Mäksä kirjoitti:miksi ostaa megapixelin pikku kamera kuin voi ostaa puhelimen missä on 1-2megapixelin kamera.
ihan turhaan kantaa erillisiä laitteita kun ne voi samassakin olla
Paskoja ne on kännykamerat vielä pitkään vaikka on kuinkamontamegapixeliä. Jos ei valoa oo riittävästi niin ei tuu mitään kun objektiivit on niin surkeita, ja tulee aina olemaan kännykän kokoisessa kapistuksessa. Varsinaisilla pienillä pokkaridigikameroillakin on vaikeuksia saada huonossa valaistuksessa hyviä kuvia.
Itse ainakin pidän nuo kaksi asiaa (kännykän ja kameran) erillään, jatkossakin. Toki riippuu mikä kenellekin riittää. Mä jos jotain kuvaan, kuvaan sellasia kuvia joita on miellyttävä katsoa. Jos kuvan laatu on paskaa, pimeitä ja pikselimössöä niin unohdan koko ikuistuksen.
Megapixeleiden määrähän ei ole laadun tae. Monet ihmiset vaan menee halpaan kun kameroissa mainostetaan huikeita megapixeleitä vaikkei tavalliset kuvaajat niillä ylimäärisillä pixeleillä yhtään mitään tee.
Mäksä kirjoitti:miksi ostaa megapixelin pikku kamera kuin voi ostaa puhelimen missä on 1-2megapixelin kamera.
ihan turhaan kantaa erillisiä laitteita kun ne voi samassakin olla
Paskoja ne on kännykamerat vielä pitkään vaikka on kuinkamontamegapixeliä. Jos ei valoa oo riittävästi niin ei tuu mitään kun objektiivit on niin surkeita, ja tulee aina olemaan kännykän kokoisessa kapistuksessa. Varsinaisilla pienillä pokkaridigikameroillakin on vaikeuksia saada huonossa valaistuksessa hyviä kuvia.
Itse ainakin pidän nuo kaksi asiaa (kännykän ja kameran) erillään, jatkossakin. Toki riippuu mikä kenellekin riittää. Mä jos jotain kuvaan, kuvaan sellasia kuvia joita on miellyttävä katsoa. Jos kuvan laatu on paskaa, pimeitä ja pikselimössöä niin unohdan koko ikuistuksen.
Megapixeleiden määrähän ei ole laadun tae. Monet ihmiset vaan menee halpaan kun kameroissa mainostetaan huikeita megapixeleitä vaikkei tavalliset kuvaajat niillä ylimäärisillä pixeleillä yhtään mitään tee.
Aivan! Tosin sen verran olen kokeillu kännykameraa että aurinkoisissa olosuhteissa sillä saa hyviä kuvia, jotka kelpaa kännyyn taustakuvaksi (kuten esim rakkaasta kulkupelistä ). Mutta kehitykseen asti niistä ei ole. Leikkimielisenä testinä olen ottanut kuvia kännyllä ja digicamilla vieretysten ja ero on kyllä huima, vaikka olisi samat pikselimäärät. Ei vaan optiikka riitä kännyissä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
kyllä näillä uusilla kameroilla kattoo jo koneelta ja nettikuviksi aivan loistavia, kehitykseen ei todellakaan. mutta pointtina olikin se että noi luottokorttikamerat ei todellakaan ole sen parempi laatuisia ja vaativat sitä valoa yhtä paljon.
hämärä/yökuvauksiin ja kunnon maisema kuviin esim digikamera on aivan ehdoton, mutta jos etsii kameraa just tollaseen kanniskeluun et kun jotain sattuu niin saa edes jonkun kuvan, niin ne vaihtoehdot jää käynnkameraan sekä mini/luottokortti kameroihin. ja niiden optiikat on niin huonoja kummassakin että siksi suosittelen ennemmin yhteen laitteeseen kameran ja puhelimen. ja tosiaan no megapixelit ei merkkaa näissä yhtään mitään koska optiikka on mitä on ja salamat puuttuu jne
Näköjään meni kamerakännykkähöpinöiksi koko juttu.
