan vain jännityksen hakemiseksi?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K