Saabin kaasutus?
Saabin kaasutus?
Eilisen uutisoinnin perusteella (maa)kaasu on Suomen tulevaisuuden liikennepolttoaine myös raskaassa liikenteessä. Jos noin, varmasti myös sen jakeluun tullaan panostamaan enemmän. Jos (kun) viina menee kortille tai hinta pomssahtaa niin voisiko kaasu olla vaihtoehto? Purematta en niele tuota kaasun kulutuksen pienuutta, hinta toki on /litra edullisempi (vielä…)
Mutta miten tekniikka? Toimiiko kaasu normaalissa tai stagetetussa :ssa? Voiko kaasua, viinaa ja bensaa läträtä vapaasti sekaisin vai jääkö sitten viina pois laskuista? Vaatiiko jotain muutoksia ohjelmiin, tehot romahtaa?
Kenelläkään tietoa ellei peräti omakohtaista kokemusta konvertoinnista?
Mutta miten tekniikka? Toimiiko kaasu normaalissa tai stagetetussa :ssa? Voiko kaasua, viinaa ja bensaa läträtä vapaasti sekaisin vai jääkö sitten viina pois laskuista? Vaatiiko jotain muutoksia ohjelmiin, tehot romahtaa?
Kenelläkään tietoa ellei peräti omakohtaista kokemusta konvertoinnista?
Re: Saabin kaasutus?
Ootko lukenut tämän
Voi tulla melkone soppa saabin "kaasuttamisesta".
Yhtä kaasuttamistapausta oon seurannut ja se ei tule varmasti koskaan kuolettamaan hankintahintaansa.
Saabien kulutukset on kumminkin melko maltillisia poislukien ehkä toi kirjassa mainittu V8
Voi tulla melkone soppa saabin "kaasuttamisesta".
Yhtä kaasuttamistapausta oon seurannut ja se ei tule varmasti koskaan kuolettamaan hankintahintaansa.
Saabien kulutukset on kumminkin melko maltillisia poislukien ehkä toi kirjassa mainittu V8
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saabin kaasutus?
Ei ole kyllä mitään järkeä alkaa vanhoja Saabeja muuttamaan kaasu/bensa yhteensopiviksi
Jos haluaa kaasuauton, niin niitä löytyy ihan valmiina vaikka kuinka paljon. Nettiautoon vain haku päälle .
Merkin joutuu tietenkin vaihtamaan ja ellei VW, Skoda, Seat toimi, niin onhan niitä toisella ruotsalaisella merkillä
Jos haluaa kaasuauton, niin niitä löytyy ihan valmiina vaikka kuinka paljon. Nettiautoon vain haku päälle .
Merkin joutuu tietenkin vaihtamaan ja ellei VW, Skoda, Seat toimi, niin onhan niitä toisella ruotsalaisella merkillä
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saabin kaasutus?
Miksi vaihtaa autoa jos vanha toimii ja sen voi jopa ”nykyaikaistaa” pienellä muutoksella, edellyttäen että toimii vähintään samalla tavalla sen jälkeenkin.
Lähinnä siis kiinnostaa miksi EI muuttaisi? Eli tekniset ongelmat. Teknikseksi ongelmaksi en katso pullon viemää tilaa tai että se on ruma.
Vulvaa saa, vanhojakin, bi-fuelina. Miten tekniikka eroaa :sta?
Lähinnä siis kiinnostaa miksi EI muuttaisi? Eli tekniset ongelmat. Teknikseksi ongelmaksi en katso pullon viemää tilaa tai että se on ruma.
Vulvaa saa, vanhojakin, bi-fuelina. Miten tekniikka eroaa :sta?
Re: Saabin kaasutus?
En tiedä saisiko Anabililtä apuja. Hehän tekivät jonkun verran trifuel ysikolmosia markkinoille. Suomeenkin jokunen eksynyt. Foorumiltakin ainakin yhden omistaja löytyy.
https://www.saabsunited.com/2011/05/the ... more-17440
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/11184124
-Sami
https://www.saabsunited.com/2011/05/the ... more-17440
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/11184124
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin kaasutus?
Biopower ilman etanolianturia ja yritykset vaihtaa etanolin ja kaasun välillä tekee biopowerin lambdasäädöstä johdetusta algoritmista käkikellon. Ei saa toimimaan järjissään mitenkään. Bensalla saa ajaa ja vaihtaa kaasulle vaikka olis biopowersofta.
Varminta pitäytyä bensasoftassa koska ajatushan on säästää ja ajaa rauhallisesti kaasulla 95% kilsoista.
Tai sitten yksipolttoainesofta etanolille + kaasu, jos ei sitä etanolianturia ole tosiaan pelissä mukana.
Varminta pitäytyä bensasoftassa koska ajatushan on säästää ja ajaa rauhallisesti kaasulla 95% kilsoista.
Tai sitten yksipolttoainesofta etanolille + kaasu, jos ei sitä etanolianturia ole tosiaan pelissä mukana.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saabin kaasutus?
Aika paradoksaalia, ellei jopa ihan normaalia minun tapauksessa, että pihaan on valikoitunut menopelejä joilla ei ole mitään (hankintamenoa vastaavaa) jälleenmyyntiarvoa, niitä ei pysty ympäristöystävällistämään(halvempaa menovettä) tai kulutusta pienentämään
Noo, meennään 98:lla kun ei 99:ä enää saa bensaa kuluu vain korkeintaan tankillinen kerrallaan, joka asemalta saa lisää ja rahaa saa pankista aina tilin kerrallaan
Noo, meennään 98:lla kun ei 99:ä enää saa bensaa kuluu vain korkeintaan tankillinen kerrallaan, joka asemalta saa lisää ja rahaa saa pankista aina tilin kerrallaan
Re: Saabin kaasutus?
Loppuispahan bensapumpun kanssa säätämiset kun paine tulis suoraa säiliöstä