Et vissiin ole aamuruuhkan tai ip-ruuhakan aikaan ikinä ollut menossa tai tulossa Vaasassa gerbyyn tai isolahteen ??Rommitommi kirjoitti:No ompas taas vuodatusta, pakko siis itekkin jatkaa![]()
Kuitenkin suurin osa tais olla tulossa muualta, mutta mitä helvettiä siitä, turha syytellä KAIKKIA autoilijoita siitä. Seasta kuitekin löytyy sellasia, joille auto on väline liikkumiseen ja siitä ei haluta tietää yhtään enempää.
Ajetaan ku pellolla tietämättä miten auto käyttäytyy vähänkään arvaamattomassa tilanteessa![]()
Ja se vaan on missään ambomaalla vaikee saada kolareita, kun ei sitä liikennettä oo nimeksikään. Tämän varmasti tietää ne jotka on asunu stadin lähellä ja jossain muualla. (Itse siis asun Vaasassa=ambomaa) Ois tehny tänään mieli ottaa kuva siitä millasii ruuhkia on jo ruskeasuolla(risteys), puhumattakaan länsiväylästä. Autoja hirveissä jonoissa silmänkantamattomiin. Sitten tullaan syyttämään "stadilaisia" näistä kolareista, kun itsellä ei ole kokemusta kuin teistä joista kulkee 150 autoa tunnissa![]()
Mun mielestä Stadissa on kivempaa ajaa kuin esim. Vaasassa. Tietä annetaan paljon helpommin ja ruuhkien ulkopuolella on isot väylät vähällä käytöllä ja johan on helppo ajella.
Ja sitten asiaan:
Olin eilen työmatkalla hesassa ja juttelin lentoasemalta tullessa ja palatessa taxi-kuskien kanssa tuosta kolari aamusta ja he olivat kumpikin olleet silloin töissä ja ihmettelivät niitä nopeuksia millä silloin aamulla oli ajeltu, kun näkyvyys oli ollut 100 m ja olivat ajellet 60-70 km/t oli ohi ajettu varmaankin yli sadan nopeuksilla ja kännykkä korvalla.
Toinen kuskeista demostroi minulle ja tiputti nopeuden noin 85 km/t ja kyllä rupesi olemaan ohittelijoita solkenaan vaikka paikalla oli 80km/t rajoitus ja totesi samantien että täällä ajetaan kokoajan noin 20-30 km/t ylinopeutta. Kyllä kai se suurin syy löytyy penkin ja ratin välistä silloin kun "paukkuu".
Ihan mielenkiintoista on kylläkin aina se että kun pääkaupunkiseudulla tulee vähänkin enemmän lunta tai on liukas aamu niin "mällejä" tulee paljon , onko syynä se että nykyään ei osata ajaa liukkaalla kun normaalisti tiet pidetään suolalla sulina koko talven.
Sitten vielä se kurjuus että nyt jo aamun Taloussanomissa Tapiolan Sirpa Lukkala pelkäsi että voi vakuutukset nousta kolarisuman takia