En siis tarvitse kovin kummoista kameraa, mutta kun tuolla ulkona liikkuu niin näkee aina kaikenlaista kummallista kulkupeliä. Siellähän on valaistus erinomainen, mutta kun ovat kulkupelit usein liikkeessä, niin meneekö tuollaisella luottokorttilaitteella kuva silloin pahastikin mannapuuroksi?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
kyllä esim autoja pystyy hyvin kuvaamaan, mutta esim jos kameran edessä suht lähellä heilutat kättä tai päätä niin sutuksi menee. ja jo pilvisellä ilmalla rupeaa rakeisuutta tulemaan kun ei valoa oo tarpeeks
Mäksä kirjoitti:kyllä esim autoja pystyy hyvin kuvaamaan, mutta esim jos kameran edessä suht lähellä heilutat kättä tai päätä niin sutuksi menee. ja jo pilvisellä ilmalla rupeaa rakeisuutta tulemaan kun ei valoa oo tarpeeks
Pitänee vissiin mennä sitten ostamaan tuo laite, kun tuommoisilla pikkujutuilla ei ole minulle mitään väliä. Oikeat kuvat otetaan sitten oikealla kameralla, mutta nyt onkin tarkoitus hankkia laite joka on halpa ja mahtuu aina mukaan
-Bror-Erik Wallenius
NG900T kirjoitti:Laittakaapa niitä luottokorttikameroiden ja kännykameroiden demokuvia esille niin arvostellaan
joku muu saa laittaa luottokorttikameroiden kuvia.
http://www.saab.1g.fi/9000/puhelimet/d500/1/ tässä samsungin kuvan laatua. kuvat 1-2 on sisäkuvia kuva kolme on "ulkokuva" (auton tuulilasin läpi otettu) ja kuva 4 on säkkipimeässä vessassa kuvattu puhelimen omalla salamalla
Mulletoi.comin edustaja laittoi nämä kaksi kuvaa, jotka on otettu sillä luottokorttikameralla:
Minä taidan ainakin kipitellä kauppaan, tuo on aivan riittävä laatu
-Bror-Erik Wallenius
NG900T kirjoitti:Laittakaapa niitä luottokorttikameroiden ja kännykameroiden demokuvia esille niin arvostellaan
joku muu saa laittaa luottokorttikameroiden kuvia.
http://www.saab.1g.fi/9000/puhelimet/d500/1/ tässä samsungin kuvan laatua. kuvat 1-2 on sisäkuvia kuva kolme on "ulkokuva" (auton tuulilasin läpi otettu) ja kuva 4 on säkkipimeässä vessassa kuvattu puhelimen omalla salamalla
On se kehitys mennyt kahessa vuodessa eteenpäin. Kyllä mulle riittää tollanen kuvanlaatu Oma 3650 oli niitä Nokian ensimmäisiä kameraluureja ja kuvanlaatu oli ihan p*ska.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
No niin, tollanen olis hyvä kun oon suurimman osan ajasta duunissa ulkomailla...jos siis tulee naista ihävä...
Hierova USB-pallo
"Kaikille meille käy välillä niin, että kun pomo oikein hengittää niskaan ja stressi painaa, niin ergonomisesta työasennosta välittäminen jää taka-alalle. Tästä johtuvien noidannuolien ja muiden kipujen ehkäisyyn olisi hyvä, jos joku hieroisi hartioita tai muita helposti jumiin meneviä paikkoja. Kuitenkin työhön keskittyminen saattaisi hieman herpaantua, mikäli joku (luonnollisesti) puolialaston hieroja, saapuisi paikalle.
Noh, hätä ei taaskaan ole suuri, sillä Mulletoi.com tarjoaa täysin normaaleihin ogelmiin aivan uskomattomia ratkaisuja. Tällä kertaa ongelmaan saa apua hierovasta USB-pallosta! Plugaa tämä mykistävä laite USB-portiin ja paina katkaisija ON-asentoon ja vie laite sinne missä tarvitaan lihasrentoutusta. Käyttöönoottoon ei tietenkään tarvita ajureita tai muita tietokone-ekspertin taitoja. Toimii kaikissa USB-porteissa. Johdon pituus on 1,8 m. Mikäli se on mielestäsi liian lyhyt, niin hanki toki USB-johdon pidennin"
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.